Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää olla kuravaatteet, koska vedenpitävät ei kelpaa, en tajua tätä...?!

Vierailija
14.03.2024 |

Olenko tyhmä, mutta mitä tää tarkoittaa? Eskarista tuli viestiä, että muistattehan, että kumisaappaat, kurahousut ja kurarukkaset ja sateella myös sadetakki ovat pakolliset koko kevätkauden, vedenpitävät vaatteet eivät kelpaa! Eikö kuravaatteet nimenomaan ole vedenpitävät, vai mikä se idea on?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pukee lapsensa kuten parhaaksi kokee. Sitä päiväkoti määrää. 

No änkyrävanhemmat ovat erikseen, jotka sitten moittivat hoitajia, kun suojapuku on likainen.

Ne kurahousut helpottavat myös hoitajien työtä, kun ne voi suihkuttaa ravasta puhtaaksi ja kuivuvat nopeasti. Talvihaalaria ei voi suihkutella, kun eivät kuiva niin nopeasti. Iltapäivä ulkoilussa pitäisi lapsella olla uusi kuiva puku.

Vierailija
22/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä voi aina vaan olla ongelma.. kurikset päälle ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No änkyrävanhemmat ovat erikseen, jotka sitten moittivat hoitajia, kun suojapuku on likainen.

Ne kurahousut helpottavat myös hoitajien työtä, kun ne voi suihkuttaa ravasta puhtaaksi ja kuivuvat nopeasti. Talvihaalaria ei voi suihkutella, kun eivät kuiva niin nopeasti. Iltapäivä ulkoilussa pitäisi lapsella olla uusi kuiva puku.

Minkä ikäinen olet? Nimittäin minä muistan 80-luvulta tuon "suojapuku"-nimityksen lapsen ulkohaalareista. Harvemmin nykyään kuulee.

Vierailija
24/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun nykylapsille ei saa aiheuttaa mielipahaa sillä, että pitäisi pukea jotain, jos ei itse halua.

Vierailija
25/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Nimittäin minä muistan 80-luvulta tuon "suojapuku"-nimityksen lapsen ulkohaalareista. Harvemmin nykyään kuulee.

Riippuisko alueesta? Asioista puhutaan eri nimillä eri alueilla.

Vierailija
26/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun mun lapsen ryhmässä on vain kaksi aikuista joten siitä ei liikene yhtäkään pitelemään mun lasta koko ulkoilun ajaksi.

Vierailija
27/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päiväkodin henkilökunta niitä ehdi suihkutella, enimmät ravat harjalla pois ja kuivumaan! Mieti itte, 24 lasta pitää saada syömään, vessaan , lepäämään, ei voi yhdelle jättää tehtäväksi

Vierailija
28/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitänyt mitään kurahousuja enää eskarissa. Ihme vauvoja melkein kouluikäiset.

Vierailija
29/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päiväkodin henkilökunta niitä ehdi suihkutella, enimmät ravat harjalla pois ja kuivumaan! Mieti itte, 24 lasta pitää saada syömään, vessaan , lepäämään, ei voi yhdelle jättää tehtäväksi

Haen paljon kurahousuikäistä lapsenlastani pois päiväkodista ja kyllä ne kurikset puhtailta aina näyttää, kun ne otan lapsen päälle kuivauskaapista. Ko päiväkodissa ehkä sitten ehtivät ne nopeasti suihkuttamaan.

Vierailija
30/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pitänyt mitään kurahousuja enää eskarissa. Ihme vauvoja melkein kouluikäiset.

Mitä vauvaa on siinä, että pukee kelin mukaiset vaatteet?

Vierailija
31/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö jo eskari-ikisillä olla kuravaatteet? En ymmärrä. 

Vierailija
32/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo? Onhan ne jo paljon pienemmilläkin. Kaikenikäisillä päiväkotilapsilla.

Vierailija
33/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeilyä harrastavana ja monta "vedenpitävää" kalvoasua omistaneena väitän, että ei ne pidä vettä jos konttaat jossain lammikossa. Ja lisäksi ne on ohuempia ja menevät helposti rikki. Jos ne ei painaisi niin paljon, niin kantaisin mukanani mielummin kurapukua kuin 20 000 mm vesipilarin Haglöfsin pukua.

Vierailija
34/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, pitää tuossa iässä jo osata kurapukeminen.

Vierailija
35/72 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä juonut maitoa. Etkä juo.

Vierailija
36/72 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama muistikuva, että esikoululaisena oltiin tosi isoja, ei kurahousuja. Mutta kyllä silloinkin kuitenkin kai ulkoiltiin märälläkin säällä, mutta en yhtään muista, miten kastuneiden vaatteiden kanssa tehtiin, ei silloin ollut veden kestäviä kalvovaatteitakaan. 

Vierailija
37/72 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan helpompi pukea kaikille lapsille kurikset, ettei tarvitse lasten kanssa vääntää siitä, miksi osan ei tarvitse laittaa. Työntekijöiden ei myöskään tarvitse arvailla, kenen vaatteet ovat vedenpitävät ja kenen eivät.

Mutta kun se juuri kuulostaa ristiriitaisesta, että vedenpitävät eivät kelpaa, vaikka ensin puhutaan kuravaatteista, jotka tietääkseni ovat nimenomaan vedenpitävät?

Kuravaate ei todellakaan ole vedenpitävä. Siksi päiväkoti ei halua vedenpitäviä vaatteita, koska ne ei päivän aikana kerkeä kuivumaan jos kolme kertaa käydään ulkona. Kurahaalari kuivaa kuivurissa vartissa.

Sulla ei lapsia ilmeisesti ole ollenkaan, jos et tätä tiedä.

"Kuravaate ei todellakaan ole vedenpitävä."

On se veden pitävä niin kauan kuin on ehjä... Eli tuollaisella jäisellä, märällä hiekoitetulla pihalla ei kovin kauaa. Kolmesti olen tällä viikolla paikannut lapsen kurahousuja... 

Vierailija
38/72 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset riviin ja letkulla suihkutus, ei vie kovin kauaa. 

Vierailija
39/72 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä varhaiskasvatuksessa ja mulle on ihan sama, et millaiset ulkoiluvaatteet vanhemmat hommaa lapsilleen. Pääasia, et lapset pysyvät niissä lämpiminä ja ehkä kohtuullisen kuivina.

Fleecevuorelliset sadevaatteet kastuessaan kuivuvat kyllä ikuisuuden eli aamulla kastuneet eivät ehdi kuivua iltapäiväksi. Tavalliset sadevaatteet kuivuvat hetkessä. Osalla lapsista kuorivaatteet toimivat hyvin, koska lapsi ei harrasta kuviokelluntaa ulkoillessaan. Osa ei pysy kuivana missään kamppeissa.

Mun ryhmän lapset tietävät, että meillä pukeudutaan sen mukaan, mitä kullakin on naulakossa. Ei aiheuta suuria tunteita lapsilla, koska ovat siihen tottuneet.

Vierailija
40/72 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yritä nyt edes ajatella sitä lasta. Kuravaatteita ei tarvitse välikausivaatteiden päälle jos ostaa fleecevuoratun kura-asun kevääksi. Se on kätevä myös lapsenkin kannalta ja kivempi muutenkin, myös hoitajille helpompi ratkaisu.

Maailman paskin keksintö.

Sitten kun vesi tulee vetskarista, hihoista tai lahkeista sisään ja kastelee sisävuoren, kuivaa todella hitaasti.

Joo ne täytyy kyllä kääntää nurin kuivumaan, jos ei käännä niin eivät myöskään kuivu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän