Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ovat ne työpaikat ja -alat joihin työtön voi tuosta noin vaan mennä töihin

Vierailija
13.03.2024 |

Moni on täällä(kin) marissut siitä, miten työttömät vain laiskottelevat kotona, eivätkä mene töihin.

Joten kaikkien eduksi, voisiko joku nyt ystävällisesti luetella kaikki ne työpaikat ja -alat, joihin (pitkäaikais)työtön pääsee tuosta noin vaan töihin ilman mitään vaikeuksia.

(Tai no, tiedän varmaan yhden työn mihin kelpaa kuka tahansa: Provisiopalkkainen puhelinmyyjä. Siinä työssä on varmasti aina avoimia työpaikkoja, kun palkkaakaan ei tarvitse maksaa, kunhan vaan asettaa tarvittavat myyntimäärät tarpeeksi korkeiksi.)

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin varastoon. En osannut ajaa etukäteen mitään koneita, työn oppii helposti muutamassa päivässä tai viikossa. Toki pitää kyetä fyysiseen työhön.

Suurin osa hakijoista ei pääse, mutta kiva, että sinä pääsit.

Oliko muuten sattumalta tuttuja tai peräti sukulaisia siellä varastossa?

Vierailija
102/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäköhän takia henkilökohtaiseksi avustajaksi ei tule satoja työhakemuksia niin kuin kassatöihin? Kai siinä jokin syy pitää olla?

Kun ihmiset ei tiedä mitä se on. Se ei ole hoitotyön vaan esimerkiksi asioilla käyntiä, elokuvissa käyntiä ja kyllä pari tuttua on käynyt ulkomailla, kun sokea on tarvinnut avustajan, avusta pääsee mukaan ilman omaa rahaa. Yks tuttu kävi viikon lomalla Lontoossa, toinen Madeiralla, avustettaviensa kanssa 

"Henkilökohtainen avustaja avustaa vaikeasti vammaista henkilöä tämän kotona sekä kodin ulkopuolella.

Avustamisella tarkoitetaan sellaisia toimia, joita työnantaja itse tekisi, ellei hänen vammansa sitä estäisi. Laissa mainittuja päivittäisiä toimia ovat esimerkiksi liikkuminen, pukeutuminen, henkilökohtaisen hygienian hoito, vaate- ja ruokahuolto, kodin siisteydestä huolehtiminen, ystävien tapaaminen, asiointi tai avustaminen lasten hoidossa.

Henkilökohtaisen avustajan työ ei ole sairaanhoitoa, hoito- tai hoivatyötä tai tavanomaista kotitaloustyötä. Työhön voi kuitenkin sisältyä näihin toimiin liittyvää avustamista.

Henkilökohtaisten avustajien työ perustuu vammaispalvelulakiin, joka määrittelee miten vammaisen henkilön palvelut voidaan järjestää. " lainaus JHL:n sivulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäköhän takia henkilökohtaiseksi avustajaksi ei tule satoja työhakemuksia niin kuin kassatöihin? Kai siinä jokin syy pitää olla?

Niin mutta kun täällä työttömät pyytää että NÄYTÄ TYÖ MIHIN VAIN MENNÄÄN. Niin sitten kun on niin ei kelpaa! On pakko aloittaa huonosta jos haluaa paremman myöhemmin.

Koko maassa näyttäisi olevan 636 henkilökohtaisen avustajan paikkaa (en tiedä, paljonko noissa on päällekkäisyyksiä vielä mukana, en tutkinut). Niihinkö meinaat kaikki Suomen työttömät sulloa?

Avustettavallakin on oikeus valita, kenet ottaa töihin. Avuttomana ei todellakaan halua olla kenen tahansa avustajan armoilla.

Vierailija
104/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastoala on mainittu jo monta kertaa, ja totta on, että sinne pääsee, nimenomaan kerääjäksi. Trukkikorttia ei tarvita, työhön perehdytetään. Käytännössä ajat mikkikuuloke päässä keräilytrukkia, jonka perässä on lava tai rullakoita. Keräät ja kuittaat tuotteet kuulemasi mukaan. Oikeasti ihan miellyttävää työtä, tein sitä puoli vuotta opintojen välissä alaa vaihtaessa.

Luulen että monen käsitys varastoalasta on vanhanaikainen, työn kuvitellaan olevan esim. jotenkin likaista, vaikka siellähän käsitellään kauppoihin myyntiin menevää tavaraa.

Miten helposti varastolle muka pääsee, kun juuri hiljattain oli se lehtijuttu, että yhtä varastotyöntekijän paikkaa haki yli tuhat hakijaa?

(Olen itsekin hakenut varastolle, en saanut vastausta hakemukseeni. Olen kylläkin keski-ikäinen nainen, sekin varmaan vaikuttaa.)

Vierailija
105/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin varastoon. En osannut ajaa etukäteen mitään koneita, työn oppii helposti muutamassa päivässä tai viikossa. Toki pitää kyetä fyysiseen työhön.

Eikö itselläsi ole ketään tuttua tai peräti sukulaista missään työpaikassa? Voisitko sieltä kysellä töitä.

Vierailija
106/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastoala on mainittu jo monta kertaa, ja totta on, että sinne pääsee, nimenomaan kerääjäksi. Trukkikorttia ei tarvita, työhön perehdytetään. Käytännössä ajat mikkikuuloke päässä keräilytrukkia, jonka perässä on lava tai rullakoita. Keräät ja kuittaat tuotteet kuulemasi mukaan. Oikeasti ihan miellyttävää työtä, tein sitä puoli vuotta opintojen välissä alaa vaihtaessa.

Luulen että monen käsitys varastoalasta on vanhanaikainen, työn kuvitellaan olevan esim. jotenkin likaista, vaikka siellähän käsitellään kauppoihin myyntiin menevää tavaraa.

Silloin kun minä olin hetken kerääjänä, rullakon täyttäjät hakivat ihan perinteisen paperirullan tuotesijainneista, ja ihan trukkikuskit olivat erikseen. Osa tuotteista on aika painavia, joten kyllä siinä fyysistä kuntoa tarvitaan. Ja ollaanhan siinä seisten koko pitkä päivä. 

Toinen minkä luulisi nappaavan, on joku hampurilaispaikka. Vaikka kassalle laittaisivatkin nätit tytöt, niin luulisi ettei keittiössä ole mitään väliä millainen niitä pakastepihvejä paistelee. Työkaverit voivat olla 18-vuotiaita tai allekin 😅

Vierailija
107/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on tärkeää olla avoin erilaisille työmahdollisuuksille ja miettiä omia vahvuuksiaan sekä kiinnostuksen kohteitaan. Joitakin aloja, joissa voi olla töitä tarjolla ovat esimerkiksi asiakaspalvelu, siivous ja kaupan ala. Myös osa-aikatyö, keikkatyöt ja määräaikaiset tehtävät voivat olla hyviä vaihtoehtoja työttömyyden aikana. On tärkeää olla joustava ja valmis oppimaan uutta työllistyäkseen eri aloille. Lisäksi kannattaa hyödyntää työvoimaviranomaisten tarjoamia palveluita ja ohjausta urasuunnittelussa.

Vierailija
108/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI töihin pitäisi vaan voida mennä? Ei kukaan muukaan ole voinut, hakea on pitänyt. 

Vierailija
109/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous, kaupan kassa ja henkilökohtainen avustaja.

Aikuinen lapseni on kirjoilla kahdessa yrityksessä, joka välittää henkilökohtaisia avustajia. Ei ole saanut keikkoja. Ilmeisesti hänen omat diagnoosinsa ovat esteenä työllistymiselle.

Täällä pitäisi kyllä luetella töitä, joissa on täydet viikkotunnit ja sellainen palkka, jonka lisäksi ei tarvitse tukea. Nuo mainitut työt ovat osa-aikaisia ja nythän hallitus vaan tekee osa-aikatyön vastaanottamisesta entistä kannattamattomampaa.

Vierailija
110/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi,aivokirurgiksi , everstiksi.

Vierailija
111/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja tai voita pelikoneesta pääpotti.

Vierailija
112/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mene töihin työpaikat ovat niitä, joissa nostetaan sosiaalisia tukia ja saadaan ehkä 9 euron kulukorvaus työpäivälle. Näiden yritysten toiminta pohjautuu täysin työttömiin kohdistuvaan vihaan, joten päivät pitkät suoltavat propagandaa työttömistä.

Sosiaaliturva on mukamas suurempi kuin palkka. Rahaton työtön viettää mukamas lokoisaa vapaa-aikaa. Kumpikaan ei pidä paikkaansa, mutta kuvaus työttömistä sopii hyvin työtä tekemättömään pääomasijoittajaan.

Vierailija
113/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotisiivouksia. Kun pitää hinnan tarpeeksi alhaalla ja käyttää asiakkaiden omia välineitä niin pärjää oikeiden firmojen kanssa kilpaillessa. Nostan myös täyden työttömyystuen koska olen työtön työnhakija ja olen valmis ottamaan vastaan kokoaikaisen työpaikan ja haen neljä työpaikkaa (ja enemmän) kuukaudessa velvoitteen mukaisesti.

Ja miksikö teen tämmöistä hommaa? Koska en kelpaa firmoille itselleen työntekijäksi, kas kummaa 😆

Vierailija
114/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun aina on kysytty töihin.

Vierailija
115/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tämä sama kirjoittaja eikä työpaikalla ollut ketään tuttuja, millään suhteilla en paikkaa saanut. Olen kotoisin toiselta puolen Suomea, eikä samalla paikkakunnalla ole edes ketään sukulaista. En edes laittanut suosittelijoita hakemukseen.

Töihin pääsin viitisen vuotta sitten, silloin oli toki hieman paremmat ajat työllistyä. Työpaikka on melko lähellä pk-seutua,  sijainti rajaa ehkä isoimmat hakijämäärät pois.

Vierailija
116/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helposti varastolle muka pääsee, kun juuri hiljattain oli se lehtijuttu, että yhtä varastotyöntekijän paikkaa haki yli tuhat hakijaa?

(Olen itsekin hakenut varastolle, en saanut vastausta hakemukseeni. Olen kylläkin keski-ikäinen nainen, sekin varmaan vaikuttaa.)

Varastoalaa voi opiskella työvoimakoulutuksena. Hakeudu sellaliseen ja jatkossa voi olla paremmat mahdollisuudet?

Myös vartijaksi voi opiskella työvoimakoulutuksena, hyvät mahdollisuudet töihin silläkin alalla.

Joku kumma luonteenpiirre (laiskuus?) pitää työttömillä olla, koska itse en ole koskaan ollut työttömänä eivätkä aikuiset lapsenikaan. Ovat hyvissä hommissa mutta pohjalta on joutunut aloittamaan ja opiskelemaan. Itse tein välillä kolmea työtä yhtäaikaa. Aina sain hommia Hesarin jakajana, tuurasin vakityön kesälomillani lehdenjakajia.

Vierailija
117/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kotisiivouksia. Kun pitää hinnan tarpeeksi alhaalla ja käyttää asiakkaiden omia välineitä niin pärjää oikeiden firmojen kanssa kilpaillessa. Nostan myös täyden työttömyystuen koska olen työtön työnhakija ja olen valmis ottamaan vastaan kokoaikaisen työpaikan ja haen neljä työpaikkaa (ja enemmän) kuukaudessa velvoitteen mukaisesti.

Ja miksikö teen tämmöistä hommaa? Koska en kelpaa firmoille itselleen työntekijäksi, kas kummaa 😆

Onko sinulla Y-tunnus vai miten laskutat noita siivouskeikkoja? Ihmettelen että tuo on mahdollista, yleensä tuet lähtee, kun vähänkin haiskahtaa yrittäjyys.

Vierailija
118/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tämä sama kirjoittaja eikä työpaikalla ollut ketään tuttuja, millään suhteilla en paikkaa saanut. Olen kotoisin toiselta puolen Suomea, eikä samalla paikkakunnalla ole edes ketään sukulaista. En edes laittanut suosittelijoita hakemukseen.

Töihin pääsin viitisen vuotta sitten, silloin oli toki hieman paremmat ajat työllistyä. Työpaikka on melko lähellä pk-seutua,  sijainti rajaa ehkä isoimmat hakijämäärät pois.

No tuo selittääkin oikeasti paljon. Itsekin hain viimeksi töitä muutama vuosi sitten ja pääsin paljon paremmin haastatteluihin kaikenlaisiin paikkoihin. Nyt viime vuoden aikana oli aika toivotonta.

En tiedä mikä on muuttunut lyhyehkössä ajassa.

Vierailija
119/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla Y-tunnus vai miten laskutat noita siivouskeikkoja? Ihmettelen että tuo on mahdollista, yleensä tuet lähtee, kun vähänkin haiskahtaa yrittäjyys.

Homman nimi taitaa olla se että kyseisestä työstä ei työkkärille mitenkään huudella

Vierailija
120/211 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kommentoija osaa lukea?

Aphan kysyi, että mikä on se työ mihin vain MENNÄÄN. Kun täälläkin sanotaan että MENE työtön töihin.

Joten MIKÄ ON SE MIHIN VAIN MENNÄÄN?

Kyllä joka ikiseen työpaikkaan pitää HAKEA ja työnantaja päättää ottaako töihin vai ei...

Vaivattomuudella AP tuskin tarkoitti koulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi