Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyöfirmasta itse työnantajayrityksen "omaksi" työntekijäksi?

Vierailija
13.03.2024 |

Tapahtuuko tuollaista oikeasti koskaan, että vuokratyöfirma jätetään pois välistä ja palkataan työntekijä yrityksen omaksi työntekijäksi?

Onko kenellekään täällä käynyt niin?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi tehdä töitä vuokrayrityksen kautta, jos pääsisi muutenkin?

Aikuinen poikani valitsi näin, koska vapaus. Nyt voi valita "parhaat päältä" ja päättää itse milloin on vapaalla, lomalla, mitään ei tarvitse kysellä keneltäkään. Ja kuitenkin työterveys - ym asiat toimii. Ja onhan siinä tosiaan sekin että minä hetkenä tahansa voi lopettaa ko paikassa, jos siltä tuntuu tai saa paremman työn.

Onhan se nyt ihan eri tilanne jos tekee vakkarisopimuksen paikkaan. Sitten lyödään työvuorolistat eteen ja kaikki vapaatoiveet pitää erikseen pyytää eikä välttämättä vapaaksi saa, jne 

Vierailija
42/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alastakin. Raksalla oli vaan vuokrahommia. Aina lupailivat mutta työmaan valmistuttua se lupaus aina unohtui. Tehtaalla tuotannossa olisin vuoden päästä päässyt vakkariksi mutta oli niin paska ilmapiiri että etsin toisen työn. Olen törmännyt siihenkin että vuokralaiset sai paljon huonompaa tuntiliksaa vaikka samoja työtehtäviä tekivät ja olivat olleet yli vuoden siellä töissä. 

Etenkin nuorten kannattais ottaa selvää asioista ja olla tarkkoina. Heitä viilataan linssiin vuokrapuljuissa ihan urakalla. Jätetään kertomatta asioita ja nuoret luottaa. Kun ei tiedä niin ei osaa vaatiakaan. Siksi suosivat nuoria työnhakijoita.

Osa vuokrafirmoista on ihan asiallisia mutta on siellä paljon epärehellisiä ketkujakin hääräilemässä. Joillakin hyvät työterveydet ja edut ja joissakin et saa mitään tai on jotain älyttömiä aikarajoja esim. työterveydelle jota et pätkätöissä ikinä saavuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi