Kuinka usein teidän Wolt/Foodora-tilaukset toimitetaan väärään osoitteeseen?
Itselläni kävi tänään näin jo varmaan viidennen kerran. Tilaus ilmoitetaan toimitetuksi, mutta oven takana on tyhjää. Tilaus saadaan useimmiten toimitettua uudestaan melko pian, mutta aina ei voi jäädä odottelemaan ja muutenkin asian kanssa sumplaaminen vie aikaa ja ärsyttää. Mietinkin, että kuinka yleistä tällainen oikein on? Osoite on kuitenkin ihan selkeästi merkitty sekä omiin tietoihin että kotitaloon.
Kommentit (46)
Ihme ettei noihin kiinnitetä enempää huomiota. Esim. Woltista voi tilata sen muutaman euron pizzanlätyn lisäksi vaikka satasilla ruokaa ja muita ostoksia. Hukatut tuotteet voivat olla ihan arvokkaita. Välillä kieltämättä käy mielessä, hukkuvatko kaikki ostokset vahingossa. Tuskin kuskit niitä joutuvat maksamaan, mutta työt voi toki loppua jos tavaroita tuppaa häviämään joka vuorossa.
0 virhe toimitusta, 0 tilausta.
Mitäpä jos alkaisit tehdä ruokaa itse?
En käytä ollenkaan Foodoraa tai Woltia, mutta kuljettajat pimputtavat ovikelloa 2-3 krt viikossa. Välillä tekisi mieli ottaa ihan pokkana tilaus vastaan. Oppiskohan sen jälkeen. Jopa samat kuljettajat "erehtyvät" viikosta toiseen.
Asun eräälläkujalla 1 A 1 ja yhden firman osoite on eräällätiellä 1 A 1. Myös ruokakauppojen kotiintoimitukset tulevat väärään osoitteeseen. Ärsyttää, kun nähtävästi tilaavat melkein kaiken kotiinkuljetuksella firman piikkiin.
Ei koskaan, kun kokkaan aina itse. Tietää mitä saa :) eikä tarvitse miettiä kuka rähmänäppi on kronaillut mun ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut ruokaa kotiin. Se ei oikein sovi minun arvoihin ja rutiineihin. Ehkä, jos sairastun, enkä pääse kauppaan, voin tehdä tilauksen. Muuten ehdoton EI!
Toistaiseksi, olen terve ja reipas nainen, teen ruokaostokseni normaalisti kaupassa. En ole laiska, enkä uusavuton.
Katsos kun ihmiset haluavat välillä syödä jotain tiettyä ruokaa, jota ei saa kuin tietystä paikasta. Halutaan vähän nautiskella jostain asiasta, eikä vain suorittaa mahdollisimman järkevästi ja kuivasti elämää koko ajan.
Ei ole koskaan käynyt vielä mitään mokaa näissä. Kaipa se riippuu pitkälti osoitteesta, on olemassa helpompia ja vaikeampia alueita hahmottaa.
Jos kuski on lukutaidoton, minkäs teet?
Afrikassahan on satoja miljoonia lukutaidottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae itse ruokasi.
Kiitos rakentavasta kommentista 👍 Teen tosiaan itse lähes kaiken perheemme ruoan, mutta työkiireiden (etäilen usein) takia tai esim. kipeänä on välillä kiva maksaa sellaisesta palvelusta, että joku muu kantaa ostokset kotiin. En aio kokea sellaisesta minkäänlaista syyllisyyttä.
Ap
Voi kulta pieni en tuntisi syyllisyyttä edes siitä että terve ihminen, jolla ei kiireitä, ei tee ihan joka päivä ruokaa itse. Herran jestas keksin kyllä paljon paheksuttavipiakin asioita kun jonkun woltin kautta tilaamisen pari kertaa kuussa.
Olen kyllä siirtynyt enemmän ulkonäsyömiseen, niin saa yhdistettyä siihen jonkun ulosmenon ja tekemisen ja monet ruuat paraimpia paikan päällä! Ja myös ei oikein varaa tilata edes koko perheelle usein. (5hlö)
Lapset tykkää paljon myös ulkonasyömisestä joten vaikka ostosreissun lomassa käymme välillä syömässä.
Voi monta kertaa ollut vaikeuksia kuskilla löytää tänne vaikka osoite löytyy kyllä Google mapseista. Itsekin kun löysin tänne ensimmäistä kertaa kun tulin asuntoa kattelemaan niin miksei kuskit.
Soittelevat, että missä se on. Vähän hankala muuta sanoa kun toistaa osoite vaan. Viimeks ei kortti käyny wolttiin, vaikka ihan kunnossa on ja tilillä rahaa.
Heh ehkä joku halusi että en tilaa silä kertaa?
"Me ohjaillaan sun ostoskäyttöytymistä terveellisempään ja turhuudet pois. Jopa estetään joskus kortin käyttö ja kaapataan kuules netti ja puhelinliikenne.'
Paskat te mitään ohjaatte.
Vierailija kirjoitti:
Saako se ihminen syödä ne ruuat, jolle siis viety väärään osoitteeseen?
Tottakai saa. Ne ovat lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut ruokaa kotiin. Se ei oikein sovi minun arvoihin ja rutiineihin. Ehkä, jos sairastun, enkä pääse kauppaan, voin tehdä tilauksen. Muuten ehdoton EI!
Toistaiseksi, olen terve ja reipas nainen, teen ruokaostokseni normaalisti kaupassa. En ole laiska, enkä uusavuton.
Katsos kun ihmiset haluavat välillä syödä jotain tiettyä ruokaa, jota ei saa kuin tietystä paikasta. Halutaan vähän nautiskella jostain asiasta, eikä vain suorittaa mahdollisimman järkevästi ja kuivasti elämää koko ajan.
Jos et pysty lähtemään ravintolaan syömään pitäisin sellaista elämää erittäin kuivana.
👧🏻: Myös orjuus oli hyvä asia sillä saivathan ne ylöspidon ja paremman elämän kuin viidakossa.
Meille tuodaan jatkuvasti naapurikerrostalon tilauksia. Olen pari kertaa laittanut viestin talon isännöitsijälle, että laittaisivat kyltin tuolle talolle, kun se sijaitsee toisen talon takana. Mutta ei heitä kiinnosta.
Eipä ole tuollaisia palveluja täälläpäin ja hyvä niin. Joutuu itse ulos hakureissulle, jos tekee mieli. Kaupan keräyspalvelu riittää hyvin, en yleensä käytä sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien näiden vuosien aikana muistan että tasan yhden kerran meni väärään osoitteeseen. Kuski toi nopeasti uudet annokset ja kävi tullessaan hakemassa väärälle ovelle toimitetut annokset myös. Ilmaiset ylimääräiset annokset siis.
Et viitsinyt kertoa mihin ne ylimääräiset annokset sitten joutuu kuskilta??
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan, kun kokkaan aina itse. Tietää mitä saa :) eikä tarvitse miettiä kuka rähmänäppi on kronaillut mun ruokaa.
Et ilmeisesti rähmänäppeinesi sen vertaa tiedä, että Woltista voi tilata myös tavallisia ruokaostoksia kaupasta? Kaikki tilaukset eivät suinkaan ole valmiita annoksia.
Mikä kestää! Hopi, hopi! Vauhtia masinaan. Vai onko tämä taas joku heikkolahjaisten "leikkaa-liimaa-taita", niksi-Pirkka projekti?
Laita kuva paltalle. Arvostelemme lopputuloksen.