Miten usein löydät homeista ruokaa jääkapistasi?
Mulla aika usein ollut nyt. mietin johtuuko siitä, etten kerkeä yksineläjänä syödä ja ostan liikaa jääkaappiin vai mitä? Vai olenko vain laiska tai uupunut
Kommentit (23)
Minäkin olen yksieläjä, mutta homeista ruokaa ei löydy jääkaapistani. Aina olen ehtinyt syödä kaiken ajallaan, vaikka toisinaan tulee ostettua ruokia liikaakin.
No ei kyllä ehdi mennä kun kaikki on syötävä kun kaupassa käyn harvoin.
No, joskus ehkä joku porkkana tai peruna voi mennä huonoksi, kun ei ne aina ole niin laadukkaita ostaessakaan.
No enpä juuri. Joskus juustoraasteen jämän.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen yksieläjä, mutta homeista ruokaa ei löydy jääkaapistani. Aina olen ehtinyt syödä kaiken ajallaan, vaikka toisinaan tulee ostettua ruokia liikaakin.
Pitää nyt olla tarkempi. Yleensä jos jää vähän ruokaa, jätän sen siivoamatta ja löytyy homeisena sitten :& Mmulla on erittäin kiireinen työ ja en oikein kerkeä siivota
Parmesanjuuston kannikkaan tuli kerran homepilkku, tästäkin jo vuosia aikaa.
Hyvin harvoin. Se on yleensä jonnekin kaapin perälle piiloutunut juustopala. Useammin löydän homehtunutta leipäkaapista.
Piti oikein miettiä enkä kyllä muista yhtäkään kertaa. Eli vastaus on en koskaan.
Harvoin. Juureslaatikossa on jotain joskus päässyt homehtumaan. Leipää otetaan tarvittava määrä pakastimesta.
Pitkään pöydässä lojunut kuivettumaan päässyt leipä ei maistu.
Toisinaan tuntuu että sitä homeista ruokaa kannetaan enemmän ulos kuin lastataan sisälle.
Ei koskaan. En edes keksi, miten tuo on mahdollista. Kun ruokakulut pitää pieninä, ei synny tilannetta, että jääkaappiin unohtuu jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää nyt olla tarkempi. Yleensä jos jää vähän ruokaa, jätän sen siivoamatta ja löytyy homeisena sitten :& Mmulla on erittäin kiireinen työ ja en oikein kerkeä siivota
Aivan on tutkimuksen mukaan todettu että ihmisten kiireet on itse aiheutettua. Kiirettä ei juurikaan osa ole lainkaan . En voi käsittää miten on niin kiireitä ettei edes jääkaappia ehdi siivota. Toivottavasti ehdit edes syödä y.m.
Minulla on yhden hengen talous ja löydän enemmin jääkaapistani pelkän valon kuin homeista tai muuten pilaantunutta ruokaa. Minulla ei päädy biojäteastiaankaan juuri muuta kuin juuresten ja hedelmien kuoria ja omenan rönttejä. Ostan kaupasta vain sen mitä 2-3 päivän aikana syön, ruokakauppani sijaitsee kadun toisella puolella melkein vastapäätä asuintaloani joten kotiin ei ole tarvis varastoida elintarvikkeita.
Kerran kuussa suurin piirtein. Ja se on aina jotain lapsiviikolta jääkaapin perukoille jäänyttä jämää, joka löytyy sitten seuraavan lapsiviikon jälkeen, kun maitopurkkivuori on poistunut tieltä. Vähän hankalaa on taiteilla jääkaapin käytön kanssa, kun lapsiviikoilla menee 14-16 litraa maitoa ja 5 litraa jugurttia, ja omillaan olleessaan 0,5 litraa maitoa ja jugurttia ei yhtään.
Harvoin mutta ei harmita kun keittiön biojätteet menevät oman kompostorin kautta maanparannusaineeksi puskien juurille tai lavakauluslaatikoihin missä kasvattaa helppoja perus keittiö yrttejä kuten tilliä, ruohosipulia, basilikaa ja persiljaa.
On minulla homejuustoa pala jäljellä. Ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet sitten jatkuvasti ylitöitä, kun et ehdi kotona siivoamaan? Normaalisti työaika on työstä riippuen 6 - 8 t. Siinä jää hyvinkin aikaa muulle kuin työnteolle.
Löytyy ehkä satunnaisesti, monen kuukauden välein. Huomaan, että sipuli on sisältä mätä tai tomaatti alkanut kannastaan pahantua.
Ostin juuri jääkaappiin sellaisia läpinäkyviä rasioita, joissa kaikki pysyy ojennuksessa. Aamupalatarvikkeet on yhdessä laatikossa, ruoaksi laitettavat lihapakkaukset yhdessä, kasvikset omissa laatikoissaan jne. Nyt näen entistä helpommin, mitä kaapissa on, eikä mikään jää käyttämättä.
En oikeastaan koskaan. Joskus oli jossain salsakastikkeessa homepilkku kun loppu oli jäänyt käyttämättä.
Varmaan pari kertaa vuodessa saattaa leipäviipale olla homeessa.
Yksin, paitsi joka toinen viikko vähäruokainen teini taloudessa.
En koskaan. Useimmiten siellä on vain valo.