Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meinaatte viettää aikaa kun joudutte kohta työttömäksi?

Vierailija
13.03.2024 |

Itse ajattelin ulkoilla paljon ja elää säästeliäästi .toivottavasti ei montaa vuotta lamassa Suomessa mene,ehkä 5 vuotta voi olla että töitä ei juuri ole.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En satavarmasti joudu työttömäksi. Eikä joudu 90 prosenttia muistakaan suomalaisista.

Joillakin on vaan aina se lasi puoliksi tyhjä.

Sympatiani tietysti niille, joita työttömyys koettelee, mutta onnekkaita ne, joita se koettelee Suomessa.

Vierailija
22/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkoa, etteikö töitä riittäisi

t. sairaanhoitaja

Esimerkiksi Kanta-Hämeessä sairaanhoitajien määräaikaisia vakansseja ei pian enää täytetä, vedotaan rahapulaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun lamassa en jäänyt työttömäksi, tuskinpa se kohtalo nytkään osuu. Suurin osa jatkaa töissä kuin ennenkin.

Vierailija
24/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä teen työttömänä. Nettiä 10-12 tuntia päivässä ja telkkaria 2-4 tuntia. Kaupassakaan ei tarvitse käydä joka päivä. Sorit siitä kun en ryyppää odotusten mukaisesti.

Vierailija
25/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo jouduin työttömäksi alkuvuonna. Joudun odottamaan ansiosidonnaisen saamista melkein kuukauden kun ensin "syödään" viime vuoden aikana käyttämättömistä lomista kertyneet päivät. Eli olen aluksi "lomalla". Olen silti jo lähettänyt työhakemuksia (mutta 59v).

Yritän keksiä kaikenlaista, jotta saan kulutettua vähemmän rahaa. Olen jo käynyt parturissa pimeästi. Vaikka oli pimeä parturi, niin oli sillä valot päällä, joten tuli hyvää jälkeä! Kuntosalin ja uimisen vaihdan ilmaiseen ulkoiluun. Elokuvia tulee tv:stäkin riittävästi joten voin lopettaa suoratoistot. Ja pääsen moneen paikkaan pyörälläkin, niin ei tarvitse ostaa bensaa niin paljoa ja tulee liikuntaa.

Ilmaisia harrastuksia on liikunnan ja tv-ohjelmien katselun lisäksi myös soittaminen, koska minulla on jo soittimia. Ja pelaan tietysti tietokoneella (sähkö ei onneksi maksa vielä liikaa). :-)

Ei tule ongelmaa siitä, että ei ole töitä, kun on tekemistä ja vähennän kulutusta. Ehdin myös käydä kirppiksillä enemmän!

Vierailija
26/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osittaisen varhennetun eläkkeen maksuun ja alan tosissani etsiä asuntoa Helsingin ulkopuolelta. Sen lisäksi ulkoilen, luen, kuuntelen musiikkia, touhuan kaikkea kivaa ja odotan varsinaisia eläkepäiviä samalla yrittäen olla joutumatta enää töihin. Mikä yli kuusikymppisellä ei edes vaadi kovin paljon yrittämistä.

Vierailija
27/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävisi aika lainkaan pitkäksi. Teen muutenkin etätyötä eli istun tietokoneella, jos ei töitä tarvitsisi tehdä seuraisin enemmän medioita koneella ja tekisin omia biisejä. Tätä noin lyhennetyn työajan verran eli 6 h päivässä, muu aika täyttyy perhe-elämästä, lemmikkien hoidosta ja liikunnasta.

Vierailija
28/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin elämästä. Ansiosidonnainen riittää hyvin elämiseen ja vaikka sitä ei saakaan kuin hetken, pärjään pääomatuloilla ja peruspäivärahalla eläkkeelle asti. Olen jo pari kertaa ehdottanut pomolle, että antaisi mulle potkut. Ei ole vielä suostunut, mutta jos hallitus saa irtisanomissuojaa heikennettyä, sitten varmasti antaa. Pomo on mun siskon mies ja ollaan hyvissä väleissä. Tietää, että haluaisin jo työelämästä pois, mutta ei voi mun pomona rikkoa lakiakaan.

Vierailija
29/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheheh. Viimeksi töissä 2009 ja vuodesta 2013 lähtien tk-eläkkeellä. Ikää nyt 45 v. Eipähän tarvitse miettiä tuollaisia.

Vierailija
30/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin viettää aikaani Vauva.fi sivulla .

Vierailija
31/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin elämästä. Ansiosidonnainen riittää hyvin elämiseen ja vaikka sitä ei saakaan kuin hetken, pärjään pääomatuloilla ja peruspäivärahalla eläkkeelle asti. Olen jo pari kertaa ehdottanut pomolle, että antaisi mulle potkut. Ei ole vielä suostunut, mutta jos hallitus saa irtisanomissuojaa heikennettyä, sitten varmasti antaa. Pomo on mun siskon mies ja ollaan hyvissä väleissä. Tietää, että haluaisin jo työelämästä pois, mutta ei voi mun pomona rikkoa lakiakaan.

Jos on hyvät pääomatulot, ei saa työmarkkinatukea ansiosidonnaisen jälkeen (tai ainakin se sovitellaan. En tiedä miten nyt Uudistusten jälkeen, mut viime syksynä oli mulla lasten vuoksi huikee 1000 euron turvaraja). Mut jos on on hyvä pääomatulot ei tuota pientä lisää edes tartte. Mulla ois tavoite nyt hillota vielä lisää rahaa et saan lisää pääomatuloja et voi sit haistattaa paskat työelämälle.

Vierailija
32/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinyrittäjä, asianajaja. Näin elättänyt itseni jo lähes 20 vuotta. En usko, että nämä heti loppuu. Tosin itse jo haaveilen töiden lopettamisesta, mutta sitä ei näköpiirissä varmaan vielä lähes 10 vuoteen. 

53v, asianajaja

Vierailija
33/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kohta?

t. työtön

Vierailija
34/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille on työttömien töitä joihin vähänkin pidempään työttöminä olleet ohjataan työkkärin tai kuntakokeilun toimesta. Työttömät tekevät esim. avustavia töitä päiväkodissa tai hyllyttävät tuotteita ruokakaupassa. Korvauksena tästä saa 9 euroa päivässä normaalien tukien päälle.

Vierailija
35/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille on työttömien töitä joihin vähänkin pidempään työttöminä olleet ohjataan työkkärin tai kuntakokeilun toimesta. Työttömät tekevät esim. avustavia töitä päiväkodissa tai hyllyttävät tuotteita ruokakaupassa. Korvauksena tästä saa 9 euroa päivässä normaalien tukien päälle.

Höpö höpö. Suurin osa työttömistä ei ole orjatyössä. 

Vierailija
36/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen eläkkeellä, ollut jo reilut viisi vuotta.

Saan ihan mukavan eläkkeen Norjasta ja vielä Suomestakin hieman koska sielläkin ehdin olla työelämässä ennen lähtöäni. Työttömänä en ole ollut päivääkään. Olipa jakso jolloin tein kaksi vuotta töitä  yhteen jaksoon ilman ainuttakaan lomaa. Se oli nuorena se, silloin vielä jaksoi.

Nyt eläkkeellä löytyy kyllä tekemistä. Olen terve ja hyvässä kunnossa. Liikun paljon, matkustelenkin ja tapaan ystäviä.  Ulkoilen päivittäin, pyöräilen ja patikoin. On upeat mahdollisuudet siihen. Luen paljon, teen käsitöitä - aina tekemistä keksii.

Eläkkeelle jääminen oli pieni kriisi, tuntui että jää täysin tarpeettomaksi mutta kun siihen tottui on elämä ollut varsin mukavaa.

Vierailija
37/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lomautuksen jo viikko sitten. Nyt kun on sitä aikaa, niin polttelen ja juon. Töihin en enää koskaan mene ! Nyt riitti tämä pelleily.

Vierailija
38/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hienoja suunnitelmia mutta epärealistisia. Olen vetänyt paljon jooga-tunteja työttömille, joten osaan ehkä jotain sanoa mitä voi tapahtua.

Kun jää työttömäksi, se on monelle iso kriisi. Sitä ei ymmärrä ennen kuin sen kokee. Jos et jo työssäkäydessä kuntoillut, niin työttömänä tuskin alat kuntoilemaan ja syömään terveellisesti ym. Jos ennen liikuit säännöllisen epäsäännöllisesti johtuen heikosta itsekurista tällä alueella ja siitä että inhoat liikuntaa niin työttömänä tämä vain voimistuu ja et liiku sitäkään vähää.

Jos jo työssäkäydessä olit tottunut muutamaan iltaolueen niin työttömänä alkoholinkulutuksesi ei ainakaan laske, valitettavasti.

Jos jo työssäkäydessä olit tympääntynyt elämääsi niin tunne moninkertaistuu työttömänä.

Eniten pelkään nuorten miesten puolesta. Nuoret miehet on "aina" enemmän tai vähemmän "vihaisia". Se ei johdu yhteiskunnasta vaan biologiasta. He ovat olleet "vihaisia" kautta aikojen. He ovat kääntäneet vihansa joko ulospäin aggressiivisella antisosiaalisella käytöksellä tai sisäänpäin itsetuhoisella käytöksellä tai masennuksella ym.. 

Kun nuori mies on työtön, se on vaarallinen yhdistelmä. Nuori mies haluaa pohjimmiltaan kuulua johonkin. Hän on susi joka haluaa löytää laumansa. Oli se sitten hyvä työyhteisö tai katujengi.

Työtön nuori mies on "orpo piru", vihainen, katkera ja kostonhimoinen. 

Vierailija
39/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilanne on haastava, aion käyttää aikaa positiivisesti ja rakentavasti etsimällä uusia mahdollisuuksia ja kehittämällä itseäni esimerkiksi kouluttautumalla, verkostoitumalla ja harrastamalla. Luottamukseni omiin kykyihin ja valmiuteen sopeutua muutoksiin auttavat minua käsittelemään tilannetta ja löytämään uusia uramahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Vierailija
40/64 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin yrityksetkään pärjäävät jos Suomalaisilla on ostovoima heikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän