Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakemani työpaikka on laitettu uudelleen auki

Vierailija
14.03.2024 |

Viimeinen hakupäivä oli 1.3 ja huomasin äsken että se on laitettu uudelleen hakuun 4.3 kahden viikon hakuajalla. Vähän hämmentynyt olo kun täytän muuten kaikki ilmoituksen odotukset ja yhteyshenkilö vaikutti innostuneelta kun juttelin hänelle.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoija täällä. Tuollaisissa tapauksissa kyse on yksinkertaisesti siitä, että vaikka luulet täyttäväsi kaikki kriteerit, niin et niitä kuitenkaan täytä. Vaikea antaa esimerkkejä tuntematta ko. rekrytointia, mutta sanotaan nyt vaikka että vaaditaan kokemus saviruukkujen valmistuksesta. Sitten kerrot hakemuksessa, että kyllä sä koulussa siitä pari kurssia teit ja opintojen jälkeen vuosina nakki ja kivi olit jopa vuoden verran saviruukkuja valmistamassa sen aikaisella tekniikalla tosin. Omasta mielestään moni hakija siis kokee "täyttävänsä" kriteeristön, mutta yrityksen näkökanta on silti toinen.

Se miksi yhteyshenkilö on aina positiivinen puhelimessa on ihan periaatteessa ystävällisyyttä. Jos hakijalle toteaa yksi kantaan, että tuo sun kokemus ei nyt meille kelpaa, niin saat sellaista vihapuhetta niskaasi, pari kiukkuista sähköpostia perään ja netin palstoilta löytyy sen jälkeen juttua firmasta, että miten töykeitä ja epäkohtelijaita ne ovatkaan. Hakijat usein pyytävät palautetta, mutta ovat lähtökohtaisesti äärimmäisen huonoja ottamaan sitä vastaan. Ja etenkin jos palaute liittyy asiaan, joka ei ole hakijan itsensä ns. vika. Eli jos innottomalle ja ei-kilpailuhenkiselle myyntihakijalle sanoisi suoraan, että "sussa ei vaan ole sitä draivia ja tuloshakuisuutta", niin henkilöhän repii täysin pelimerkkinsä. Se koetaan syvänä henkilökohtaisena loukkauksena. Siksi niitä on käytännössä mahdotonta sanoa.

Vierailija
42/66 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kannattaa olla rehellinen, asiallinen ja suora. Ihan niin kuin ihmissuhteissakin, kukaan ei arvosta selän takana kieroilevaa, trollailevaa, manipuloivaa pelien pelaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin. Jätä tuollaiset hienostelupaikat jakkupukuisille.

Vierailija
44/66 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoija täällä. Tuollaisissa tapauksissa kyse on yksinkertaisesti siitä, että vaikka luulet täyttäväsi kaikki kriteerit, niin et niitä kuitenkaan täytä. Vaikea antaa esimerkkejä tuntematta ko. rekrytointia, mutta sanotaan nyt vaikka että vaaditaan kokemus saviruukkujen valmistuksesta. Sitten kerrot hakemuksessa, että kyllä sä koulussa siitä pari kurssia teit ja opintojen jälkeen vuosina nakki ja kivi olit jopa vuoden verran saviruukkuja valmistamassa sen aikaisella tekniikalla tosin. Omasta mielestään moni hakija siis kokee "täyttävänsä" kriteeristön, mutta yrityksen näkökanta on silti toinen.

Se miksi yhteyshenkilö on aina positiivinen puhelimessa on ihan periaatteessa ystävällisyyttä. Jos hakijalle toteaa yksi kantaan, että tuo sun kokemus ei nyt meille kelpaa, niin saat sellaista vihapuhetta niskaasi, pari kiukkuista sähköpostia perään ja netin palstoilta löytyy sen jälkeen juttua firmasta, että miten töykeitä ja epäkoht

Kirjoittakaa ne kriteerit auki niihin ilmoituksiin niin lukutaitoiset voivat jättää hakematta. Hakijat eivät ole ajatusten lukijoita.

Vierailija
45/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Call center -tyyppistä asiakaspalvelutyötä eräästä firmasta. Ilmoituksen mukaan tehtävään ei edellytetty koulutusta tai aiempaa työkokemusta, mikä olikin ihan fiksua, koska kokoaikatyöstä olisi saanut noin 1700€ bruttona. Itse olen tehnyt maisteri- ja AMK-tutkinnon aloilta, joilla ei juuri ole vakituisia kokoaikaisia työpaikkoja tarjolla, ja siksi haen myös töitä muilta aloilta, joissa pääsen hyödyntämään edes vähän osaamistani. Työnhakuprosessi tähän tehtävään oli melko työläs videoineen, ja se vei minulta paljon aikaa. Taustatietoina vielä: Olen tehnyt omalla alallani myös asiakaspalvelutyötä, ja olen kielitaitoinen, nuorehko, terve ja motivoitunut ihminen, joka panostaa työhakemuksiin.

