Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Oli nainen narsisti, autisti tai muu ruuvi vinossa niin ihan kaikkeen auttaa selkeät rajat, jotka otetaan tai jätetään.
Kumppanin rajattomuus aiheuttaa negatiivista oloa. Nyt naisesta tuntuu, että olet hänen kanssaan, koska olet epätoivoisesti rakastunut tahdoton lapanen eikä se ole kovin imartelevaa.
Tein tuollaisesta jaksosta havahduttuani rajani erittäin selväksi ja myös pidin kiinni siitä, että lähdin, kun niitä ei kunnioitettu. Nyt suhde on ihan eri tolalla ja saan kunnioitusta ja huolenpitoa. Olen nainen.
Youtubessa on paljon AuDHD-naisten videoita. Oiskohan Mom on the spectrum yksi. Ihan normaaleilta näyttävät.
Ja mitä se naisen hajoilu on? Neurospektriin kuuluu meltdownit ja shutdownit. Ja ADHD tolkuton urheilu ja sosiaalisuus. Autismiin taas se sosiaalinen taitamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alan olla vahvasti sitä mieltä, että sä teet hänelle todella suuren ja rakkaudellisen palveluksen sillä, että laitat tuolle nyt stopin. En erolla uhkailisi, mutta kissa pöydälle sitä viimeistäkin murua myöden. Hänet pitää herättää. Ravistella todellisuuteen. Jos et sinä sitä tee, sen tekee ehkä joku sinun jälkeesi, ja saa kumppanikseen sitten sen eheytyneen ihanan naisen.
Eihän eroa kannata miettiä, ennenkuin ne viimeisetkin kivet on käännetty. Muuten jää kaivelemaan. Ja teillä on kyllä vielä isoja keskusteluja käymättä. Sun pitää uskaltaa jatkaa siinä kohdassa, kun hän sanoo ettei tajua mistä puhut. Älä tyydy siihen, että jaa no ei se muuta osaa sanoa. Sanot niin monta kertaa kuin tilanne vaatii, että tää kaikki vaivaa sua ja tähän pitää nyt oikeesti tulla muutos.
Tsemppiä ja voimia ja rohkeutta sinulle ap. Mä kyllä uskon että olet muuten onnellinen
No mä olen kyllä todella sitoutunut vaimo tietää sen. Tietää että haluan kihloihin, naimisiin ja koko paketin.
Vierailija kirjoitti:
Jumala auta noiden leimakirveiden kanssa.
Ne eivät ole mitään leimakirveitä vaan vuokaaviossa voi edetä oikeaan lopputulokseen ja sen mukaisiin tarvittaviin toimenpiteisiin, kun itse ongelman laji on tunnistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alan olla vahvasti sitä mieltä, että sä teet hänelle todella suuren ja rakkaudellisen palveluksen sillä, että laitat tuolle nyt stopin. En erolla uhkailisi, mutta kissa pöydälle sitä viimeistäkin murua myöden. Hänet pitää herättää. Ravistella todellisuuteen. Jos et sinä sitä tee, sen tekee ehkä joku sinun jälkeesi, ja saa kumppanikseen sitten sen eheytyneen ihanan naisen.
Eihän eroa kannata miettiä, ennenkuin ne viimeisetkin kivet on käännetty. Muuten jää kaivelemaan. Ja teillä on kyllä vielä isoja keskusteluja käymättä. Sun pitää uskaltaa jatkaa siinä kohdassa, kun hän sanoo ettei tajua mistä puhut. Älä tyydy siihen, että jaa no ei se muuta osaa sanoa. Sanot niin monta kertaa kuin tilanne vaatii, että tää kaikki vaivaa sua ja tähän pitää nyt oikeesti tulla muutos.
Tsemppiä ja voimia ja rohkeutta sinul
Jos on vaimo niin silloin ollaan jo naimisissa, ellei hän ole toisen vaimo.
