Joudun nolon vian takia sektioon. En kehtaa kertoa todellista syyta. Mika olisi hyva selitys muille sektion syysta? Peratila on huono valhe, nakee sikion paan muodosta jos on ollut
pää synnytyskanavassa. Lääkäri ei antanut valinnanvaraa vaan sektioon on mentävä. Ahdistaa ja tiedän että kaikki tulevat kysymään sektion syytä. Jos sanon, etten kerro, niin se vasta huhupuheita saakin aikaan.
Kommentit (49)
sellaisen ihmisen, joka tuon kirjotuksen ottaa tosissaan, pitää olla todella naiivi ja vähä-älyinen.
19
Vai pelkäätkö itse, että pimppisi menee pilalle ja miehesi lähtee vieraisiin??
Tulee mieleen serkku joka paasasi että kaikki jotka eivät ymmärrä Kummelivitsejä ovat huumorintajuttomia ja yksinkertaisia.
ei mene sulla jakeluun....
Oletkos tullut sitä ajatelleeksi?
Mulla on kondylooma ja jos se olisi ollut juuri synnytyksen aikana " aktiivisena" niin sektio olisi tullut. Ehdittiin kuitenkin laserilla hoitaaa ennen synnytystä. Ja juu, olen saanut mieheltäni joka on aikanaan saanut ex-tyttöystävältä.
No, ehkä sulla on pelkosektio tai mikä tahansa... Onko sun tutut sitten jotain eksperttejä, en mä ainakaan kenekään vauvan päästä ole pystynyt sanomaan mitään onko perätilassa olllut leikattu vauva vai RT:ssä alatietä synnytetty. Tai sitten tuo että synnytystapa-arviossa sanottu ettei välttämättä mahdu alakautta. Sitäkään nimittäin ei näe ihmisen ulkomuodosta.
Mulla on kondylooma ja jos se olisi ollut juuri synnytyksen aikana " aktiivisena" niin sektio olisi tullut. Ehdittiin kuitenkin laserilla hoitaaa ennen synnytystä. Ja juu, olen saanut mieheltäni joka on aikanaan saanut ex-tyttöystävältä.
No, ehkä sulla on pelkosektio tai mikä tahansa... Onko sun tutut sitten jotain eksperttejä, en mä ainakaan kenekään vauvan päästä ole pystynyt sanomaan mitään onko perätilassa olllut leikattu vauva vai RT:ssä alatietä synnytetty. Tai sitten tuo että synnytystapa-arviossa sanottu ettei välttämättä mahdu alakautta. Sitäkään nimittäin ei näe ihmisen ulkomuodosta. Niin ja ihme tuttuja jos ne nyt noista rupeaa vastaan vänkäämään...
istukka vaarallisessa paikassa alatiesynnytykselle?
Ja sano sukulaisille ettet halua vieraita himaan pariin viikkoon. Eiköhän " alateitse syntynyt pää" ole ehtinyt jo " palautua" ;)
Jos, ni pitääkö muutkin leikata?
Meinaan vaan että jos seuraava/t voitkin synnyttää normaalisti, ei ehkä kannata sopertaa mitään ahtaasta lantiosta...
Väärä tarjonta kuulostaa paljon fiksummalta tai sitten se perätila (mitä EI pakosti näe pään muodosta)
siis, jettet kerro tarkkaa syytä, vaan jos joku todellä kysyy, niin kerrot että lääkäri on todennut että sinun / vauvan terveyden kannalta leikkaus on paras vaihtoehto.
Valheesta jää kiinni tai se ainakin painaa mieltä. Tuntuisi helpommalta kertoa niin vähän tai ympäripyöreästi että pysyt totuudessa. Ei kai kukaan oikeasti kysele tuollaisia, jollet oma-aloitteisesti kerro?
Enkä myöskään usko, että kukaan vahtaa lapsen päätä ja tekee sen muodosta johtopäätöksiä synnytystavasta. Molemmilla synnytystavoilla voi tulla " muodokkaita" tai vähemmän " muodokkaita päitä" .
Mutta jos nyt valehtelemaan haluat ruveta, niin sano, että synnytys pysähtyi. Kohdunsuu ei avaantunut loppuun asti ja tehtiin sektiopäätös. Itselläni näin on käynyt esikoisen kanssa.
Sen kun vain sanot, että lapsi oli perätilassa tai että arvioitiin isommaksi kuin mitä sitten todellisuudessa olikin ja koon takia tehtiin sektio. Kokoarviot ainakin heittäneet niin monella tutulla niin paljon, että kukaan ei miettisi mitään.
Vierailija:
pää synnytyskanavassa. Lääkäri ei antanut valinnanvaraa vaan sektioon on mentävä. Ahdistaa ja tiedän että kaikki tulevat kysymään sektion syytä. Jos sanon, etten kerro, niin se vasta huhupuheita saakin aikaan.
Ja ei, sen ei pitäisi laskeutua myöhemmin. Nousta se kyllä voi jos on alhaalla ollu.
oli mulla sellainen " vissiin se on avotarjonnassa kun ei laskeudu" -epäily. Ei taida sopia suunnitellun sektion syyksi?
sanot vaan, että lapsen hyvinvoinnin takia päädyttiin sektioon. Raskausmyrkytys, huono happi, sun verenpaine, pitkäksi aavisteltava ponnistusvaihe ja sen ongelmat tms. Itse olisit kyllä halunnut synnyttää alateitse jne.
En minäkään haluaisi selitellä sukulaisilleni alapääongelmiani.
Ota löysin rantein ja pyydä vastaus vaikka kätilöltä!
" Joudun nolon vian takia sektioon" . Oletko sinä kuin auto, jossa on vikoja? Mitä helvetin väliä on sillä millä tavalla lapsesi tähän maailmaan syntyy? Eikö se, että lopputuloksena on elossa olevat äiti ja vauva? Vähän kypsyyttä peliin, jos et muka todellakaan ole Porvoosta!
että jouduit sen vuoksi suunniteltuun sektioon?
Minäkin jäin miettimään syytä ap:n sektioon...
...miten moni oikeasti katsoo sitä vauvan päätä sillä silmällä, että onkohan tämä nyt syntynyt sektiolla vai alakautta!??
Perätilassa olleen sektiolla syntyneen lapsen pää on usein täydellisen pyöreä. Jos vauvan pää on selvästi painunut pitkulaisemmaksi kanavassa, on vähän noloa selittää ihmisille että leikattiin perätilan takia suunnitellusti. Haen syytä suunniteltuun sektioon. Yllätysperätila olisi erikseen.
En voi keksiä yhtäkkiä että minä olen ollut jossain leikkauksessa tai murtanut häntäluuni. Läheiset tietäisivät sellaisesta.
ap