Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!

Vierailija
14.03.2024 |

kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?

mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl

mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?

tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja 

LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään ihme ettei aloittajan kaltaiset työllisty. Lisää motivointia kaivataan.

Itselleni elämän motiivina toimii se että jonain kauniina päivänä (ehkä jo tänä vuonna) pääsee polttelemaan sinun kaltaisten koteja.

Kai paloturvavakuutus on kunnossa?

Nettivinkattu poliisille terroristisena uhkauksena. Onneksi olkoon.

Vierailija
22/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edellinen työpaikkani lakkautettiin, hain noin yhtä paikkaa viikossa kolmen kuukauden ajan, kunnes työllistyin. Ja ne oli paikkoja, joihin todella halusin ja koulutukseni ja kokemukseni kohtasi.

Jos ei olisi löytynyt tai en olisi töihin edes halunnut, olisin hakenut ihan mitä tahansa ympäripyöreällä vakiohakemuksella ja kerran tehdyllä CV:llä. Mikä vaiva on lähettää rivin hakemus: "Haen tarjoamaanne paikkaa." ja liitteeksi valmis CV. Noin ehtii hakea varmaan 10 työpaikkaa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Kepun ehdotus tämä 4 paikkaa/kk?

Kyllä tää oli ihan marinin hallituksen yhteispäätös 

Vierailija
24/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alani työpaikkoja ei ole tarjolla käytännössä ollenkaan, mutta en mä kyllä kuitenkaan ylivoimaisen vaikeaksi ole kokenut sitä neljää paikkaa kuukaudessa, vaikka ihan pelkkää teatteriahan se on kaikkien osalta. Mm. valtion ja kuntien sivuille kun on yhden hakemuksen tehnyt niin sitä sitten käyttää pohjana ja hakee ihan pokkana sinnekin mihin tietää, ettei tule valituksi. Mitäs ovat tehneet ilmoituksistaan niin epämääräisiä, että ministeriön erityisasiantuntijaksi kelpaa muka melkein kuka vaan. 

Vierailija
25/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita avoi hakemuksia. Tai sähköposteja firmoihin, rekrytointi, joilla kysyt, että onko heillä työpaikkoja.

Vierailija
26/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä laita edes Cv tä hakemukseen, laitan vaaan että haen töitä

rupeen tekee seuraavaksi yleishakemuksia kaikkiallle ooonhan tehnyt "hakemuksen"

kerran oli joku nuohoojakurssi , hain siihen huvikseen ja laitoin työkokemus "olen ollut sniperina Vietnamissa"

ne valitsi mut haastatteluun! en mennyt kun sain toisen työn

Vierailija
27/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin hakemaan sinne kaupunginjohtajaksi, niin näyttää moni muukin tehneen ainakin Oulun kaupunginjohtajahaussa:

https://www.munoulu.fi/kaupunki/26-henkiloa-haki-oulun-kaupunginjohtaja…

Vierailija
28/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS: Hallitus aikoo poistaa työttömien hakemuspakon

Hallitus aikoo purkaa edellisen hallituksen aikana luodun mallin, jossa työttömien on ollut pakko hakea tiettyä määrää työpaikkoja kuukaudessa. Asiasta kertoo Helsingin Sanomien haastattelussatyöministeri Arto Satonen (kok.).

- Työnantajille tulee paljon hakemuksia, joista näkee, että ne on lähetetty vain hakemuspakon vuoksi. Tämän tilanteen muuttaminen on ymmärtääkseni aika laajalti toivottu asia, Satonen sanoo haastattelussa. 

Tarkoitus on, että työnhakupakko poistuu vuoden päästä. 22.9.2023

Vierailija
29/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sähköpostilla vapaamuotoinen hakemus johonkin firmaan. Ei ne haettavat paikat ole pakko olla työkkärin sivuilla avoimina työpaikkoina. Näin minäkin teen, vaikka yksikään tällainen ei ole koskaan vastannut mitään.

Vierailija
30/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin hakemaan sinne kaupunginjohtajaksi, niin näyttää moni muukin tehneen ainakin Oulun kaupunginjohtajahaussa:

Unohtui täysin, tonnehan ois pitänyt hakea. Onhan tuolla uimaopettajia ja kokkejakin hakijoina. ja jalkapalloilija.

onhan mulal 2 akateemista tutkintoakin, en tosin tajuaisi mitä siellä tehdään kaupunginjohtajana  kai vaan ryypätään vapaamuurareiden kanssa

Vierailija
31/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä päräyttävä lista! 

Vierailija
32/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön on liian älykäs työelmään. Onhan se hullujen juttu. 

Vierailija
33/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus aikoo purkaa edellisen hallituksen aikana luodun mallin, jossa työttömien on ollut pakko hakea tiettyä määrää työpaikkoja kuukaudessa. Asiasta kertoo Helsingin Sanomien haastattelussatyöministeri Arto Satonen (kok.).

- Työnantajille tulee paljon hakemuksia, joista näkee, että ne on lähetetty vain hakemuspakon vuoksi. Tämän tilanteen muuttaminen on ymmärtääkseni aika laajalti toivottu asia, Satonen sanoo haastattelussa. 

Uskon kun näen. Tämä hallitus ei ole saanut aikaiseksi vielä yhtäkään älykästä päätöstä, joten toi olis melkoinen poikkeus. 

Vierailija
34/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä roiskin niitä mihin sattuu, rekryfirmoja riittää vuoden joka päivälle ja uudenkin kierroksen voi aloittaa. Tekoäly tekee sopivan geneerisen hakemuksen. Olen keikkatöissä, velvoite 2 paikkaa/kuukausi. Ikä (45) jo yksinään suojaa haastatteluilta.

Vierailija
35/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin vähän hullunkurista kun tietää koska työt alkaa niin silti ennen töiden alkamista pitää tarpeettomia työhaku ilmoituksia lähetellä 

Vierailija
36/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoonkin voi laittaa avoimen hakemuksen, laitan ton sitten ensi kuussa ettei mee tuhlaamaan niitä 2 hakupaikkaa kuussa, kun tein jo 2 vuokrafirmoihin ilman CVtä. enempää en hae kuin 2 kuussa.

https://kirkkorekry.fi/fi/tyopaikat/avoin-hakemus-kirkkorekry-jarjestel…

Vierailija
37/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan avoimia hakemuksia kaikkiin etäisestikin kiinnostaviin paikkoihin. Kyllä niitä riittää. Valtiolle ja kuntarekry on myös hyviä, sieltä löytyy paljon haettavia paikkoja. 

Monia kiinnostavia paikkojakin olen hakenut, mutta työnantajat valitettavasti heittää mun hakemukset suoraan mappi-ö:hön, koska olen työtön työnhakija ja sellainenhan ei kenellekään kelpaa. 

Mahoton paikka.

Vierailija
38/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua ainakin alkoi vituttaa tuo systeemi niin paljon että jättäydyin kokonaan pois, onneks on mahdollisuus. Asun tosiaan alueella missä kaikki firmat on jo joko lopettaneet toimintansa tai konkan partaalla, ja itse oon tehnyt työurani sellaisella katoavalla ammattialalla ettei töitä muutenkaan olis helppo löytää eikä edes niitä haettavia paikkoja. Jotenkin nolottais laittaa hakemuksia vaikka johonkin röntgenhoitajan paikkaan kun oma ala on aika kaukana... ja ei, en kouluttaudu uuteen ammattiin näin kuuskymppisenä. 

Vierailija
39/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kiva jos saisi hausta edes kunnon korvausta eikä jotain 590euron taskurahaa suomen hintatasolla ja jopa herran jumala töitä välillä. On sairas systeemi.

Vierailija
40/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kun näen. Tämä hallitus ei ole saanut aikaiseksi vielä yhtäkään älykästä päätöstä, joten toi olis melkoinen poikkeus. 

Niin, kivempaa on öyhöttää etukäteen, kun malttaa odottaa ja öyhöttäisi vasta sitten, jos päätös perutaan. Marinin hallituksen säännöillä mennään siihen asti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan