YLE: Työntekijöitä eroaa nyt liitoista protestina
SAK:n mukaan osa ammattiliittojen jäsenistä eroaa protestina poliittisille lakoille
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Sinisilmäisiä riittää, jotka ajavan työnantajan puolta ja kuvittelevat että työnantaja on kiva ja luulevat olevansa korvaamattomia työnantajalle. Ikinä eivät vanhene tai mitään ei tapahdu työpaikalle tai ylipäätään mikään muutu maailman menossa.
Kehoitan ryhtymän luottamusmieheksi niin ehkä sitten suomut putoaa työnantajan ihannoinnista , kun käy muutamat muutosneuvottelut ja kiistelee monista asioista.Tosin itse en antaisi tietämättömien enää neuvotella omasta puolestani.
Ei se työnantaja niitä muutosneuvotteluja huvikseen pidä. Silloin yrityksellä menee huonosti ja väkeä on pakko vähentää
Silkkaa kiusantekoa olisi, jos ei edes tuotannollisista ja taloudellisista syistä palkanmaksusta pääsisi eroon, vaan hautaan saakka joutuisit elättämään sen kerran palkkaamasi työntekijän.
Itse olen protestiksi eronnut. Äänestin hallituspuoluetta ja hallitus tekee sen minkä lupaa, mutta nyt liitto yrittää pakottaa käsikassarakseen kapinoimaan ITSE äänestämääni hallitusta vastaan! Puhumattakaan ylityökiellon aiheuttamista ansionmenetyksistä.
Nyt riitti mulle tää touhu. Palaan sitten kun ovat olleet tarpeeksi kauan pelleilemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ytk jäsen koska:
-ytk on halvempi
-ammattiliitot teki yleiskorotukset prosenteissa aina
-ammattiliitot elää liikaa taulukkojen mukaan palkoissa eikä se ole kannustavaa
-palkkoja tulisi voida laskea ja irtisanomista helpottaa koska surkeita työntekijöitä on yllättävän paljon ja ne surkeat työntekijät on taakka muille työntekijöille.
-ammattiliitot sekaantuu politiikkaan olemalla demarien ja vasemmistoliiton puolella
Minun mielestä työelämä vaatii ehdottomasti uudistuksia ja hallituksen uudistukset on hyviä koska huonot työntekijät jotka elää muiden siivellä voisi ehkä nyt potkia pihalle helpommin. Ammattiliitot on vain jarruna tässä asiassa, liittykää ytk jos haluatte reilumman työelämän eli sellaisen joka palkitsee ne hyvät työntekijät.
M34
Miten toimit kun metsäyhtiöt lopetti palkanmaksun e
Tuostahan ei makseta mitään lakkoavustuksia, koska kyse ei ole lakosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Menisit töihin vaikka työnantaja ei maksa palkkaa? Nyt selvis miksi olet ytk-kassan jäsen."
Tämän takia vastustan ammattiliittoja ja poliittiset lakot pitäisi myös tehdä laittomiksi.
Ammattiliitot aiheuttaa harmia kaikille, myös työntekijöiden urakehitykselle.
M34
Ota nyt selvää vähän historiasta, suunnilleen kaikki hyvä tässä maassa on työväenliikkeen ansiota.
Toinen m34
Käsittääkseni kyllä kaikki hyvä tässä maassa alkoi teollistumisesta. Jos teollisuutta ei olisi, olisi Suomi edelleen kehitysmaa, joka se oli vielä noin sata vuotta sitten
Ihanan sinisilmäistä. Sinäkin turvallisesti eläkkeellä ja ikäsi nauttinut saavutetuista eduista ja kehtaat suoltaa pas kaa ja kuvittelet olleesi oman onnesi seppä. Siinä loppuu sopiminen kun työnantaja alkaa sanella ja työntekijänhän ei tarvitse tulla toimeen palkallaan, kuten eräs suuri ajattelija kerran erehtyi totuuden ääneen sanomaan.
Olin n. 40 vuotta työelämässä, jäin eläkkeelle pari vuotta sitten. En kuulunut ammattiliitton kuin muutaman vuoden työhistoriani aikana , työttömyyskassaan olen kuulunut aina ja 1990-luvulla sain työttömyyskassasta joitakin vuosia ansiosidonnaista työttömyyskorvaustakin. Minulla on ollut pitkiä työsuhteita enkä ole yhdessäkään työpaikassa saanut työehtosopimusten mukaista taulukkopalkkaa vaan olen onnistunut neuvottelemaan itselleni paremman palkan. Ilman ammattiliiton jäsenyyttäkin pärjää kyllä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Menisit töihin vaikka työnantaja ei maksa palkkaa? Nyt selvis miksi olet ytk-kassan jäsen."
Tämän takia vastustan ammattiliittoja ja poliittiset lakot pitäisi myös tehdä laittomiksi.
M34
Ota nyt selvää vähän historiasta, suunnilleen kaikki hyvä tässä maassa on työväenliikkeen ansiota.
Toinen m34
Käsittääkseni kyllä kaikki hyvä tässä maassa alkoi teollistumisesta. Jos teollisuutta ei olisi, olisi Suomi edelleen kehitysmaa, joka se oli vielä noin sata vuotta sitten
Sotakorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Paperitehtailla työnantaja lopetti palkanmaksun ja nyt ytk-kassalaiset ei saa rahaa mistään. Ammattiliittoon kuuluville liitto maksaa lakkoavustusta.
Eiväthän ne ole lakossa
Mikä ihmeen tarve sulla on valehdella. Yrität peitellä ATKn lakon aiheuttamia harmeja muille työntekijöille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Toinen m34
Työväenliike on saanut aikaan talouskasvun pysähtymisen viidentoista vuoden ajaksi. Siinä on ansiota SAK:n emäkrville Jarko Elorannalle ja Riku Allolle. Voi kuin joku hakkaisi nuo rotat henkiheiveriin tekemistään rikoksista Suomen kansaa vastaan.
Eihän nyt liitosta pidä erota! Joku ei nyt ymmärrä, miksi on liitossa. Eroaa siksi, ettei nyt lakoilla tehtäisi liikaa vahinkoa, vaikka lakkojen tarkoitus on juuri saada aikaan vastapuolen vastaan tulemista tärkeissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Toinen m34
Kenelle hyvää kenelle ei. Tehtaissa kuoli paljon työläisiä eikä siihen olisi omistajat puuttuneet ikinä, vaan kaikki asiat on laittaneet kuntoon työntekijät väkivallan uhankin alla järjestäytymällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Toinen m34
Työväenliike on saanut aikaan talouskasvun pysähtymisen viidentoista vuoden ajaksi. Siinä on ansiota SAK:n emäkrville Jarko Elorannalle ja Riku Allolle. Voi kuin joku hakkaisi nuo rotat henkiheiveriin tekemistään rikoksista Suomen kansaa vastaan.
Todella monella on päinvastainen näkemys siitä ketkä on tehneet anteeksiantamattomia rikoksia isänmaata kohtaan, mutta siltikään ei olla ketään hakkaamassa henkihieveriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Toinen m34
Kenelle hyvää kenelle ei. Tehtaissa kuoli paljon työläisiä eikä siihen olisi omistajat puuttuneet ikinä, vaan kaikki asia
Just.
Maanviljelylläkö luulit kaiken hyvinvoinnin tähän maahan tulleen? Ei kun niin. Tyhjästä tuli vaan rahaa yhtäkkiä Suomeen ja kaikki alkoivat yhtäkkiä vaurastua. Aivan rahaa tuli seinästä, kyllä siinä lenin setä oli ihmeissään
Vierailija kirjoitti:
Olin n. 40 vuotta työelämässä, jäin eläkkeelle pari vuotta sitten. En kuulunut ammattiliitton kuin muutaman vuoden työhistoriani aikana , työttömyyskassaan olen kuulunut aina ja 1990-luvulla sain työttömyyskassasta joitakin vuosia ansiosidonnaista työttömyyskorvaustakin. Minulla on ollut pitkiä työsuhteita enkä ole yhdessäkään työpaikassa saanut työehtosopimusten mukaista taulukkopalkkaa vaan olen onnistunut neuvottelemaan itselleni paremman palkan. Ilman ammattiliiton jäsenyyttäkin pärjää kyllä työelämässä.
Ne taulukkopalkat ovat työntekijän turvaksi, ettei heikompia neuvottelijoita riistettäisi. Kaikki voivat vapaasti neuvotella henkilökohtaisia korotuksia, taulukko ei sido tyytymään niihin lukuihin jos kokee olevansa arvokkaampi. Eri asia jakaako työnantaja samaa näkemystä osaamisestasi.
Vanhaksi voi elää vaikkei viisautta omaa.
Liittoon kuulumattomat ja ytklaiset väliinputoajia. Eivät saa rahaa kun metsäteollisuus lopetti palkanmaksun. Ay-liitto päättänyt maksaa lakkoavustusta niille joiden palkanmaksu lopetettu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/628dd174-0922-4b0f-bd07-40a36d4f9411
Just.
Maanviljelylläkö luulit kaiken hyvinvoinnin tähän maahan tulleen? Ei kun niin. Tyhjästä tuli vaan rahaa yhtäkkiä Suomeen ja kaikki alkoivat yhtäkkiä vaurastua. Aivan rahaa tuli seinästä, kyllä siinä lenin setä oli ihmeissään
Tottakai teollistuminen toi vaurautta mutta se tarkoitti siirtymistä maaorjuudesta palkkaorjuuteen. Köyhimpien nälänhätä eikä orjatyö hävinnyt itsestään talouden kasvun myötä vaan siihen tarvittiin aktiivisten kansalaisten yhdistymistä, nimenomaan niiden joiden ääni ei normaalisti milloinkaan yltäisi päättäviin pöytiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantaja ja työntekijä ei saisi sopia kaikesta ilman mitään liittoa? Eikös se ole yksin heidän välinen asia? Samoin kun pariskunta eroaa, niin pariskunta saa sopia keskenään kaikesta. Mitä jaetaan ja miten lasten huolto jne ilman ulkopuolisia.
Olin työpaikkassa. Pieni firma. Siellä osa sopi ohi. Esim. Eivät ottaneet pyhälisiä..saatiin puhittua ympäri siihen. Itse en suostunut. No ne olivat sitten sunnuntait ja joulut töissä normipalkalla. Itse olin vapaalla.
Lisäksi yksi nainen laitettiin pihalla,kun tuli raskaaksi.. Toki irtisanomisessa käytettiin muita syitä. Olin vihainen tämän puolesta,koska kyseessä oli ulkkis,joka ei edes osannut/tiennyt oikeuksiaan. Allekirjoitti sopparin,josta ei edes tajunnut mitään.
No Itse olen nähnyt tämän puolen työelämästä.
Kuulostaa varmaan ihanalta?
*Plus lisäisin; tällä firmalla ei ollut tapana maksaa sairaslomista mitään, ottivat ne lomapäivinä.