Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyöfirmasta itse työnantajayrityksen "omaksi" työntekijäksi?

Vierailija
13.03.2024 |

Tapahtuuko tuollaista oikeasti koskaan, että vuokratyöfirma jätetään pois välistä ja palkataan työntekijä yrityksen omaksi työntekijäksi?

Onko kenellekään täällä käynyt niin?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mm. mulle. Eilakaislalta Nokiaan.

Vierailija
2/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin, tosin siitä on aikaa 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että erittäin mahdollista kun ei nyrpistele erilaisille töille ja tekee ne duuninsa hyvin.

Vierailija
4/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla osa on aloittanut vuokrafirmalaisena ja sitten otettu vakituiseksi talon kirjoille. Suurin osa vuokraporukasta suoraan sanoen niin kehityskelvotonta ainesta että eivät kauan pysy 

Vierailija
5/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja meidän työpaikassa ihan normi, että uudet työntekijät otetaan vuokrafirman kautta. 6kk jälkeen pääsee talonkirjoille jos ollut osaava ja ahkera. Laiskurit, saikuttelijat tai hankalat helppo kenkiä pois kun vuokrasopimuksella. 

Vierailija
6/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kävi? Siis ei nyt mitään yksityiskohtia tarvitse kertoa, mutta missä vaiheessa Nokia päätti, että hei, me tarvitaan tämä tyyppi meille. Ja onko se ylipäätään "sallittua" napata joku vuokratyöfirman listoilta omaksi, ilman mitään sopimussakkoja yms?

Vierailija
7/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ja meidän työpaikassa ihan normi, että uudet työntekijät otetaan vuokrafirman kautta. 6kk jälkeen pääsee talonkirjoille jos ollut osaava ja ahkera. Laiskurit, saikuttelijat tai hankalat helppo kenkiä pois kun vuokrasopimuksella. 

Mutta eikö se vuokratyöfirma älähdä asiasta mitenkään? Hehän menettävät tulonlähteen siinä.

Vierailija
8/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalleni ainakin on tarjottu vakituista paikkaa itse yrityksen kirjoille parikin kertaa, eri yrityksiin. Ei ole tarttunut tarjoukseen, vaan halunnut työskennellä vuokrafirman kautta edelleen.

Vierailija
9/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä mut ei kai vuokratoimistolle kuulu miten kauan tyyppi töissä on? Jotkut paikat ei välttämättä edes tarvitse kuin muutamaksi kuukaudeksi työntekijää niin ei kai siinä sit auta kitistä. Sehän siinä on idea että saa satunnaista työvoimaa ja parhaat mahdollista palkata pysyvästi

Vierailija
10/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se kävi? Siis ei nyt mitään yksityiskohtia tarvitse kertoa, mutta missä vaiheessa Nokia päätti, että hei, me tarvitaan tämä tyyppi meille. Ja onko se ylipäätään "sallittua" napata joku vuokratyöfirman listoilta omaksi, ilman mitään sopimussakkoja yms?

Siellä aukesi ihan toinen homma kuin se mitä olin tehnyt, hain sitä ja sain sen. Ihan siksi, että olin tehnyt sen ekan duunini kunnolla. Ei noista aina tule sopimussakkoa, riippuu tosiaan mihin hommaan palkataan ja kuinka iso asiakas se firma sille vuokratyönantajalle on.

Vierailija
11/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin yrityksestä paikkaa vuokrapätkän jälkeen. 

En ottanut vastaan, oli niin karmea paikka eikä ollut edes mitään tekemistä. Veikkaan että setämiesesimies vaan tykästyi muhun, kun olen kohtuu sievä nainen. Ällöä.

Vierailija
12/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä aukesi ihan toinen homma kuin se mitä olin tehnyt, hain sitä ja sain sen. Ihan siksi, että olin tehnyt sen ekan duunini kunnolla. Ei noista aina tule sopimussakkoa, riippuu tosiaan mihin hommaan palkataan ja kuinka iso asiakas se firma sille vuokratyönantajalle on.

Aah, se menee noin siis. Pohdiskelin vain sitä, että jos tekee sen tietyn homman hyvin, niin saisi myöhemmin jatkaa sitä samaa hommaa yrityksen omana työntekijänä. Mutta ilmeisesti ei sitten.

Vierailija
13/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Nykyään teen pelkkää vuokratyötä enkä haluaisi alkaakaan kokoaikaiseksi, mutta silti työkohteista  tulee sellaista palautetta, että vois kiinnostaa silleen.

Vierailija
14/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se vuokratyöfirma älähdä asiasta mitenkään? Hehän menettävät tulonlähteen siinä.

Nykyään monet henkilöstövuokrausyritykset tarjoavat myös rekrytointipalvelua. Homma toimii siis niin että yritys hankkii käyttäjäyrityksen tarvitseman työvoiman ja työsuhteen alkuun kuuluu jonkin mittainen pätkä vuokrafirman kautta. Sitten hyväksi todettu tyyppi otetaan talon kirjoille. Henkilöstovuokrayritys on koko ajan ollut hyvin tietoinen, että näin se tulee menemään.

Vierailija
15/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin. Firma laittoi työpaikan sääntöjen mukaan julkiseen hakuun ja valitsivat minut. Allekirjoitettiin sopimus firman kanssa ja irtisanouduin vuokrafirmasta (välttäen ylimääräiset maksut yms, eivätpä ole huudelleet perään). Siitä sitten alkoi määräaikaisuuksien ketjuttaminen ja parin vuoden päästä vakinaistaminen.

Vierailija
16/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään, jos on määräaikainen sopimus. Mitä sen jälkeen tapahtuu...mitä välii!

Vierailija
17/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään, jos on määräaikainen sopimus. Mitä sen jälkeen tapahtuu...mitä välii!

No tässä tapauksessa ei ole määräaikainen vaan toistaiseksi voimassa oleva, siksi kyselen.

Vierailija
18/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuoden työskenneltyäni vuokrafirman kautta pääsin talon kirjoille. Vuokrafirma yritti vielä kinuta, etten lähtisi, mutta en halunnut jäädä palkkakusettajalle. Kaikenlaisia lisiä silloin tällöin aina unohtui maksella, ja aloittaessani puuttui puolet palkasta.

Vierailija
19/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa ei ole määräaikainen vaan toistaiseksi voimassa oleva, siksi kyselen.

Jos todella olet toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella töissä henkilöstövuokrausyrityksessä niin olet oikeastaan paremmassa asemassa kuin käyttäjäyrityksen oma henkilökunta. Tyypillisesti henkilöstövuokrausyritykset eivät nimittäin irtisano omia vakituisiaan jos käyttäjä yritys lopettaa heidän käyttämisensä vaan pyrkii etsimään heille uudet työpaikat. Joillakuilla henkilöstövuokraus yrityksen työntekijöillä saattaa olla joka päivä eri työpaikka ja se onkin kyseisen työn suola.

Vierailija
20/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella olet toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella töissä henkilöstövuokrausyrityksessä niin olet oikeastaan paremm

En ole vielä, mutta kohta (työsopimus vielä allekirjoittamatta). Pohdiskelen tässä vain kaikenlaisia mahdollisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi