Kuukuppifirma konkurssiin!
Onko kyseessä tuote, joka ostetaan kerran ja sitten se on "ikuinen".
Eli ei palaavia asiakkaita?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa luki, että asiakkaat "uskonnollisia". Vouhkaavat kuukupeista hurmoksessa?
Ite vähän vierastan tuon kiihkon takia.
En halua survoa tuollaista lärpäkettä millään rullalla sisääni ja riuhtoa alipainetta vastaan. Jne
😅 Itsehän sinä olet vouhkannut täällä jo useamman viestin verran! Huhhuh
Lunetelle on nykyään tullut parempia kilpailijoita. Luneten kupit on aika kovia ja jäykkiä, eivätkä siten istu monelle esim. synnytyksen jälkeen. Esim. Nomain kupit ovat pehmeämpiä ja joustavampia. Kuukuppi on pitkäikäinen, mutta niitäkin vaihdetaan noin viiden vuoden välein. Ainoa mikä tässä harmitta on, että Luneten kuppipyyhkeet oli tosi käteviä mökillä. Nyt täytyy keksiä korvaava valmistaja kyseiselle tuotteelle.
En kaikkia lukenut, mutta eikös konkurssin syy ollut persuissa, Purrassa?
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, hyvä tuote. Oli tosin IKÄVÄÄ jo siinä kohtaa, kun myytiin Ruotsiin.
Hesarin kommenttipalstalla joku kritisoi Lunetten "kovuutta" ja kokoa.
Vastaan nyt tähän, että ihan tiedoksesi: kuppi ei saa olla liian pehmeä, jotta se pysyy hyvin tiiviisti paikallaan kaikissa naisen asennoissa. Toisekseen, ikävää, että Lunettella ei ollut sinulle sopivan kokoista tuotetta, mutta otahan huomioon, että kupin koko on suoraan verrannollinen siihen, paljonko kuukautisvuotoa siihen mahtuu. Tamponin kokoisesta kupista ei ole paljon iloa. Kuppiin täytyy mahtua vuotoa niin, että ei tarvitse koko ajan ravata tyhjennyksellä (koska se on ärsyttävintä tässä). T. Käyttäjä 10 vuoden ajan
Et ole siis kuullut sellaisesta (pehmeämmästä) tuotteesta kuin Nomai?
Tästä uutisesta voi vain olla iloinen. Ihan hyvä, että kyseisen yrityksen kaltaista markkinointia harrastava yritys ajautuu konkurssiin.
Mullekaan kuukuppi ei valitettavasti sopinut, tamponeiden kanssa on myös ongelmia. Sisäiset suojat tuntuvat aiheuttavan jonkinlaista paineentunnetta joka pahentaa kuukautiskipuja, en osaa oikein edes selittää sitä, en tunne suojia itsessään (ovat siis ihan paikallaan), mutta keho ei tunnu niiden kanssa hyvältä. Siksi itselle siteet ovat se vapauttavampi vaihtoehto, onhan se ajoittain ällöä tuntea veren valahdus mutta ainakin muuten kroppa tuntuu normaalilta eikä ole sellaista epämääräistä pingottuneisuutta vartalossa. Uskon että meitä on monia joille ei vaan sovi, harmi silti tämän firman puolesta koska on ollut apuna toisille!
Ei noi siirry äidiltä tyttärelle, koska kyllähän tytär tarvitsee kuppia samaan aikaan äidin kanssa. Meidän tyttö alkoi käyttää Lunettea12-vuotiaana ja juuri laitoin hänelle linkin tuosta konkurssista, että tietää ostaa noita varastoon.
Oma opettelu noiden käytössä on, kun jokaisella on vähän omanlaisensa muodot. Oman tyttäreni neuvoin Kuukuppikunnan sivuille katsomaan ohjeita ja vinkkejä juuri tästä syystä.
Joku mainitsi biotamponit - mahtoiko tarkoittaa luonnonsieniä? Nuo ovat ihan varteenotettava vaihtoehto myöskin. Niitä meidänkin tyttö käytti alkuun, kun tarvitsi koulun uintitunneille suojaa. Kestositeet -> sieni -> kuukuppi oli hänen polkunsa tällä saralla.
Igu*leeta muistelen kaiholla. En ole yhtä hyvälaatuisia ja hyvin muotoiltuja ja kivoilla kuoseilla olevia siteitä löytänyt sen jälkeen kun Igu*lee lopetti :-(
Johtuiko siitä, että Lunettekin pyyhki naiset pois viestinnästään ja woketti?
"Menstruoivat", "pojat" ja "miehet". Että oikein häpeää ovat rikkomassa. Jos hävettää sanoa "naiset", saa minun puolestani mennä konkkaan.
https://fi.lunette.com/blogs/news/yhdessa-kuukautishapeaa-rikkomaan
Kaikilla on jo kuukuppi ja isoäidit antavat omansa lapsenlapsilleen.
Joo, hauskaa että miehet on miehiä ja pojat poikia, mutta naiset menstruoivia 🙄
Jouti mennäkin konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jouti mennäkin konkkaan.
Off-topic. Törmäsin Ylen artikkeliin, jossa puhuttiin "synnyttävistä vanhemmista" ja toisaalta isistä. Miehet ne vaan on miehiä, naisille keksitään uusia nimityksiä. Miksei puhuttu siittävistä vanhemmista isien tilalla? Mielenkiintoista.
Kyllä ne pitää välillä vaihtaa jos käyttää joka kk. Ostin uuden viiden vuoden jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Jouti mennäkin konkkaan.
Menstruoida. 😂 Puhutko myös preservatiivista?
Vierailija kirjoitti:
Olin harmissani kun tämän luin. Todella hyvä tuote ja ekologinen. Niin hyvä ja ekologinen, että olen omaani käyttänyt jo yli 10 vuotta ilman minkäänlaista tarvetta vaihtaa. Ei sillä firma oikein elä, jos asiakas ostaa yhden kupin ja käyttää sitä kunnes kuukautiset loppuvat menopaussiin.
Ihan kannatuksen vuoksi ajattelin kuitenkin ostaa yhden kupin vielä varastoon, jos sattuisin vaikka tuon olemassaolevan hukkaamaan reissussa tms. Nämä kun keittää tai desifioi aina kuukautisten jälkeen, niin tuote todellakin on ikuinen.
Vai että ihan keittää? Keitätkö samassa kattilassa kupin ja heti perään makaronit?
Pitäisikö peruskoulussa jakaa kaikille tytöille kuukuppi ja kunnolliset ohjeet sen käyttöon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin harmissani kun tämän luin. Todella hyvä tuote ja ekologinen. Niin hyvä ja ekologinen, että olen omaani käyttänyt jo yli 10 vuotta ilman minkäänlaista tarvetta vaihtaa. Ei sillä firma oikein elä, jos asiakas ostaa yhden kupin ja käyttää sitä kunnes kuukautiset loppuvat menopaussiin.
Ihan kannatuksen vuoksi ajattelin kuitenkin ostaa yhden kupin vielä varastoon, jos sattuisin vaikka tuon olemassaolevan hukkaamaan reissussa tms. Nämä kun keittää tai desifioi aina kuukautisten jälkeen, niin tuote todellakin on ikuinen.Vai että ihan keittää? Keitätkö samassa kattilassa kupin ja heti perään makaronit?
Olen eri kuin lainasit, mutta kyllä, nämä pitää desinfioida keittämällä kattilassa. Minulla on sitä varten oma kattila, mutta monet ovat sanoneet käyttävänsä samoja kattiloita myös ruoan laittoon.
Odottelin, että kun tulee kertakäyttöisiä markkinoille niin kokeilen. No ei tullut enkä kokeillut ja kuukautisetkin sitten loppuivat. Mutta idea oli niin työläs, että ei jäänyt ikäväkään.
Harmi, että kävi näin. Olen kuullut kanssa tästä paljon hyvää, mutta täytyy sanoa, että itse en ole tätä ostanut koska ajatuksena tuon tyhjentäminen ja peseminen hieman ällöttää.
Lisäksi kuukautisvuoto on minulla tosi epäsäännöllistä muutamasta tipasta yleensä yhden yön reilumpaan vuotoon. Tästä syystä en myöskään käytä tamponeita vaan aina olen käyttänyt siteitä. Hygienisia ja helppoja.
Tosin hieman olen nyt kyttäillyt ja vertaillut kuukautispikkuhousuja. Niitä voisin kyllä kokeilla.
Mutta tuleeko tarpeeksi monta? Jos 0,5% menstruoivista naisista ostaa firman tuotteen, niin riittääkö se kattamaan toiminnan kulut?