Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun nolon vian takia sektioon. En kehtaa kertoa todellista syyta. Mika olisi hyva selitys muille sektion syysta? Peratila on huono valhe, nakee sikion paan muodosta jos on ollut

Vierailija
17.01.2007 |

pää synnytyskanavassa. Lääkäri ei antanut valinnanvaraa vaan sektioon on mentävä. Ahdistaa ja tiedän että kaikki tulevat kysymään sektion syytä. Jos sanon, etten kerro, niin se vasta huhupuheita saakin aikaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätilassa olleen sektiolla syntyneen lapsen pää on usein täydellisen pyöreä. Jos vauvan pää on selvästi painunut pitkulaisemmaksi kanavassa, on vähän noloa selittää ihmisille että leikattiin perätilan takia suunnitellusti. Haen syytä suunniteltuun sektioon. Yllätysperätila olisi erikseen.

En voi keksiä yhtäkkiä että minä olen ollut jossain leikkauksessa tai murtanut häntäluuni. Läheiset tietäisivät sellaisesta.

ap

Vierailija
22/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen ihmisen, joka tuon kirjotuksen ottaa tosissaan, pitää olla todella naiivi ja vähä-älyinen.

19

Vai pelkäätkö itse, että pimppisi menee pilalle ja miehesi lähtee vieraisiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen serkku joka paasasi että kaikki jotka eivät ymmärrä Kummelivitsejä ovat huumorintajuttomia ja yksinkertaisia.

Vierailija
24/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene sulla jakeluun....

Oletkos tullut sitä ajatelleeksi?

Vierailija
25/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kondylooma ja jos se olisi ollut juuri synnytyksen aikana " aktiivisena" niin sektio olisi tullut. Ehdittiin kuitenkin laserilla hoitaaa ennen synnytystä. Ja juu, olen saanut mieheltäni joka on aikanaan saanut ex-tyttöystävältä.

No, ehkä sulla on pelkosektio tai mikä tahansa... Onko sun tutut sitten jotain eksperttejä, en mä ainakaan kenekään vauvan päästä ole pystynyt sanomaan mitään onko perätilassa olllut leikattu vauva vai RT:ssä alatietä synnytetty. Tai sitten tuo että synnytystapa-arviossa sanottu ettei välttämättä mahdu alakautta. Sitäkään nimittäin ei näe ihmisen ulkomuodosta.

Vierailija
26/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kondylooma ja jos se olisi ollut juuri synnytyksen aikana " aktiivisena" niin sektio olisi tullut. Ehdittiin kuitenkin laserilla hoitaaa ennen synnytystä. Ja juu, olen saanut mieheltäni joka on aikanaan saanut ex-tyttöystävältä.

No, ehkä sulla on pelkosektio tai mikä tahansa... Onko sun tutut sitten jotain eksperttejä, en mä ainakaan kenekään vauvan päästä ole pystynyt sanomaan mitään onko perätilassa olllut leikattu vauva vai RT:ssä alatietä synnytetty. Tai sitten tuo että synnytystapa-arviossa sanottu ettei välttämättä mahdu alakautta. Sitäkään nimittäin ei näe ihmisen ulkomuodosta. Niin ja ihme tuttuja jos ne nyt noista rupeaa vastaan vänkäämään...

Vierailija
27/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukka vaarallisessa paikassa alatiesynnytykselle?

Vierailija
28/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano sukulaisille ettet halua vieraita himaan pariin viikkoon. Eiköhän " alateitse syntynyt pää" ole ehtinyt jo " palautua" ;)

Vierailija
29/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, ni pitääkö muutkin leikata?

Meinaan vaan että jos seuraava/t voitkin synnyttää normaalisti, ei ehkä kannata sopertaa mitään ahtaasta lantiosta...

Väärä tarjonta kuulostaa paljon fiksummalta tai sitten se perätila (mitä EI pakosti näe pään muodosta)

Vierailija
30/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat on aika henkilökohtaisia!

Vierailija
31/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, jettet kerro tarkkaa syytä, vaan jos joku todellä kysyy, niin kerrot että lääkäri on todennut että sinun / vauvan terveyden kannalta leikkaus on paras vaihtoehto.

Valheesta jää kiinni tai se ainakin painaa mieltä. Tuntuisi helpommalta kertoa niin vähän tai ympäripyöreästi että pysyt totuudessa. Ei kai kukaan oikeasti kysele tuollaisia, jollet oma-aloitteisesti kerro?

Vierailija
32/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään usko, että kukaan vahtaa lapsen päätä ja tekee sen muodosta johtopäätöksiä synnytystavasta. Molemmilla synnytystavoilla voi tulla " muodokkaita" tai vähemmän " muodokkaita päitä" .

Mutta jos nyt valehtelemaan haluat ruveta, niin sano, että synnytys pysähtyi. Kohdunsuu ei avaantunut loppuun asti ja tehtiin sektiopäätös. Itselläni näin on käynyt esikoisen kanssa.

Vierailija
33/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun vain sanot, että lapsi oli perätilassa tai että arvioitiin isommaksi kuin mitä sitten todellisuudessa olikin ja koon takia tehtiin sektio. Kokoarviot ainakin heittäneet niin monella tutulla niin paljon, että kukaan ei miettisi mitään.

Vierailija:

pää synnytyskanavassa. Lääkäri ei antanut valinnanvaraa vaan sektioon on mentävä. Ahdistaa ja tiedän että kaikki tulevat kysymään sektion syytä. Jos sanon, etten kerro, niin se vasta huhupuheita saakin aikaan.

Vierailija
34/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä olen sektiolle kuullut.

Vierailija
35/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, sen ei pitäisi laskeutua myöhemmin. Nousta se kyllä voi jos on alhaalla ollu.

Vierailija
36/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulla sellainen " vissiin se on avotarjonnassa kun ei laskeudu" -epäily. Ei taida sopia suunnitellun sektion syyksi?

Vierailija
37/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot vaan, että lapsen hyvinvoinnin takia päädyttiin sektioon. Raskausmyrkytys, huono happi, sun verenpaine, pitkäksi aavisteltava ponnistusvaihe ja sen ongelmat tms. Itse olisit kyllä halunnut synnyttää alateitse jne.

En minäkään haluaisi selitellä sukulaisilleni alapääongelmiani.

Ota löysin rantein ja pyydä vastaus vaikka kätilöltä!

Vierailija
38/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joudun nolon vian takia sektioon" . Oletko sinä kuin auto, jossa on vikoja? Mitä helvetin väliä on sillä millä tavalla lapsesi tähän maailmaan syntyy? Eikö se, että lopputuloksena on elossa olevat äiti ja vauva? Vähän kypsyyttä peliin, jos et muka todellakaan ole Porvoosta!

Vierailija
39/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jouduit sen vuoksi suunniteltuun sektioon?

Minäkin jäin miettimään syytä ap:n sektioon...

Vierailija
40/49 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten moni oikeasti katsoo sitä vauvan päätä sillä silmällä, että onkohan tämä nyt syntynyt sektiolla vai alakautta!??