Kun sain jälleen kerran vastauksen "Valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun...", päätin kysyä, johtuiko tämä siitä, etten ole koulutukseltani esim. merkonomi. Ehdotin myös, että voisin oppisopimuksena sellaisen suorittaa, jos he sellaista edellyttävät, vaikka ilmoituksen mukaan sitä ei vaaditakaan. Viestini oli kohtelias, ei ollenkaan katkera. Vastaukseksi sain, että merkonomin tutkinto olisi tosiaan hyvä olla, mutta oppisopimusopiskelijoita he eivät ota. Erinomaisia hakijoita oli kuulemma valtava määrä, ja he painottivat tällä kertaa soveltuvaa koulutusta. Samalla hän kehotti minua hakemaan uudestaan, jos paikkoja avautuu.

No, huomasinpa sitten, että kyseinen työpaikka tuli saman tien uudestaan hakuun, vaikka niitä erinomaisia hakijoita oli ollut valtavasti. Uusi haku alkoi siis suoraan edellisen hakuajan umpeuduttua, eli he eivät ehtineet edes haastattelemaan hakijoita. Päätin sitten kysyä tältä HR-ihmiseltä vielä, että miksi sama paikka vapautui uudestaan hakuun, jos erinomaisia hakijoita oli liikaa tarjolla. Mietin siinä myös, että miksi minulla olisi mahdollisuuksia toisella kerralla saada tämä työ, jos minua ei tällä kerrallakaan laskettu hyväksyttäväksi kandidaatiksi. Ilmiselvästi riittävän hyviä hakijoita ei ollut muitakaan tarjolla, jos haku avautui uudelleen. Tähän viestiin en saanut enää vastausta, vaikka esitin asiani ystävällisesti. Luulen siis, että minulle yksinkertaisesti valehdeltiin, eikä viimeiseen viestiini ollut mitään korrektia vastausta olemassa.

Onkohan jollain rekrytoijalla kokemusta vastaavasta, ja mitä syitä tällaiselle yleensä on? Ehkä olin ylikoulutettu väärälle alalle, mutta toisaalta en voi hakea tällä koulutuksella myöskään mitään muun koulutuksen vaativaa työtä, joten vaihtoehtojani ovat aika lailla vain matalapalkkahommien ja/tai oppisopimuspaikkojen haku. Painotan hakemuksissani aina motivaatiota uuden oppimiseen ja halukkuutta sitoutua pitkäaikaisesti kyseiseen työhön, eli siitä se ei voi jäädä kiinni. 

Vierailija
46/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo täyttänyt 50 vuotta?

Niinpä niin...

Olen 29.

Lähestyt uhkaavasti maagista 30 vuoden rajaa eli sinut luetaan liian vanhaksi. Palkkatukea saa vain alle kolmikymppiset tai plus 55 vee ihmiset.

29 on punainen vaate työnhaussa, jos on nainen. Biologinen kello tikittää ja kun palkataan niin heti ollaan äitiyslomalla ja poissaoloja jatkuvasti kun kakaralla on syyhyä, täitä ja milloin mitäkin satiaisia eikä voi laittaa hoitoon

Naisena työnhakijana oot joko liian nuori ja kokematon, liian hedelmällisessä iässä ja/tai perheellinen ja näin ollen "riski valinta", tai sitten liian vanha. Ei voi voittaa tässä pelissä. Pitäiskö vaan jäädä Kelaelätiksi loppuelämäksi.

Vierailija
47/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä haetaan kirjoitustaitoista, selllaista, joka osaa kirjoittaa edes päivämäärät oikein. Miten sinä ap kehtaat kirjoittaa noin huonosti. Olet v A j A kki. 

Vierailija
48/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti sinun käsityksesi kyvyistäsi ei korreloi työnantajan kuvaan kyvyistäsi. Kehitä itsereflektiota, niin ei tule elämässä pettymyksiä niin paljon.Jos on aina luulot itsestä liian korkealla, se johtaa väistämättä pettymyksiin elämässä.

Vierailija
49/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy miksi en kelvannut?

Vierailija
50/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kysy miksi en kelvannut?

Minö voin vastata, ei tarvitse soittaa: Haemme kirjoitustaitoisia henkilöitä. Amen. 

Vierailija
51/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi hommaa. Uutta matoa vaan onkeen.

Vierailija
52/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain Call center -tyyppistä asiakaspalvelutyötä eräästä firmasta. Ilmoituksen mukaan tehtävään ei edellytetty koulutusta tai aiempaa työkokemusta, mikä olikin ihan fiksua, koska kokoaikatyöstä olisi saanut noin 1700€ bruttona. Itse olen tehnyt maisteri- ja AMK-tutkinnon aloilta, joilla ei juuri ole vakituisia kokoaikaisia työpaikkoja tarjolla, ja siksi haen myös töitä muilta aloilta, joissa pääsen hyödyntämään edes vähän osaamistani. Työnhakuprosessi tähän tehtävään oli melko työläs videoineen, ja se vei minulta paljon aikaa. Taustatietoina vielä: Olen tehnyt omalla alallani myös asiakaspalvelutyötä, ja olen kielitaitoinen, nuorehko, terve ja motivoitunut ihminen, joka panostaa työhakemuksiin.

Kun sain jälleen kerran vastauksen "Valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun...", päätin kysyä, johtuiko tämä siitä, etten ole koulutukseltani esim. merkonomi. Ehdotin myös, että voisin oppisopimuksena sellaisen suorittaa, jos h

TAi sellaista työtä ei ollut ollenkaan olemassa. Nythän on työnantajien tapana tehdä näin, että voidaan syyttää työttömiä laiskoiksi.

Vierailija
53/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on vaan määrännyt, että pitää laittaa työpaikkoja avoimiksi kas, tässäkin saatiin ehkä olemattomasta työpaikasta taiottua kaksi työpaikkaa.

Vierailija
54/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kohta neljättä viikkoa tietoa haastattelun tuloksesta, ja hakemani paikka on edelleen auki. Jeh. Ja sama kokemus toisesta työpaikasta kuin ap:llä, eli paikka avattiin uudelleen hakuun ilman, että sain mitään tietoa siitä, otetaanko mun hakemus huomioon. Hae tässä nyt sitten uudestaan samaa paikkaa.

55/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös käynyt pari kertaa noin. Toinen noista työpaikoista oli kolme kertaa putkeen haettavana. Kun kysyin rekrytoinnista, että miksi minua ei ole edes pyydetty haastatteluun, sain vastauksen, ettei minulla ole riittävästi työkokemusta siihen tehtävään, kun he etsivät sellaista henkilöä, joka osaa jo heti hommat, jota ei tarvii opettaa 

Vierailija
56/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko päällikön paikkaa-kato youtubesta Heikki Kinnusen esittämä saarna, siitä löytyy hyviä vinkkejä millaista henkilöä haetaan

www.youtube.com ja saarna 

kirjoita hakukenttään Heikki Kinnunen Saarna.

Vierailija
57/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoin tässä yhtä haussa olevaa pestiä, niin työnkuva oli tosi monipuolinen,  eli 'saat' tehdä vaikka ja mitä ja sitten palkka huonommalla tes:llä :) siihen loppui kiinnostus hakea

Vierailija
58/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ehkä sun naama ei miellyttänyt 

CV:ssä ei ole valokuvaa. Kuten ei myöskään muualla netissä.

CV:ssä täytyy olla aina kuva, muuten menee hylkyyn.

Jos etsin asiantuntijaa, ei mua kiinnosta sen ulkonäkö kyl yhtään, vain osaaminen.

Vierailija
59/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo täyttänyt 50 vuotta?

Niinpä niin...

Olen 29.

Lähestyt uhkaavasti maagista 30 vuoden rajaa eli sinut luetaan liian vanhaksi. Palkkatukea saa vain alle kolmikymppiset tai plus 55 vee ihmiset.

Työllistyin 38-vuotiaana hyvinvointialueelle asiantuntijavirkaan lakisääteisiin tehtäviin. Vaikka on yyteet päällä, niin tehtiin palkkaharmoniaa ja 400e palkankorotusta tullut HVA:n aikana. Kalliiksi käy tämä hva-malli. Kyllähän meille nyt vähempikin riittäisi.

Vierailija
60/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongintaa. pikkusintit lentää pois. Nyt etsitään sitä Vonkaletta!

Jos ei tärppää, uutta matoa koukkuun. 

Paras, halvin ja kokenut tehotykki, kaikilla herkuilla haussa.

Työvoimapulan aikaan se on semmoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi