Hakemani työpaikka on laitettu uudelleen auki
Viimeinen hakupäivä oli 1.3 ja huomasin äsken että se on laitettu uudelleen hakuun 4.3 kahden viikon hakuajalla. Vähän hämmentynyt olo kun täytän muuten kaikki ilmoituksen odotukset ja yhteyshenkilö vaikutti innostuneelta kun juttelin hänelle.
Kommentit (66)
Mene sinne työpaikan ovesta sisään ja sano että tässä teille työntekijä. Minä menin kerran ja niitä oikein ärsytti kun tulin sinne ja eivät halunneet haastatella. Sanoivat että hakemukset netissä mutta huomautin niitä että työpaikka oli tullut uudelleen hakuun ja olen varmasti pätevä ja minulla on hyvät suositukset. Joo ei me oteta haastatteluun sanoi noin 50 v nainen siinä.
Olisipa kiva kuulla rekrytoijilta kommentteja, miksi tällaista tapahtuu, vaikka hakijoita on valtava määrä.
Vierailija kirjoitti:
elitistiset ja jopa psykopaattiset kermaperceet hakemassa työntekijää niin ei kelpaa juuri kukaan.
Johtuisikohan kenties tällaisesta asenteesta ja sivistyneestä ulosannista että töitä ei tarjota?
Vierailija kirjoitti:
Haettiinkohan me Ap samaa paikkaa? En tiedä mutta mukava kuulla ja saada ikäänkuin vertaistukea kun meillä on sama ilm. hiljattain tapahtunut kokemus siitä kuinka hakemamme paikka on laitettu uudelleen hakuun. - Turhauttaa kun olisin muodollisesti täyttänyt paikan vaatimukset mutta kokemusvuosia minulla ei ole vielä ennättänyt kertyä.
Tuo paikan laittaminen uudelleen auki on todella yleistä. Joskus siihen voi olla syynä ihan vaan väärin lasketut päivät siihen minkä aikaa paikan on oltava auki, tai virhe työpaikkailmoituksessa. Suurimmaksi osaksi kumminkin se, että hakijat eivät ole mieleisiä. Se ei vaan riitä, että on alan tutkinto. Niin suuri ja huutava työvoimapula Suomessa on, että ylikoulutetut, alikoulutetut, sopivasti koulutetut normaalijärkiset ihmiset eivät kelpaa.
Perheen nuori kävi haastattelussa. Viime viikolla oli soitettu ettei me palkatakaan ketään mutta olisit ollut ykkösehdokas. Palaamme asiaan jos päästään toisin. Hänellä on töitä. että ei sinänsä hätää, mutta tässä taas esimerkki että avoimia työpaikkoja on oikeasti vieläki. Vähemmän kuin ilmoitetaan. Eikä siihen siis olisi valittu työtöntä.
Oletko nainen? Jäät kuitenkin pian äitiysvapaalle ja tuotat vain kuluja.