Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onks normaalia, että jonkun lapsi ärsyttää niin paljon, että järki lähtee?

Vierailija
16.03.2024 |

Yleensä pidän lapsista, mutta kaverilla on sellainen lapsi, jonka kanssa meillä ei vaan kemiat kohtaa. Taapero mulkoilee mua ja pyörittelee silmiään. Varmaan siksi, koska kerran komensin sitä, eikä sitä yleensä komenneta kuin muodon vuoksi. Lapsen käytös on musta aivan järkyttävän huonoa, ja hän on oppinut, että raivoamalla saa kaiken mitä haluaa. Kylään en jaksa enää mennä, koska se jatkuva huuto ja kirkuminen ja raivoaminen on jotain aivan hirveää. Meille eivät myöskään enää tule samasta syystä. Mielummin en näkisi ollenkaan.

Aikuisen kai kuuluisi jaksaa olla millaisten lasten kanssa tahansa, ja pitää niitä jotenkin söpöinä, mutta mun on pakko sanoa, etten voi sietää tätä lasta. Tunne taitaa olla molemminpuolinen. Enpä tiennyt, että lastakin voi inhota.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija
2/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkuminen ja raivoaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla tabu tää lapsen inhoominen. En inhoa silloin, kun lapsi on hyvällä tuulella.

Vierailija
4/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile inhoamisen sijaan olla kiva lasta kohtaan. Saa myös komentaa, jos käyttäytyy huonosti, mutta sen lisäksi voisit yrittää kohdata lapsen ystävällisyydellä. 

Vierailija
5/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile inhoamisen sijaan olla kiva lasta kohtaan. Saa myös komentaa, jos käyttäytyy huonosti, mutta sen lisäksi voisit yrittää kohdata lapsen ystävällisyydellä. 

Tässä on nyt kohta 3 vuotta koitettu. Nyt totesin, että ei oo ehkä pakko yrittämällä yrittää, kun en kertakaikkiaan oikeastaan edes halua olla tämän lapsen kanssa samassa tilassa, kun se on niin raskasta. Lapsen ei oo pakko pitää musta, ja mun ei oo ehkä pakko jaksaa katsella tuollaista käytöstä. Ap

Vierailija
6/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vihata jonkun lasta vain siksi, että sillä on hankala ikävaihe menossa. Vähän ymmärrystä ja armoa. Empatiaa. 

Vierailija
7/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taitaa olla tabu tää lapsen inhoominen. En inhoa silloin, kun lapsi on hyvällä tuulella.

En muista oonko nähnyt tätä lasta koskaan hyvällä tuulella ainakaan yli 5 minuuttia kerrallaan. Ap

Vierailija
8/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vihata jonkun lasta vain siksi, että sillä on hankala ikävaihe menossa. Vähän ymmärrystä ja armoa. Empatiaa. 

Ei ole vaihe, on ollut alusta saakka tauotta tätä, ja tulee jatkumaan, koska rajoja ei ole. Tää on tosi erilaista kuin esim normaalit uhmakaudet. Ap

Vierailija
9/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt kohta 3 vuotta koitettu. Nyt totesin, että ei oo ehkä pakko yrittämällä yrittää, kun en kertakaikkiaan oikeastaan edes halua olla tämän lapsen kanssa samassa tilassa, kun se on niin raskasta. Lapsen ei oo pakko pitää musta, ja mun ei oo ehkä pakko jaksaa katsella tuollaista käytöstä. Ap

Eihän sun ole pakko tosiaan olla missään tekemisissä ipanan kanssa. Tai jos ystäväsi ottaa lapsen mukaan kun tapaatte, niin yritä vaan ignoorata lapsen kiukkukohtaukset ja jätä ne vanhemman huolehdittavaksi. 

Vierailija
10/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista oonko nähnyt tätä lasta koskaan hyvällä tuulella ainakaan yli 5 minuuttia kerrallaan. Ap

Siinä tapauksessa lapsi pitäisi viedä lääkäriin. Tuo ei ole normaalia. Jos lapsella on joku sairaus tai vaikka allergioita, niin sekin voi aiheuttaa huonotuulisuutta. 

Vierailija
11/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon omista lapsistani sekä muista hyvin käyttäytyvistä lapsista. Lapsillani on kivoja kavereita, jotka mielellään saavat olla meillä kylässä. Sitten on myös pari kaveria, joita en vain jaksa. Kauheeta riehumista, uhmaamista, valitusta esim. meidän ruoista tai tavaroista, valehtelua ja muuta huonoa käytöstä. Näitä paria kohtaan mulla on jo asennoitumisongelma, alkaa ärsyttää välittömästi, kun lapsi kysyy, että voiko tämä kaveri tulla kylään. Uskon, että positiivisuudella pärjää pitkälle ja se tarttuu myös lapsiin, mutta jotkut ovat vain niin raskaita, että ei pysty.

Vierailija
12/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaihe, on ollut alusta saakka tauotta tätä, ja tulee jatkumaan, koska rajoja ei ole. Tää on tosi erilaista kuin esim normaalit uhmakaudet. Ap

Mun ystävällä on lapsi, joka oli aika ärsyttävä alakoululaiseksi asti. Vanhemmat sanoitti tunteita ja antoi kaiken periksi, ei kieltoja ikinä. Mutta jossain vaiheessa hänen alakouluaan aloin huomata, että lapsestahan on tullut tosi fiksu ja huomaavainen. 

Vierailija
13/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun ole pakko tosiaan olla missään tekemisissä ipanan kanssa. Tai jos ystäväsi ottaa lapsen mukaan kun tapaatte, niin yritä vaan ignoorata lapsen kiukkukohtaukset ja jätä ne vanhemman huolehdittavaksi. 

Olet oikeassa. Valitettavasti lapsi on aina mukana, joten jos en halua nähdä, sitten en myöskään näe ystävää. Mun ongelma on se, että kiukun ignooraaminen on tosi vaikeaa, koska sitä on lähes koko ajan. En tietenkään yleensä puutu, annan vanhemman hoitaa, mutta minkäänlainen keskustelu ei esimerkiksi onnistu, kun lapsi huutaa koko ajan. Mun mielestä mun ehkä pitäisi vaan sietää ja jaksaa, harmittaa, etten jaksa. Jatkuva huuto on mulle ihan liikaa. Ap

Vierailija
14/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia ja välttelisin. Jos ei voi tavata ilman sitä lasta niin ei tavata ollenkaan.

Vierailija
15/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tosi paljon omista lapsistani sekä muista hyvin käyttäytyvistä lapsista. Lapsillani on kivoja kavereita, jotka mielellään saavat olla meillä kylässä. Sitten on myös pari kaveria, joita en vain jaksa. Kauheeta riehumista, uhmaamista, valitusta esim. meidän ruoista tai tavaroista, valehtelua ja muuta huonoa käytöstä. Näitä paria kohtaan mulla on jo asennoitumisongelma, alkaa ärsyttää välittömästi, kun lapsi kysyy, että voiko tämä kaveri tulla kylään. Uskon, että positiivisuudella pärjää pitkälle ja se tarttuu myös lapsiin, mutta jotkut ovat vain niin raskaita, että ei pysty.

Kiitos, tää vähän lohdutti. Ehkä se sit on normaalia, ettei kaikista lapsista tarvitse pitää. Ap

Vierailija
16/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Valitettavasti lapsi on aina muka

On se minustakin rasittavaa. Onneksi ne pahimmat kiljukaulakohtaukset jäävät yleensä iän myötä pois. Käytös voi tietty muuttua muulla tavalla hankalaksi, sitä ei tiedä. 

Vierailija
17/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa lapsi pitäisi viedä lääkäriin. Tuo ei ole normaalia. Jos lapsella on joku sairaus tai vaikka allergioita, niin sekin voi aiheuttaa huonotuulisuutta. 

Suoraan sanottuna lapsi tarvitsisi musta psykiatrista apua. Hän on pahalla päällä mm. siksi, että ei uhmakkuuksissaan esimerkiksi suostu syömään ja sekoilee kaikki yötkin. On väsynyt ja nälkäinen. Mitään fyysistä sairautta hänellä ei ole. Ap

Vierailija
18/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
19/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna lapsi tarvitsisi musta psykiatrista apua. Hän on pahalla päällä mm. siksi, että ei uhmakkuuksissaan esimerkiksi suostu syömään ja sekoilee kaikki yötkin. On väsynyt ja nälkäinen. Mitään fyysistä sairautta hänellä ei ole. Ap

Lääkäri se psykiatrikin on. Yritä vihjata jotenkin kaverillesi, että voisi viedä lapsen tutkittavaksi. Että noin vaikea käytös ei mahdu normaalin rajoihin..... 

Vierailija
20/96 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapset on pääsääntöisesti erittäin rasittavia ja olen yhden lapsen äiti. Omaani rakastan ja koitan parhaani mukaan kasvattaa hänestä hyväkäytöksistä ihmistä. Enempää en lapsia halua, en jaksaisi olla kotona erotuomarina kun muksut kinastelisi keskenään. Vauva-ajan hehkutusta en ymmärrä ollenkaan, sehän on hirvittävän raskasta kuunneltavaa se vauvan huuto. Ja sitten se taaperoikä uhman kera. Kyllä kysyy hermoja vanhemmilta ja muilta ihmisiltä.