Karppaako täällä kukaan? Tarvisin neuvoja?
Ongelmani on jatkuva nälkä. Syön aamiaiseksi partista puolukoilla tai munakkaan ja kahvin mustana. Lounaaksi kananfileen voilla tms, salaattia/kasviksia majoneesikastikkeella tai vhh keiton tms. Päivälliseksi taas joku kana/liha/lohi ja kasviksia ja voita, majoneesia tms rasvaista kaveriksi. Iltapalaksi partista tms. Ongelmana on jatkuva nälkä vaikka syön joka aterialla vatsan täyteen, nälkä alkaa puolen tunnin päästä ja vaivaa sitten koko ajan.
Kommentit (52)
Et kertonut, kuinka kauan olet karpannut. Alussa nälkä saattaa olla jatkuva, vaikka söisikin "oikein" Elimistöllä kestää tottua uuteen systeemiin. Se kyllä tasoittuu ajan myötä.
Kaksi juttua tulee mieleen.
1. Et ole ehkä ketoosissa. Ketoosihan vie nälkää pois. Henkilöstä riippuen hiilarigrammat pitää olla maksimissaan 20-50 että pysyy ketoosissa. Asian voi testata myös ketostixeillä yms. Jos et ole ketoosissa, vähennä hiilareita niin että menet ketoosiin, ja todennäköisesti nälkä häviää.
2. Toinen mahdollisuus on, että saat kerta kaikkiaan liian vähän kaloreita ja/tai jotain ravintoaineita, jolloin keho kyllä alkaa jopa ketoositilassa ajan kanssa huutamaan ruokaa pelastautuakseen nälkäkuolemalta. Jos tämä on tilanne, niin syö enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi kaikille varsinkin jos liikut paljon
Karppaus ei estä liikkumista ja päinvastoin.
Enemmän kuitua?
Itse oon huomannut että mulla on just hiilarit rasvan ja proden kanssa mikä pitää nälkää ja pelkkä rasva+prode ei auta. VHHlla ei tietenkään hiilaria voi oikein vetää mutta ehkä kuitu auttaisi...
Mikä on partista ?
Karppamisen yhteydessä on pidettävä huoli että hiilihydraatteja nauttii sen verran ettei voimat hyydy. Erittäin hyvä painonhallintamenetelmä, ohjaa terveelliseen ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppaus ei estä liikkumista ja päinvastoin.
Ei estä, mutta osalla suorituskyky laskee ja palautuminen huononee karpatessa, eikä asia parane vaikka kuinka pitkään karppaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi juttua tulee mieleen.
1. Et ole ehkä ketoosissa. Ketoosihan vie nälkää pois. Henkilöstä riippuen hiilarigrammat pitää olla maksimissaan 20-50 että pysyy ketoosissa. Asian voi testata myös ketostixeillä yms. Jos et ole ketoosissa, vähennä hiilareita niin että menet ketoosiin, ja todennäköisesti nälkä häviää.
2. Toinen mahdollisuus on, että saat kerta kaikkiaan liian vähän kaloreita ja/tai jotain ravintoaineita, jolloin keho kyllä alkaa jopa ketoositilassa ajan kanssa huutamaan ruokaa pelastautuakseen nälkäkuolemalta. Jos tämä on tilanne, niin syö enemmän.
Mulla oli toi numero kakkonen ongelmana karpatessa. Vaatii vähän kokeilemista mikä itselle istuu
Vierailija kirjoitti:
Mikä on partista ?
Karppamisen yhteydessä on pidettävä huoli että hiilihydraatteja nauttii sen verran ettei voimat hyydy. Erittäin hyvä painonhallintamenetelmä, ohjaa terveelliseen ruokavalioon.
Partis on partaäijäjogurtti, 10% rasvaa sisältävä turkkilainen jogurtti.
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut, kuinka kauan olet karpannut. Alussa nälkä saattaa olla jatkuva, vaikka söisikin "oikein" Elimistöllä kestää tottua uuteen systeemiin. Se kyllä tasoittuu ajan myötä.
Kuukausi takana. Ap
Kannattaisi kokeilla laskea syödyt kalorit muutaman päivän ajan vaikka jollain sopivalla sovelluksella esim. Fatsecret. Voi nimittäin olla, että saat aivan liian vähän energiaa ruoastasi, ja siitähän tulee kyllä pidemmän päälle nälkä, vaikka karppaus jonkin verran nälänhallintaa helpottaakin. Mutta ei sekään ihmeitä tee, jos kalorivaje on liian suuri pidemmän aikaa, kyllä se nälkä tulee karpatessakin, jopa ketokarpatessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi kaikille muutenkaan. Kuituja saattaisi tarvita. En itse karppaa mutta minullakin on ollut näitä ärsyttäviä hetkiä kun tuntuu että on nälkä vaikka syön normaalisti ja todellakin riittävästi. Joskus se tunne menee ohi nopeasti mutta toisinaan se jääkin vaivaamaan ja välillä on sorruttava syömään lisää. Tämän jälkeen saattaa tulla tukalan ähky olo, jopa paha olo tai sitten ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on partista ?
Partis on jogurttia.
Itse nyt en laihdu millään ja ainoa, mikä edes jotenkin sopii on lopettaa kaikkien herkkujen syönti ja syödä todella vähän. Tuolloinkin kärsin nälästä ja sokerin vieroitusoireiden aiheuttamasta päänsärystä. Vettä pitää myös juoda paljon ja myös ihan nälkään. Sitten pitääkin juosta koko ajan vessassa ja virtsa on pelkkää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi kaikille muutenkaan. Kuituja saattaisi tarvita. En itse karppaa mutta minullakin on ollut näitä ärsyttäviä hetkiä kun tuntuu että on nälkä vaikka syön normaalisti ja todellakin riittävästi. Joskus se tunne menee ohi nopeasti mutta toisinaan se jääkin vaivaamaan ja välillä on sorruttava syömään lisää. Tämän jälkeen saattaa tulla tukalan ähky olo, jopa paha olo tai sitten ei tule.
Et karppaa, mutta sulla on kokemusta :)
Sulla puuttuu välipala. Syö jogurtti välipalaksi, siihen pähkinöitä vielä lisäksi. Aamupalalla pitää syödä paljon, sillä jaksaa. Ota aamulla vaikka juustoa ja leikkelettä lisäksi, ja kunnon kasa kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse nyt en laihdu millään ja ainoa, mikä edes jotenkin sopii on lopettaa kaikkien herkkujen syönti ja syödä todella vähän. Tuolloinkin kärsin nälästä ja sokerin vieroitusoireiden aiheuttamasta päänsärystä. Vettä pitää myös juoda paljon ja myös ihan nälkään. Sitten pitääkin juosta koko ajan vessassa ja virtsa on pelkkää vettä.
Miksi haluat laihtua vaikeimman kautta ja nälissäs ja päänsäryssä??
Vierailija kirjoitti:
Sulla puuttuu välipala. Syö jogurtti välipalaksi, siihen pähkinöitä vielä lisäksi. Aamupalalla pitää syödä paljon, sillä jaksaa. Ota aamulla vaikka juustoa ja leikkelettä lisäksi, ja kunnon kasa kasviksia.
Karpatessa ei tarvita välipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aamupalalla pitää syödä paljon?
Yleensäkin karppauksessa ei tarvitse syödä paljon, vähempi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et karppaa, mutta sulla on kokemusta :)
Parhaimmilla somesotureilla on aina mielipide vaikkei kokemusta tai juurikaan tietoa :)