Autismi moninkertaistaa ihmisen riskin joutua seksuaalisen väkivallan uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän eroa kannata miettiä, ennenkuin ne viimeisetkin kivet on käännetty. Muuten jää kaivelemaan. Ja teillä on kyllä vielä isoja keskusteluja käymättä. Sun pitää uskaltaa jatkaa siinä kohdassa, kun hän sanoo ettei tajua mistä puhut. Älä tyydy siihen, että jaa no ei se muuta osaa sanoa. Sanot niin monta kertaa kuin tilanne vaatii, että tää kaikki vaivaa sua ja tähän pitää nyt oikeesti tulla muutos.&nb
Avovaimo. Pilkun nussiminen on hieno harrastus
Voi tuollainen olla ilman mitään mainittua diagnoosiakin. Yksi tuttu nainen on tämän tästä hankaluuksissa vastaavista syistä. Hän on siis niin uskomattoman ihana ja empaattinen ja ystävällinen, ja hänen normaali katseensa koko ajan ikäänkuin tuikkii. Aivan valtavan ihanat silmät ja hymy herkässä. Siinä tulee aina keskustelukumppanille todella ihana olo, kun hän tuntuu olevan niin 100% läsnä ja onkin.
Hän ei ymmärrä että tämänhän moni mies tulkitsee todella vahvaksi kiinnostukseksi. Ja hän ei sitten raaski sanoa näille sydän pamppaillen häntä ihasteleville Perteille, että ei hän mitään tarkoita. Vastakin oli myöhästyä omista menoistaan, kun oli kauppareissulla törmännyt yhteen noista miehistä, oli jäänyt höpisemään yli tunniksi kun ei raskinut sanoa että pitäisi tästä lähteä. Hän on vaan niin umpikiltti ja juuri sellainen hyväntahtoinen höppänä. Yksinkertaiseksi en kuitenkaan sanoisi, eikä itsetunnon puutteesta ole hänen tapauksessaan kyse.
On sussakin jotain outoa. On se tällaisessa kontekstissa ihan eri, oletteko naimisissa vai seurustelette.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuollainen olla ilman mitään mainittua diagnoosiakin. Yksi tuttu nainen on tämän tästä hankaluuksissa vastaavista syistä. Hän on siis niin uskomattoman ihana ja empaattinen ja ystävällinen, ja hänen normaali katseensa koko ajan ikäänkuin tuikkii. Aivan valtavan ihanat silmät ja hymy herkässä. Siinä tulee aina keskustelukumppanille todella ihana olo, kun hän tuntuu olevan niin 100% läsnä ja onkin.
Hän ei ymmärrä että tämänhän moni mies tulkitsee todella vahvaksi kiinnostukseksi. Ja hän ei sitten raaski sanoa näille sydän pamppaillen häntä ihasteleville Perteille, että ei hän mitään tarkoita. Vastakin oli myöhästyä omista menoistaan, kun oli kauppareissulla törmännyt yhteen noista miehistä, oli jäänyt höpisemään yli tunniksi kun ei raskinut sanoa että pitäisi tästä lähteä. Hän on vaan niin umpikiltti ja juuri sellainen hyväntahtoinen höppänä. Yksinkertaiseksi en kuitenkaan sanoisi, eikä itsetunnon puutteest
Se, ettei omaa jotain diagnoosia, ei tarkoita, etteikö sellaista saisi, jos asia tutkittaisiin. Menee kynnysmattotoiminnaksi, eikä ole tervettä. Voi ihan hyvin olla maskaava autisti, ei juuri siksi osaa lähteä. Ja naiset usein yliempaattisia.
Onko sillä naisella mitään yliherkkyyksiä ääniä, valoja, hajuja, tiettyjä ruokia kohtaan tms muuta outoa verrattuna muihin? Onko matemaattisesti lahjakas?
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä naisella mitään yliherkkyyksiä ääniä, valoja, hajuja, tiettyjä ruokia kohtaan tms muuta outoa verrattuna muihin? Onko matemaattisesti lahjakas?
Ei mitään outouksia. Matematiikka normaalia tasoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala auta noiden leimakirveiden kanssa.
Ne eivät ole mitään leimakirveitä vaan vuokaaviossa voi edetä oikeaan lopputulokseen ja sen mukaisiin tarvittaviin toimenpiteisiin, kun itse ongelman laji on tunnistettu.
Mmmmmm,ei.
Mäkin olen adhd eikä ole minkäänlaista vaikeutta ymmärtää minkälainen käytös loukkaisi puolisoa, ei myöskään vaikeutta muuttaa sitä heti ensi pyynnöstä. Tuo muikkeli on jotain muuta.
Hoh hoijjaa just toi tappaa suhteenne...
Anna nyt vähän siimaa!
Kaikki haluavat katsoa toista sukupuolta tai muuten jossain on vika?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen adhd eikä ole minkäänlaista vaikeutta ymmärtää minkälainen käytös loukkaisi puolisoa, ei myöskään vaikeutta muuttaa sitä heti ensi pyynnöstä. Tuo muikkeli on jotain muuta.
Niin mutta jos kombinaatio on autismin kirjo + adh, niin on vaikeampi juttu juuri noiden sosiaalisten ja kommunikaatio-ongelmien kanssa. He eivät oikein kykene muuttamaan käytöstään, koska eivät koe minkään olevan pielessä. Itselläni oli vaikea suhde tuollaisen ihmisen kanssa ja ei siitä mitään tullut. Oli myös taipuvainen vilppiin kuten ap:n nainen. Eivät myöskään oikein ymmärrä syys ja seuraussuhteita juuri sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ja junttura autistinen on jääräpää. Mulla meni hukkaan monta vuotta, kun en noita hänestä tiennyt. Oli todella rankkaa. Ja lapsia tuommoisen kanssa? Ovat voimakkaasti periytyviä.
Mutta siis tietääkö nainen, että hänen tyyli käyttäytyä muiden miesten kanssa häiritsee, loukkaa ja ärsyttää sinua paljon, jopa niin paljon että mietit onko suhteellanne jatkoa? Oletko sanonut suoraan, että hänen käytös pahoittaa sinun mielen ja loukkaa sinun tunteita? Joo olet ehkä vihjaillut, että puhelimessä kihertäminen vieraiden äijien kanssa ei ole kovin hyvä juttu. Mutta oletko sanonut suoraan että mietit jopa eroa? Kannattaisi nimittäin sanoa. Naisesi tarvitsee nyt herätyksen. Ja älä käytä sanaa että flirttailee, vaan konkretisoi tarkemmin (moni ei ymmärrä mitä flirttailu on tai ei ymmärrä että oma käytös voi tuntua muista flirttailulta).
Miten naisesi reagoi kun sanot suoraan miten pahalta hänen käytös sinusta tuntuu? Miten hän reagoi kun sanot, että jopa suhteen jatko on muuttunut sinun mielessä kyseenalaiseksi hänen käytöksen vuoksi? Hänen reaktio näihin kertoo tilanteesta kaiken olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulta puuttuu se autismi.
Tuo pomojuttu oli kyllä outo. Mahdatkohan tietää ihan koko totuuden asiasta.
Sano myös tyttöystävällesi, että haluat sitoutua ja olet kasvanut siitä mitä olit aikaisemmin. Sano hänelle, että olet se oikea sinulle. Sanot että haluat olla hänen kanssaan loppuelämän. Sitten vasta avaat sen flirttailuasian. Parisuhde vaatii molempien tekoja että se toimii. Jos ollaan vaan mikään parisuhde ei toimi.
Tyttöystäväsi tietää sinun historia ja siksi ei pidä sinua sitoutujana ja siksi tyttöystäväsi pitää silmät auki ja flirtin päällä.
Teidän molempien pitää puhua sitoutumisesta.