Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyöfirmasta itse työnantajayrityksen "omaksi" työntekijäksi?

Vierailija
13.03.2024 |

Tapahtuuko tuollaista oikeasti koskaan, että vuokratyöfirma jätetään pois välistä ja palkataan työntekijä yrityksen omaksi työntekijäksi?

Onko kenellekään täällä käynyt niin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ja meidän työpaikassa ihan normi, että uudet työntekijät otetaan vuokrafirman kautta. 6kk jälkeen pääsee talonkirjoille jos ollut osaava ja ahkera. Laiskurit, saikuttelijat tai hankalat helppo kenkiä pois kun vuokrasopimuksella. 

Mutta eikö se vuokratyöfirma älähdä asiasta mitenkään? Hehän menettävät tulonlähteen siinä.

Vuokratyöntekijä voi itse lopettaa työsopimuksen vuokrafirman kanssa koska vaan. Jos firma jossa olet vuokralla tarjoaa työsopimusta niin vuokratyöntekijä vain irtisanoutuu ja kirjoittaa uuden sopimuksen. Vuokratyössä myös työntekijän kannalta hyvä tuo helppo irtisanoutuminen.

Vierailija
22/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihan hyvä menetelmä sekä työnanajalle että vakkariksi valitulle työntekijälle päästä töihin. Veljeni otettiin ensin kesälomasijaiseksi vuokratyöfirmalta ja seuraavan kesänä uudestaan, ja kun  vakiopaikka aukesi hän haki ja sai sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ja meidän työpaikassa ihan normi, että uudet työntekijät otetaan vuokrafirman kautta. 6kk jälkeen pääsee talonkirjoille jos ollut osaava ja ahkera. Laiskurit, saikuttelijat tai hankalat helppo kenkiä pois kun vuokrasopimuksella. 

Mutta eikö se vuokratyöfirma älähdä asiasta mitenkään? Hehän menettävät tulonlähteen siinä.

Vuokratyöntekijä voi itse lopettaa työsopimuksen vuokrafirman kanssa koska vaan. Jos firma jossa olet vuokralla tarjoaa työsopimusta niin vuokratyöntekijä vain irtisanoutuu ja kirjoittaa uuden sopimuksen. Vuokratyössä myös työntekijän kannalta hyvä tuo helppo irtisanoutuminen.

Työsopimus henkilöstövuokrausyrityksen kanssa on ihan tavallinen työsopimus ja sitä koskee samat lait kuin tavallista työsopimustakin. Eli esimerkiksi jos on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde niin siinä on tavanomainen lain mukainen irtisanomisaika, jonka aikana on työvelvoite jollei toisin sovita. 

Vierailija
24/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja saa antaa miten vuokratyöfirmoihin pääsee? Olen laittanut niihin hakemuksia ja luonut profiileja kaikkiin mahdollisiin pk-seudun paikkoihin. Yhteen haastatteluun pääsin, mut ei valittu. Epätoivo alkaa iskeä

Vierailija
25/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vuokrafirmasta valtiolle. 

Vierailija
26/42 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on näin myös käynyt. Mikä siinä on, sanoo itsensä irti vuokratyöfirmasta ja aloittaa tarjottuun työpaikkaan. Näin tein minä. Palkka kaksinkertaistui vuokrafirman maksamaan. Sain aivan erinomaisen työpaikan jossa olin ollut 6 kk vuokrafirman huonolla palkalla. Olin yli 40 v. tuolloin. 

Vierailija
27/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi tehdä töitä vuokrayrityksen kautta, jos pääsisi muutenkin?

Vierailija
28/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työsopimus henkilöstövuokrausyrityksen kanssa on ihan tavallinen työsopimus ja sitä koskee samat lait kuin tavall

Vastaavasti sopimus henkilövuokrausyrityksen kanssa on normaali sopimus, jossa yleensä on sovittu myös siitä maksusta, jonka työnantaja maksaa, kun työntekijä siirtyy vuokrafirmasta emoyritykseen. Aika usein kyse on 3 kk palkastaeli työntekijä on vapaa tekemään mitä haluaa, työnantajan pitää maksaa.

Vierailija
29/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 3 kk olin ns koulutettujen konsulttipalveluita tarjoavan firman leivissä, kun asiakasfirman maajohtaja toteso että haluaa minut talon kirjoille. Halvempaa asiakkaalle, enemmän liksaa minulle.

Vierailija
30/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi tehdä töitä vuokrayrityksen kautta, jos pääsisi muutenkin?

No, mun työssä vakipaikka on lähinnä rangaistus. Työvuorosuunnittelu on joustamatonta sanelua, painostusta pitkään päivään ja ylimääräisiin vuoroihin, tiukka määräys lomista 3+1 viikkoa ja nekin yleensä siellä mihin et toivo. Enemmän vastuuta ja vähemmän rahavuoroja. Miksi haluaisin talon kirjoille?

Vierailija
31/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, mm. mulle. Eilakaislalta Nokiaan.

Miten se kävi? Siis ei nyt mitään yksityiskohtia tarvitse kertoa, mutta missä vaiheessa Nokia päätti, että hei, me tarvitaan tämä tyyppi meille. Ja onko se ylipäätään "sallittua" napata joku vuokratyöfirman listoilta omaksi, ilman mitään sopimussakkoja yms?

Siellä aukesi ihan toinen homma kuin se mitä olin tehnyt, hain sitä ja sain sen. Ihan siksi, että olin tehnyt sen ekan duunini kunnolla. Ei noista aina tule sopimussakkoa, riippuu tosiaan mihin hommaan palkataan ja kuinka iso asiakas se firma sille vuokratyönantajalle on.

Aah, se menee noin siis. Pohdiskelin vain sitä, että jos tekee sen tietyn homman hyvin, niin saisi myöhemmin jatkaa sitä samaa hommaa yrityksen omana työntekijänä. Mutta

On sekin mahdollista, nykyisessä työssäni olen juuri tuollaista polkua.  

Vierailija
32/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka siksi että ei halua sitoutua yhteen.

Vierailija
33/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sais joskus 10 vuotta sitten nykyisen työpaikkansa vuokratyöfirman kautta. Oli puolisen vuotta vuokrafirmassa ja sitten vakinaistivat tehtaalle, samaa työtehtävää tekemään. 

Vierailija
34/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vuoden työskenneltyäni vuokrafirman kautta pääsin talon kirjoille. Vuokrafirma yritti vielä kinuta, etten lähtisi, mutta en halunnut jäädä palkkakusettajalle. Kaikenlaisia lisiä silloin tällöin aina unohtui maksella, ja aloittaessani puuttui puolet palkasta.

Meillä näitä vuokrafirman kavereita.  Sääliksi käy kun eivät pääse osallisiksi mitä työnantaja tarjoaa työntekijöilleen bonuksena.  

Vierailija
35/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin ja muut työkaverini. Kun firmaan aukeaa vakituisia työpaikkoja tarjolle, tottakai ensisijalla ovat jo firmassa työskentelevät hyvät ja luotettavat vuokratyöntekijät, koska heidän työpanoksestaan on jo varmaa näyttöä. Jopa useiden vuosien ajalta. Siksi meidän suurehkoon firmaan pääsee lähinnä vuokrafirman kautta olleet, hyvin harvoin palkataan vakituiseksi talon ulkopuolelta ketään. 

Vierailija
36/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ne joutui maksamaan jonkun provikan vuokrafirmalle, jos työntekijä siirtyi heidän palvelukseensa. Nykyään en tiedä. Harvinaisia kai nämä tapaukset nykyään on. Missään ei taida olla avoimia paikkoja.

Vierailija
37/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin ja muut työkaverini. Kun firmaan aukeaa vakituisia työpaikkoja tarjolle, tottakai ensisijalla ovat jo firmassa työskentelevät hyvät ja luotettavat vuokratyöntekijät, koska heidän työpanoksestaan on jo varmaa näyttöä. Jopa useiden vuosien ajalta. Siksi meidän suurehkoon firmaan pääsee lähinnä vuokrafirman kautta olleet, hyvin harvoin palkataan vakituiseksi talon ulkopuolelta ketään. 

Lisäksi vuokratyöntekijöiden perehdyttämiseen ei kulu enää aikaa, koska he osaavat jo työnsä ja ovat sopeutuneet talon tavoille. He hyvät työntekijät siis. Itsensä irtisanoo vuokrafirmasta ja kirjoittaa uuden työsopimuksen firman kanssa samasta työtehtävästä. 

Siksi suosittelen aina panostamaan hyvään työntekoon, erityisesti vuokrafirman välityksellä olevat. 

Vierailija
38/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi. Hiukan alle 2 vuotta ehdin olla vuokrapaikalla toimisto- ja aspahommissa, ja sitten ottivat taloon vakinaiseksi. Oikeastaan luulisin, että olisin päässyt taloon jo hiukan aikaisemmin jos olisin itse alkanut määrätietoisemmin ajaa asiaa. Olin tyytyväinen vuokrasuhteessa, koska siinä sai tehdä osa-aikaista opiskelun ohella, vakinaisena oli pakko ottaa kokoaikainen työ.

Vierailija
39/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3x ollut koeaika vuokrafirman kautta, samoin parilla perheenjäsenellä. Ihan normi nykyään. 

Vierailija
40/42 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrayrityksellä ja tilaajalla on sopimuspykälä, että vähintään 6kk pitää olla vuokrafirman kautta ennenkuin vakinaistavat.

On normaalia, minä työllistyin ensin vuokrafirman kautta suorittavaan työhön ja lopulta etenin ylemmäksi toimihenkilöksi siinä tilaajayrityksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi