Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla paineita?

Vierailija
14.03.2024 |

Stressaa... Kaikki.

Pitäis osata kasvattaa lapset oikein, ettei niille tuu mt-ongelmia. Niillä pitäis olla harrastuksia, muttei liikaa. Niiden pitäis oppia omatoimisiksi mutta niitä ei saa vastuuttaa liikaa. Niille pitäis lukea, yhdessä leikkiä, piirtää, maalata, siivota, leipoa... Muistaa myös keskustella rakentavasti. 

Siinä samalla, muista ettet unohda itseäsi. Muista rentoutua, ottaa omaa-aikaa ja parisuhdeaikaa. Muista urheilla, treenaa mutta älä liian kovaa.  Osallistu joskus maratonille, tai ultrajuoksuun tai filnlandiahiihtoon. Vaikka kaikkiin. Ole laiha mutta urheilullinen ja lihaksikas. Kannattaa myös joogata ja meditoida, käydä avannossa. Ruokavaliotakin kannattaa miettiä. Liika hiilari on huonoksi, mutta muista, että urheilija tarvitsee sitä. Muista syödä kasviksia, salaattia, tuoretta ja puhdasta ruokaa. Ainii, marjoja kannattaa kerätä metsästä syksyllä koko vuodeksi. Samalla sieltä saat kanttarelleja ja korvasieniä. 

Lista on loputon. 

Mutta muista, ettet silti ota paineita tai stressaa. Tulee muuten purentalihasten kireyttä, ahdistusta ja masennusta

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle on sanottu, että jään valintani takia tässä elämässä ihmisenä kokonaan vaille jotain, kun olen jättänyt lapsen tekemättä. :D

Sama! No jäämme vaille esim tätä stressiä. 

Samalla jäätte vaille mahdollisuutta kasvaa aikuisiksi. Vanhemmuus ei ole helppoa, mutta todellakin erittäin antoisaa ja kypsyttävää niin monin tavoin. :)

Onko tämä ap sinusta aikuinen, kun on vanhempi? Minusta kovin keskeneräinen ja ei ole aikuinen. 

Vierailija
22/22 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista on iloa mutta myös surua itse olisin taatusti jollain tavalla vajaa ihmisenä jos minulla ei olisi lapsia,kyllä minua silti jotenkin säälittää +50 vuotiaat lapsettomat ihmiset kun eivät tiedä mistä kaikesta jäävät paitsi niin hyvästä kuin pahastakin.

Oma äitini voisi kirjoittaa jotakin tuollaista. Aina ylemmyydentuntoisesti joko säälimässä tai jopa sättimässä niitä jotka elävät eri tavalla kuin hän. Yksi meistä sisaruksista on jopa katkaissut välit, itse olen mahdollisimman vähän tekemisissä. Omille lspsilleni yritän olla parempi äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme