Hei hei sunnuntai lisät
Kiitos mestari.
Kommentit (188)
Ravintola-alan työehtoja heikentämällä viedään ne viimeisetkin työntekijät alalta.
Kyllä mulle kelpaisi työ 7-15 ma-pe mutku, olen sairaalassa töissä. Jos su lisät poistetaan, niin en enää tee viikonloppuja töitä. Eikä tee moni muukaan. Voin sanoa ettei tämä työ ole sen arvoista, muut ovat la-su vapailla ja itse väännät juoppojen kanssa turhaa työtä samalla palkalla kun viikollakin tekevät.
Kyllä meille vanhemmalle väelle +60v sunnuntai on erityinen lepopäivä jolloinka ei tehdä koväänisiä pihatöitäkään muutakuin hiljaisia puuhasteluja korkeintaan. On eletty sitäkin aikaa jolloinka kaupat oli kiinni sunnuntaina. Ennen vanhaan kun ei ollut tietokoita ja kännyköitä niin saatettiin kyläillä sunnuntaina tuliaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossakaan ollut sunnuntailisää poistettu vaan se oli 50 % normaalin 100 % sijaan. Minusta tuo olisi ihan järkevää ja kohtuullista mikäli lauantaista saisi samansuuruisen (viikonloppu)lisän. Ei se sunnuntai nyt niin erityinen päivä ole.
Teetkö itse viikonloppuisin työtä?
Miten se tähän liittyy? Sunnuntai ei mielestäni eroa lauantaista mitenkään merkittävästi, mutta silti toisesta saa ihan överin korvauksen ja toisesta naurettavan pienen.
Alapeukuttajat voi kertoa nyt mikä tekee juuri sunnuntaista niin erityisen.
Minäkään en ymmärrä miksi juuri sunnuntai on erityinen. Itse olen ollut töissä jossa ollaan lauantaisin töissä mutta ei sunnuntaisin ja minusta aivan samanlainen päivä varsinkin niille joilla on lapsia. Viikonloppu itsessään on tärkeä, ei pelkästään sunnuntai.
Vierailija kirjoitti:
Jos sunnuntai lisät poistetaan tulee peruspalkkaa nostaa vastaava määrä.
Reilun 600 euron lisä peruspalkkaan olisi kyllä tervetullut. Näinköhän näkisi.
Sairaalahuoltaja, kaikki viikonloput töissä
Vierailija kirjoitti:
Tämä käy mutta en minä sen jälkeen tee viikonloppuja jos niistä ei nettoa ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilun 600 euron lisä peruspalkkaan olisi kyllä tervetullut. Näinköhän näkisi.
Sairaalahuoltaja, kaikki viikonloput töissä
Tuota kannattavat lähinnä ne joilla ei ole viikonloppuisin töitä. Saisi ekstraa vaikka työskentelisi koulusiivoojana arkisin.
Sunnuntailisät poistamallako saadaan lisää houkuttelevuutta aloille?
Eikö ole jo hoitajapula? Eikös myös ravintola-alalla ole työvoimapula? Kaupassa kukaan ei tee pyhiä huvikseen vaan rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meille vanhemmalle väelle +60v sunnuntai on erityinen lepopäivä jolloinka ei tehdä koväänisiä pihatöitäkään muutakuin hiljaisia puuhasteluja korkeintaan. On eletty sitäkin aikaa jolloinka kaupat oli kiinni sunnuntaina. Ennen vanhaan kun ei ollut tietokoita ja kännyköitä niin saatettiin kyläillä sunnuntaina tuliaisten kanssa.
Miten vanhemman väen tarpeet liittyy työikäisten palkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossakaan ollut sunnuntailisää poistettu vaan se oli 50 % normaalin 100 % sijaan. Minusta tuo olisi ihan järkevää ja kohtuullista mikäli lauantaista saisi samansuuruisen (viikonloppu)lisän. Ei se sunnuntai nyt niin erityinen päivä ole.
Teetkö itse viikonloppuisin työtä?
Miten se tähän liittyy? Sunnuntai ei mielestäni eroa lauantaista mitenkään merkittävästi, mutta silti toisesta saa ihan överin korvauksen ja toisesta naurettavan pienen.
Alapeukuttajat voi kertoa nyt mikä tekee juuri sunnuntaista niin erityisen.
Minäkään en ymmärrä miksi juuri sunnuntai on erityinen. Itse olen ollut töissä jossa ollaan lauantaisin töissä mutta ei sunnuntaisin ja mi
Lauantai on jo vaikka kuinka kauan laskettu arkipäiväksi. Sunnuntai taas on pyhäpäivä.
15v vuorotyössä sairaanhoitajana. Nyt päivätyö arkisin. En enää lähtisi vuorotyöhön edes nykyisillä korvauksilla. Eikä löydy tekijöitä tsrpeeksi, jis vuorolisät viedään. Näitä on helppo huudella ihmisten jotka ei ole ikinä edes vuorotyötä tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, että paikan tarjoilijat ovat hyvin nuoria kun suostuvat tuohon. Ensimmäisessä työpaikassaan?
Minä ainakin suostuisin tekemään sunnuntaina töitä 50 % lisällä, jos vaihtoehtona olisi se, että sunnuntaina ei olisi ollenkaan töitä ja palkkaa tulisi 0 euroa.
Et ilmeisesti lukenut tuota kirjoitusta ollenkaan?
Myydäänkö tuotteetkin 50%:n alennuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hei yhdyssanat!
Oletko koskaan kuullut termistä lawful evil?
En, mitä tarkoittaa?
Hei hei sunnuntaityöt, yrittäjät tekee ihan itse jos palkanmaksukykyä ei ole.
Sillä tavalla tuossa käy, että jos sunnuntaina joku sairastuu, niin ketään tuuraajaa ei saa kiinni.
Tai jos saa, niin se on jossain keskellä merta Tallinnan laivalla tai kännissä (suojakännissä). Eli vastaa, kun tietää, ettei voi auttaa.
Siis jos tiukasti pidetään kiinni, että ei saa ylimääräistä korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Näille tekopyhille kirkosta eronneille se taitaa olla.
Ei ne su-lisät ole mitään "ylimääräistä" vaan jyvitettyä kokonaispalkkaa tai haittakorvausta. Toki olisi oko olla vaikka 50% alkaen pejnatinan 1499, kun ukosmeniväylät kesäisin täytyy ja se loppuisi vaikka maa aamuna 0700. Sinänsä sunnuntai ei ole silai merkittävä, kuin aiemmin.
Itse en ainakaan lentäisi kesäviikonloppuisin yhtäkään lentoa ilman kunnon viikonloppulisiä. Ihan yrittäjän typeryyttä ja amatöörimäisyytä, jos ei osaa laskea ravintolansa rahavirtoja oikein. :D
Sama hoitolala, poliisi, palokunta (piipiip tämä on palokunnan automaattinen puhelinvastaaja; eme juuri nyt ehdi tulla letkun varteen kun olemme grillaamasa, jätä viesti tuuttuut") ja armeija. :DDD
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eihän siinä silloin tule mitään säästöä.
Lauantaille pitää saada myöskin TUPLAPALKKA!