Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meinaatte viettää aikaa kun joudutte kohta työttömäksi?

Vierailija
13.03.2024 |

Itse ajattelin ulkoilla paljon ja elää säästeliäästi .toivottavasti ei montaa vuotta lamassa Suomessa mene,ehkä 5 vuotta voi olla että töitä ei juuri ole.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiiä. Olin pitkään lomautettuna korona-aikana. Ei ole mitään töitä rästissä, koti on perattu.

Alan varmaan käymään viikottain mun vanhemmilla

Vierailija
42/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain irtisanomislapun kouraan joulukuussa. Työuraa takana 30 vuotta hyväpalkkaisissa hommissa ja totesin että tämä on nyt tässä. Lähdin Thaimaaseen ja kirjoittelen tätä nyt Raley bechilta Krabilla. 

ja tämä on totta. Kysy mitä vaan niin vastaan niin kuin asia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla koskaan aika käynyt pitkäksi vaikka olin 2 v työtön. Varmaan kun harrastan käsitöitä, ja mielikuvitus on suuri. Mulla on aina meneillään pari projektia. Tiedän muuten ihmisiä jotka pyörii kehää kotonaan jos ei ole töissä. Isäni on tällainen ettei saa millään aikaa kulumaan, jos ei ole töissä. Se on hänellä oikeasti henkisesti raskasta. 

Jotkut syntyvät työmuurahaisiksi, paahtavat duunia elämänsä ja sitten vain kupsahtavat pois.

Vierailija
44/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan käyttämään huumeita tai muutan ulkomaille töihin, ehkä molempia

Vierailija
45/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäydyn maailmasta, alan ryypätä iltaisin, otan avioeron, lihon 10kg ja kiellän lapsiani leikkimästä naapurin tenavien kanssa, katkaisen suhteeni sukulaisiin ja ystäviin. En kutsu ketään käymään, jos joku tulee, leikin että en ole kotona. Käyn kuuntelemassa porukoiden luona viikottaisen saarnan siitä miten töihin pääsee vain menemällä ovesta sisään, jotta ne antaa muutaman satasen lapsen uuteen läppäriin tai tossuihin, ettei sitä kiusata koulussa. kun saan lapset kouluun, menen vielä nukkumaan ja mietin jos voisin vain nukkua loppuelämän.

Vierailija
46/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen ja kuntoilen. Säästöt riittää 6v ilman muita tuloja. Sen jälkeen en tiedä.

Vierailija
47/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön ja tämä on ollut elämäni parasta aikaa. Saa tehdä mitä haluaa ja rahaakin on jäänyt säästöön.

Vierailija
48/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustan yrityksen/toiminimen ja teen ihan samaa hommaa kuin nykyisessä työsuhteesanikin, tosin laskutan siitä enemmän henkilökohtaisia tuloja itselleni kuin mitä palkansaajana nyt saan. Miinuspuolena joudun tekemään markkinointia ja kirjanpitoa jatkossa itse.

Älä unohda, että joudut maksamaan myös itsellesi eläkettä.

Vierailija
49/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eristäydyn maailmasta, alan ryypätä iltaisin, otan avioeron, lihon 10kg ja kiellän lapsiani leikkimästä naapurin tenavien kanssa, katkaisen suhteeni sukulaisiin ja ystäviin. En kutsu ketään käymään, jos joku tulee, leikin että en ole kotona. Käyn kuuntelemassa porukoiden luona viikottaisen saarnan siitä miten töihin pääsee vain menemällä ovesta sisään, jotta ne antaa muutaman satasen lapsen uuteen läppäriin tai tossuihin, ettei sitä kiusata koulussa. kun saan lapset kouluun, menen vielä nukkumaan ja mietin jos voisin vain nukkua loppuelämän.

No sullahan hyvä suunnitelma on, melkein käy kateeksi.

Vierailija
50/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1990-luvun lamassa en jäänyt työttömäksi, tuskinpa se kohtalo nytkään osuu. Suurin osa jatkaa töissä kuin ennenkin.

Sama täällä. Teimme jopa suuret asuntokaupat silloin ja kaikki saatiin maksettua.

Vierailija
51/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osittaisen varhennetun eläkkeen maksuun ja alan tosissani etsiä asuntoa Helsingin ulkopuolelta. Sen lisäksi ulkoilen, luen, kuuntelen musiikkia, touhuan kaikkea kivaa ja odotan varsinaisia eläkepäiviä samalla yrittäen olla joutumatta enää töihin. Mikä yli kuusikymppisellä ei edes vaadi kovin paljon yrittämistä.

Juuri sama täällä. Olen jo ottanut tuon varhennetun ja kohta alkaa varsinainen.

Vierailija
52/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin elämästä. Ansiosidonnainen riittää hyvin elämiseen ja vaikka sitä ei saakaan kuin hetken, pärjään pääomatuloilla ja peruspäivärahalla eläkkeelle asti. Olen jo pari kertaa ehdottanut pomolle, että antaisi mulle potkut. Ei ole vielä suostunut, mutta jos hallitus saa irtisanomissuojaa heikennettyä, sitten varmasti antaa. Pomo on mun siskon mies ja ollaan hyvissä väleissä. Tietää, että haluaisin jo työelämästä pois, mutta ei voi mun pomona rikkoa lakiakaan.

Jos on hyvät pääomatulot, ei saa työmarkkinatukea ansiosidonnaisen jälkeen (tai ainakin se sovitellaan. En tiedä miten nyt Uudistusten jälkeen, mut viime syksynä oli mulla lasten vuoksi huikee 1000 euron turvaraja). Mut jos on on hyvä pääomatulot ei tuota pientä lisää edes tartte. Mulla ois tavoite nyt hillota vielä lisää rahaa et saan lisää pääomatuloja et voi sit haistattaa paskat työelämälle.

Pääomatulot eivät ole minulla vaikuttaneet ansiosidonnaiseen mitenkään.

Vierailija
53/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille on työttömien töitä joihin vähänkin pidempään työttöminä olleet ohjataan työkkärin tai kuntakokeilun toimesta. Työttömät tekevät esim. avustavia töitä päiväkodissa tai hyllyttävät tuotteita ruokakaupassa. Korvauksena tästä saa 9 euroa päivässä normaalien tukien päälle.

Olen ollut jo viisi vuotta työttömänä ja olen saanut olla rauhassa tuommoisilta toimilta.

Vierailija
54/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakinaistamattomana koulunkäynninohjaajana jäänkin taas työttömäksi heti kesäkuun alussa. Syksyllä työ jatkuu tai sitten ei. Ei voi tietää. 

Vierailija
55/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain irtisanomislapun kouraan joulukuussa. Työuraa takana 30 vuotta hyväpalkkaisissa hommissa ja totesin että tämä on nyt tässä. Lähdin Thaimaaseen ja kirjoittelen tätä nyt Raley bechilta Krabilla. 

ja tämä on totta. Kysy mitä vaan niin vastaan niin kuin asia on.

Kysymys: Miksi kirjoitat "Thaimaaseen", kun oikea muoto on "Thaimaahan"? Etkö osaa suomea? 

Vierailija
56/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä meen pussikaljalle juoppojen seuraksi.

Vierailija
57/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille on työttömien töitä joihin vähänkin pidempään työttöminä olleet ohjataan työkkärin tai kuntakokeilun toimesta. Työttömät tekevät esim. avustavia töitä päiväkodissa tai hyllyttävät tuotteita ruokakaupassa. Korvauksena tästä saa 9 euroa päivässä normaalien tukien päälle.

Olin työkokeilussa 6kk viime vuonna. Mutta noita tehtäviä en voi tehdä työperäisen sairauden takia.

58/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä taitaisin päästä nk eläkeputkeen ennenkuin uusi hallitus poistaa mun ikäluokaltani senkin. Mutta en mä tiedä. Varmaan tekisin samoja asioita kuin sitten reilun kahden vuoden päästä eläkkeelläkin. Tosin siihen asti, jos eläkeputki ehditään poistaa, pitäisi pärjätä pienemmällä summalla kuukaudessa, mutta ei mulle mitään suurta ongelmaa tuottaisi elää seuraavat 2 vuotta lähinnä kaurapuurolla ja kaalilla. Eläkekertymäni on jo nyt niin hyvä, ettei mun sen vuoksi tarvitsisi tehdä enää töitä. Varmaan lukisin paljon kirjoja, ulkoilisin, tapaisin ystäviäni jne. Piirtäisin, maalaisin, ompelisin vaatteita ja neuloisin.Ei mulla ole mitään suuria suunnitelmia eläkepäivistäkään. Kunhan saa heittää herätyskellon seinään :D 

Vierailija
59/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku mummo tarvii apua pihatöissä joten puskaradion kautta saan varmasti pimeitä töitä kesällä. Lisäksi kalastan ja myyn kalaa kesästä syksyyn. Hommaa riittää kyllä.

Vierailija
60/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joutuisin? Hallitushan on luvannut 100000 uutta työpaikkaa.

Visst, men då facken har i sikte att kvadda 1.400.000 arbetsplatser (hela den privata sektorn) blir det fortfarande - 1.300.000 arbetsplatser. De 810.000 (nu 710.000) som efter det arbetar inom den offentliga sektorn håller knappast Finland på fötter.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan