Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein potilasasiamiehelle valituksen lääkäristäni

Vierailija
17.01.2007 |

kyselin täällä eilen,että voikolääkäriä vaihtaa,kyllä voi,mutta omalla paikkakunnallani on psyk. hoitoon niin pitkä jono,ettei kannata. sen sijaan tein terapeuttini aloituksesta valituksen k. o kunnan potilasasiamiehelle. onko kukaan muu tehnyt valituksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastuu, ja sairaslomalle on pakko jäädä, jos sitä ennen ei ole itse ymmärtänyt mennä lääkärille sairasloman saantia varten. Se että joku teeskentelee että kaikki on ok, kun ei ole, on itse asiassa väärin myös työtovereita kohtaan, oletko tulut ajatelleeksi. Työtoverini sinnitteli sillä tavoin töissä, ja koko tiimi joutui lopulta pulaan, koska hän ei pystynyt töitä tekemään. Hän häpesi masennustaan ja tilannetta niin paljon, ettei puhunut siitä kenellekään, ei lähimmille ystäville, ei työterveyslääkärille. Itsemurhayrityksen kautta hänet lopulta ohjattiin hoitoon, niin että ÄLÄ SINÄ PUHU HÄPEÄSTÄ JA SINNITTELYSTÄ, KUN ET EDES TIEDÄ, MITÄ MASENNUS ON.

Vierailija:

Mua ainakin hävettäisi niin paljon olla jonkun masennuksen vuoksi työkyvytön, että yrittäisin vaikka hampaat irvessä.

Vierailija
22/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen hoito-ohje on todella asiantuntematon ja todella julma masentuneelle ihmiselle.

Ja ne jotka täällä sitä jakelee niin sanoisin että seuraavan kerran kun menette hakemaan lapsellenne korvatulehdukseen lääkekuuria, niin minä vastaan teille, että sanokaapa lapsellenne että lakkaa kitisemästä, ryhdistäytyy ja parantaa itsensä. Tai teille kun on keuhkoputkentulehdus, ihan sama ohje, paraneminen on kuulkaa itsestä kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä olet minun tilanteestani? ap

Vierailija
24/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranemiseen ei todellakaan kuulosta asialliseltta. Jos hän on sitä mieltä, että sairasloman jälkeenkään et siis olisi kunnossa, lääkärin tehtävänä olisi ryhtyä selvittelemään työkykyäsi Työterveyslaitoksen kautta (vai mikä se nyt onkaan, joka niitä työkykykartoituksia tekee), jolloin sinulle voitaisiin laatia kunnon kuntoutussuunnitelma.

Vierailija:

itkemällä ja kerjäämällä sain kuukauden armoa. kehotti painelemaan työkkäriin ja epäili,että kuukauden kuluttua olen samassa jamassa.

Vierailija
25/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kun joku tietää mitä tää on. ap

vielä kommentteja valituksestani....

Vierailija
26/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä lääkäristä oli hyvinkin aiheellinen.

Vierailija
27/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat täällä selvästi itsellesi suotuisaa lääkärin herjaamista. Noh, minusta voisit tosiaan pysähtyä ajattelemaan mitä lääkärisi sinulle sanoi. Olisiko siinä totuuden hiven mukana? Jos tosiaan asia on niin, että sua on kohdeltu kaltoin niin toki valitus on aiheellinen. Aina sitä vaan ei itse näe omaa tilannettaan aivan realistisesti. Ja totuus on, että lievässä masennuksessa työnteko ON terapeuttista. Eri asia minkä asteinen sinun masennuksesi sitten on, siitä en tiedä. Valitukset harvoin vievät yhtään mihinkään jatkotoimiin, joten varaudu siihen ettet siitä juurikaan mitään hyödy. Keskittäisit energiasti ennemmin oman vointisi parantamiseen: terapiaa, terapiaa, terapiaa... ja rehellisyyttä itseäsi kohtaan!

Vierailija
28/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua ainakin hävettäisi niin paljon olla jonkun masennuksen vuoksi työkyvytön, että yrittäisin vaikka hampaat irvessä. Muutenkaan en oikein usko, että on potilaan asia arvioida omaa työkykyään - etenkään masennuspotilaan. Mutta minä nyt en olekaan ammattilainen.

Sitä on niin helppo aukoa päätään sellaisessa asiassa, josta ei mitään tiedä.

T: kolmatta kuukautta sairaslomalla vaikean masennuksen takia

Vierailija
29/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko, että oliko valitus sittenkin aiheeton?

Vierailija
30/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että osa porukasta heittäytyy sairaaksi kun ei huvita tehdä töitä, tämä ei liene vierasta lääkärillekään.

Ennen oli sairausloman hakijalla selkäkipu ja nyt muoti-ilmiö masennus, sillä irtoaa lomaa paljon.

Ap:n paikka taitas olla eläkeläinen mutta saako sen kun on työkuntoinen lääkärin mielestä. Totuutta ap:n kunnosta ei tiedetä täällä voi haukkua lääkäriä, heittäytyä sairaaksi tai kertoilla mitä tahansa juttua mitä mieleen tulee ja jaksaa masennukseltaan kirjoittaa.

Vierailija
31/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän että osa porukasta heittäytyy sairaaksi kun ei huvita tehdä töitä, tämä ei liene vierasta lääkärillekään.

Ennen oli sairausloman hakijalla selkäkipu ja nyt muoti-ilmiö masennus, sillä irtoaa lomaa paljon.

Ap:n paikka taitas olla eläkeläinen mutta saako sen kun on työkuntoinen lääkärin mielestä. Totuutta ap:n kunnosta ei tiedetä täällä voi haukkua lääkäriä, heittäytyä sairaaksi tai kertoilla mitä tahansa juttua mitä mieleen tulee ja jaksaa masennukseltaan kirjoittaa.

Katsos kun meillä masentuneillakin on välillä näitä parempia päiviä. Mä olen sitä paitsi palaamassa töihin ens kuussa, koska olo alkaa olla kohtuullinen kiitos sopivan lääkityksen. Ja mua ei työterveyslääkäri päästänyt vielä tässä kuussa töihin.

t: se kolmatta kuukautta saikulla oleva

Vierailija
32/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä jouduin kans soittamaan potilasasiamiehelle allergialääkäristä. tein korjauspyynnön epikriisiin. siinä oli aika paljo asiavirheitä. siinä peruste. ei siis kommunikaatio pelannu yhtään, eikä se näemmä vaivautunu perehtymään niihin papereihinkaan. en halua olla joka kerta noissa asioissa lääkärillä käydessä olla korjaamassa sen virheitä.

Vierailija
33/33 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset asiallisia ja toiset sitten vähemmän. Psykiatreilla on vankka koulutus teoriassa, mutta joissain valitettavissa tapauksissa käytännön kokemuksessa ja empatiassa suuria puutteita. Ainakin omassa tapauksessani psykologi ja psykoterapeutti olivat asioista täysin eri mieltä kuin psykiatri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme