Mitä ovat ne työpaikat ja -alat joihin työtön voi tuosta noin vaan mennä töihin
Moni on täällä(kin) marissut siitä, miten työttömät vain laiskottelevat kotona, eivätkä mene töihin.
Joten kaikkien eduksi, voisiko joku nyt ystävällisesti luetella kaikki ne työpaikat ja -alat, joihin (pitkäaikais)työtön pääsee tuosta noin vaan töihin ilman mitään vaikeuksia.
(Tai no, tiedän varmaan yhden työn mihin kelpaa kuka tahansa: Provisiopalkkainen puhelinmyyjä. Siinä työssä on varmasti aina avoimia työpaikkoja, kun palkkaakaan ei tarvitse maksaa, kunhan vaan asettaa tarvittavat myyntimäärät tarpeeksi korkeiksi.)
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kotisiivouksia. Kun pitää hinnan tarpeeksi alhaalla ja käyttää asiakkaiden omia välineitä niin pärjää oikeiden firmojen kanssa kilpaillessa. Nostan myös täyden työttömyystuen koska olen työtön työnhakija ja olen valmis ottamaan vastaan kokoaikaisen työpaikan ja haen neljä työpaikkaa (ja enemmän) kuukaudessa velvoitteen mukaisesti.
Ja miksikö teen tämmöistä hommaa? Koska en kelpaa firmoille itselleen työntekijäksi, kas kummaa 😆
Onko sinulla Y-tunnus vai miten laskutat noita siivouskeikkoja? Ihmettelen että tuo on mahdollista, yleensä tuet lähtee, kun vähänkin haiskahtaa yrittäjyys.
Homman nimi taitaa olla se että kyseisestä työstä ei työkkärille mitenkään huudella
Hölmöhän se ois jos huutelis. Itsekin teen pientä hommaa eri ihmisille työttömänä. Saan parhaimpina kuukausina vähän päälle 200e. Toimeentulotukea en hae, pelkästään asumistuki ja työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni kommentoija osaa lukea?
Aphan kysyi, että mikä on se työ mihin vain MENNÄÄN. Kun täälläkin sanotaan että MENE työtön töihin.
Joten MIKÄ ON SE MIHIN VAIN MENNÄÄN?
Kyllä joka ikiseen työpaikkaan pitää HAKEA ja työnantaja päättää ottaako töihin vai ei...
Vaivattomuudella AP tuskin tarkoitti koulutusta.
Ei mihinkään työhön mennä. Jopa työkokeiluun on haastattelut. Tiedän koska olin juuri haastattelussa. Kuntouttavaan varmaan voi vaan mennä.
Mutta nuohan eivät tietenkään töitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsin varastoon. En osannut ajaa etukäteen mitään koneita, työn oppii helposti muutamassa päivässä tai viikossa. Toki pitää kyetä fyysiseen työhön.
Suurin osa hakijoista ei pääse, mutta kiva, että sinä pääsit.
Oliko muuten sattumalta tuttuja tai peräti sukulaisia siellä varastossa?
Eikö itselläsi ole ketään tuttua tai peräti sukulaista missään työpaikassa? Voisitko sieltä kysellä töitä.
Toki on sukulaisia ja tuttuja töissä. Mutta se ala. Toiset on sosiaalialalla ja toiset esim rahoitus ja sähköalan ammattilaisia. Niihinkö pääsisin kun mihinkään noista ei ole koulutusta. Toinen ammatti mikä mulla on ja jäänyt siitä työttömäksi hiljattain. Harmi kun en voi ensimmäiseen ammattiin mennä nivelrikon takia
T. Eri
Ulkomailla töihin voi vaan mennä. Kiertelin joskus aikoinaan maailmaa ja riitti kun käveli sellaisen liikkeen sisään missä luki että työpaikka tarjolla ja kun sanoi että aloitan vaikka heti. Nimi sopimukseen ja työn touhuun. Joskus ei ollut edes työpaikkaa tarjolla mutta sanoin että olisko jotain hommaa, pitäis saada vähän taskurahaa. Aina löytyi jotain, pyykkäämistä, siivoomista, kahvinkeittoa, tiskaamista jne.
Ei toimi Suomessa
Nyt taitaa olla työnantajien markkinat, että voivat ihan valita
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi mihinkään töihin pitäisi vain päästä "noin vaan" tai "menemällä"?
Kas kun ei tarvitse tulla vielä ovelta hakemaan.
Se on ihan normaalia, että työelämässä alalla kuin alalla on jotain standardeja. Suurin osa työelämässä olevista ihmisistä on ihan opiskellut työhönsä. Mielestäni kysymys on enemmänkin siinä, että miksi jonkun pitäisi päästä töihin vain menemällä? Miksi ei voi sen vertaa omaan osaamiseensa ja elämäänsä panostaa, että kävisi kurssin tai koulun?
No sittenpä ei kannata ulvoa pää punaisena, että MENE TÖIHIN!111
Yrittäjäksi voi ryhtyä. Alkuun vaikka tarjoaa ikkunoiden pesua naapureille. Sitten nurmikon leikkuuta kesällä. Talvella lumitöitä jne. Enenevissä määrin on tarvetta talkkari-palveluille. Ihmiset vanhenee, eikä enää jaksa tai ehdi. Itse ottaisin heti nohevan ja tekevän ihmisen tekemään vaikkapa nuo mainitut jutut. Toki jäljen pitää olla niin hyvää, että asiakkaita riittää lähistöllä ihan puskaradion kautta, eikä tarvitse ympäri pitäjää ajella. Sitten se ei enää kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous, kaupan kassa ja henkilökohtainen avustaja.
Entä osatyökykyinen?
T. entinen laitoshuoltaja
Suurin osa avustajan hommista on osa-aikaista.
Voi viddu. Osatyökykyisellä on alentunut työkyky. Mulla on selkäsairaus ja muita parantumattomia vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI töihin pitäisi vaan voida mennä? Ei kukaan muukaan ole voinut, hakea on pitänyt.
No lopettakaa sitten se jatkuva "mene töihin"-ulina!
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjäksi voi ryhtyä. Alkuun vaikka tarjoaa ikkunoiden pesua naapureille. Sitten nurmikon leikkuuta kesällä. Talvella lumitöitä jne. Enenevissä määrin on tarvetta talkkari-palveluille. Ihmiset vanhenee, eikä enää jaksa tai ehdi. Itse ottaisin heti nohevan ja tekevän ihmisen tekemään vaikkapa nuo mainitut jutut. Toki jäljen pitää olla niin hyvää, että asiakkaita riittää lähistöllä ihan puskaradion kautta, eikä tarvitse ympäri pitäjää ajella. Sitten se ei enää kannata.
Ei pelkästään jäljen pidä olla hyvää, vaan hinnoittelun pitää olla sopivan korkealla myös. Ja niitä maksavia asiakkaita pitää sitten riittää kunnolla. Nimittäin niillä yrittäjyyden tienesteillä pitää sitten pärjätä ilman tukia - ja maksaa verot, alvit ja yellit myös.
Sillä, että saat vaikka viiden kympin keikan viikon välein, ei paljon laskuja maksella.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa olla työnantajien markkinat, että voivat ihan valita
Työnantajille täystyöllisyys on myrkkyä. Hyvistä työntekijöistä kilpaillessa joutuvat nostamaan palkkoja ja etuja.
Mikään ei ole muuttunut kymmenessä vuodessa
https://www.vauva.fi/keskustelu/1698775/ketju/luetelkaa_toita__joihin_k…
Suosittelin täällä aiemmin tuotantotyöntekijän työtä tehtaaseen, ei tarvitse olla kokemusta. Olen tehnyt kahdessa tehtaassa itse työtä. Jostain syystä sain tähän kommenttiin vain alapeukkuja. Miksei tehdastyö kelpaa? Vuorotöissä voi tienata ihan hyvinkin, kyllä Suomessa vielä tehtaitakin on.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelin täällä aiemmin tuotantotyöntekijän työtä tehtaaseen, ei tarvitse olla kokemusta. Olen tehnyt kahdessa tehtaassa itse työtä. Jostain syystä sain tähän kommenttiin vain alapeukkuja. Miksei tehdastyö kelpaa? Vuorotöissä voi tienata ihan hyvinkin, kyllä Suomessa vielä tehtaitakin on.
Osa noista sijaitsee paikalla minne ei julkisilla pääse tai ei kulje silloin kun työt alkaisi/loppuisi. Mutta oon kyllä hakenut kaikkiin mihin voisi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa noista sijaitsee paikalla minne ei julkisilla pääse tai ei kulje silloin kun työt alkaisi/loppuisi. Mutta oon kyllä hakenut kaikkiin mihin voisi päästä.
Pääkaupunkiseudulla oli noista omista työpaikoista molemmat, kyllä sinne julkisilla melko hyvin pääsi. Osa teollisuudesta tietysti on hyvinkin syrjässä keskellä ei mitään enkä sano että vuorotyö sopisi kaikille.
No onneksi nyt irtisanotaan porukkaa ihan kunnolla. Pääsee useampi ihminen kokemaan tätä työttömän ihanaa laiskottelua! Ja sitä miten töitä löytyy heti kun vaan laiskottelultaan viitsii hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla oli noista omista työpaikoista molemmat, kyllä sinne julkisilla melko hyvin pääsi. Osa teollisuudesta tietysti on hyvinkin syrjässä keskellä ei mitään enkä sano että vuorotyö sopisi kaikille.
En ole koskaan ollut vuorotyössä niin en tiedä käykö mutta mielelläni yritän. Toivottavasti joskus tärppää
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-ala, toki saattavat vaatia hygieniapassia, mutta jotkut pikaruokaravintolat vaikuttavat suht epätoivoisilta, joten tuskin vaativat mitään ravintolamestarin koulutusta.
Siivousala, siihenkin toki voi kouluttautua, mutta ei ole vaatimuksena.
Taksikuski, ei vaadi koulutusta muuten kuin erillisen kurssin.
Kiinteistönhoito, ei ole ammattikouluvaatimusta.
Wolt/foodora, vaikuttaa siltä, että heillä ei mitään erityistä seulaa ole.
Toki en tiedä mitä tarkoitat, että pääsee töihin "ilman vaikeuksia". Tottakai jokaiseen työhön tarvitsee jonkinlaisen perehdytyksen ja sen, että osaat ja ymmärrät ihan ihmisenä olemisen perusasiat.
Kyllä mä vähän luulen, että taksikusi tarvitsee myös ajokortin...
Nuo muut hommat taas kuulostaa siltä ettei esim maisteria huolita. Ainakaan firmat ei viitsineet edes vastata kun hain provikkapalkkaisiin myyntihommiin.
Kyllä kiinteistöhuoltoonkin vaaditaan ihminen joka on tehnyt muutakin kuin käynyt vain peruskoulun
Lol, ei ole enää mitään työpaikkoja joihin mennä ilman koulutusta tai papereita.