Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?

Vierailija
13.03.2024 |

Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään. 

Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi? 

Kommentit (417)

Vierailija
21/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika hauskaa, että teki kirkko mitä tahansa, niin joku eroaa.

Itse erosin pari vuotta sitten, kun kirkon ja uskovaisten kannanotot silloin tekeillä olleeseen aborttilainsäädännön muutokseen olivat minulle (useamman keskemenon kokeneena) liikaa.

Vierailija
22/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uudistus? Sukupuolineutraali avioliittolakihan on ollut voimassa jo monta vuotta ja kirkkovihkiminenkin mahdollinen sen kautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko päätti hyväksyä homoliitot alttarilla jotta pääsen Päivi saatana räsäsestä eroon. Ei paha päätös ollenkaan. 

Vierailija
24/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ehkä sitten, jos saksikäsi menettää täysin kontrollin ja ei ole enää varaa harrastaa hyväntekeväisyyttä kirkollisveron muodossa.

Vierailija
25/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko päätti hyväksyä homoliitot alttarilla jotta pääsen Päivi saatana räsäsestä eroon. Ei paha päätös ollenkaan. 

Juu, ei huono lainkaan. Useampi kärpänen samalla iskulla niin sanoakseni. Milloinhan se halpaa maitoa ostava maatalousministeri tekee samat, vai kuuluuko helluntaihihhulit kirkkoon? 

Vierailija
26/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut jo aiemmin ja vuoden 2015 tapahtumat osoittivat ratkaisuni olleen täysin oikea ja ainoa mahdollinen.

Vuonna 2015 kirkko kääntyi avoimesti suomalaisia vastaan. En unohda, en anna anteeksi. Koskaan.

Luopiokirkko tuhoutukoon.

Kai ymmärrät, että Jumala ei ajattele noin? Me emme voi lausua kenellekään kadotustuomiota tai olla antamatta anteeksi. Jeesuskin rukoili vielä ristillä ollessaan anteeksiantoa häntä herjaaville ihmisille. 

Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?

(Hes. 18:23)

Vierailija
27/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa lukea täältä näitä suvaitsevaisten ja avarakatseisten ihmisten näkemyksiä 

Vierailija
28/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en kuulu kirkkoon jonka pitää olla mielin kielin joka suuntaan.

En tajua miksi siviilivihkiminen ei riitä, voihan sitten pitää vaikka minkälaiset juhlat ja pyytää joku pappi vaikka siunaamaan.

Vierailija
29/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tuttu on vaihtanut islamin uskoon, uskon että se tulee olemaan suomen valtauskonto tulevaisuudessa

Vaikea on kuvitella, mikä kehityksen pysäyttäisi, joten varmaan siitä tulee valtauskonto.

Vierailija
30/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole homoseksuaali eikä minua kiinnosta pätkääkään missä ja miten homot menevät naimisiin koska asia ei koske mua. Jokainen saa tehdä juuri miten itse haluaa. 

Mistä tulee tämä joidenkin sairaalloinen tarve puuttua muiden elämään ja parisuhteisiin? 

Vierailija
31/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" näkyy tässä eroamispsykoosissa?

Vierailija
32/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion erota vaimostani, jos tämä toteutuu! En halua olla missään sellaisessa liitossa, jossa homotkin voi olla!

Vierailija
33/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirstut on tyhjänä, älkää erotko pliiiis!

t:kirkko

Erotaanpa, hähä!

- ex-jäsen-

Vierailija
34/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useammissakin samansukupuolisten kirkkohäissä. Miksi te vasta nyt olette eroamassa? 

Vierailija
35/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen kirkkoon liittymistä jos menee läpi. Omassa tuttavapiirissä moni pohtii asiaa tähän suuntaan. Uskonnollisia olemme ja puhumme melkein päivittäin uskosta, sekä käymme kirkossa. Olen myös edistänyt tätä muutosta takapiruna omissa lähiseurakunnissa.

Vierailija
36/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio erota kirjosta. En ole niin pikkumainen, että lesbojen/homojen vihkiminen vaikuttaisi omaan kirkkosuhteeseeni. 

Jumala on synnin suhteen ankara. Synin palkka on kuolema. Minkä tahansa synnin. Lisätään nyt sekin että mikäli seurakunnan pappi tai muu opettaja opettaa vastoin Raamatun sanaa hänelle ei viimeisellä tuomiolla käy hyvin, koska johti muut harhaan.

Vierailija
37/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio erota kirjosta. En ole niin pikkumainen, että lesbojen/homojen vihkiminen vaikuttaisi omaan kirkkosuhteeseeni. 

Jumala on synnin suhteen ankara. Synin palkka on kuolema. Minkä tahansa synnin. Lisätään nyt sekin että mikäli seurakunnan pappi tai muu opettaja opettaa vastoin Raamatun sanaa hänelle ei viimeisellä tuomiolla käy hyvin, koska johti muut harhaan.

Sellainen psykoosi sieltä sitten. 

Vierailija
38/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä uudistus? Sukupuolineutraali avioliittolakihan on ollut voimassa jo monta vuotta ja kirkkovihkiminenkin mahdollinen sen kautta. 

Ei ole ollut kirkko vihkiminen mahdollista.

Vierailija
39/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis osaa ajatella itsenäisesti, vaan uskot kaiken mitä pappi horisee?

Vierailija
40/417 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut kirkko vihkiminen mahdollista.

Kyllä on. Ollut jo vuosia. Kannattaa vähän perehtyä asioihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi