Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini kiintyy isän uuteen koko ajan enemmän

Vierailija
12.03.2024 |

Ensin oli vastaan uusia suhteita, ja nykyään on isän uuden perheen kanssa koko ajan enemmän ja tiivimmin: silloinkin kun olisi äitiviikko viihtyykin heillä kun tekevät yhtä ja toista. Sellaisia asioita, joita minä olen ehdottanut äiti-tytär-jutuiksi. Heillä on kuulemma hauskempaa. Ainakin taloudelliset puitteet on paremmat. Mua sattuu kun luovat siteitä ja omani väljentyvät. Näytti minulle kuvia viesteistä, joissa näkyi ryhmiään "meidän perhe" yksi kirjoitus jossa oli "tyttäremme" (uuden puolison kirjoitus) jne. Sydämiä puolin toisin. Äidin sydän itkee syrjään jäämistä ja surua. En tiedä mitä ajatella.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että heillä on hyvät välit. Lapsilla ei ole koskaan liikaa aikuisia ympärillä.  Äiti on aina äiti. 

T. 3 aikuisen lapsen äiti

Vierailija
2/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse tyttäresi puolesta, että ei oo mikään satujen paha äitipuoli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö vaan voisi olla iloinen, että lapsi on selvinnyt erostanne ja tulee hyvin toimeen ja ilmeisesti jopa pitää isän uudesta puolisosta. Olisitko sinä onnellisempi, jos lapsesi inhoaisi isän uutta naista eikä viihtyisi isänsä luona? 

Vierailija
4/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä uusi puhuu hänestä tyttärenään, ehdottaa asioita kun olisi minun viikko, lähettää sydämiä, heillä niin hyvät taloudelliset puitteet että niillä saa tyttöä innostumaan kun minulla ei ole vara kilpailla. Tuntuu että rahalla etenkin saavat siteen tyttöön niin että ei minulle asioitaan enää jaa kuten heille. 

Vierailija
5/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei se ole noin. Ei teini ota toista ihmistä "uudeksi äidiksi". Teini menee kohta opiskelemaan ja tulee oma asunto. Teini elää hetkessä, ei ehkä osaa ajatella pitkälle. Ei lue ainakaan ajatuksia. Se uusi puoliso tekee ihan itse noita outoja kirjoituksia, joilla loukkaa sinua tietämättään. Ei ole hänen tytär kyseessä tosiaan. Ellei yritä olla muka kohtelias ja huomioiva, se on kai nyt tyypillistä että osa "hehkuttaa" somessa kaikkea (ylisanoja käyttäen). Voisit huomauttaa sille naiselle ettei ole hänen tytär kyseessä vaikka siitä saa vattumaisen leiman. Ehkä voisit kertoa varovasti miltä susta tuntuu teinille tämä kuvio ja tilanne, syyllistämättä tai negaamatta. Että olisit halunnut tehdä yhdessä kivoja asioita tai nähdä. Vaikka kai teini haluaa joskus omaa aikaa. Ehkä parin vuoden päästä tilanne on parempi tai toinen. Isä toki laittaa varmaan nyt rahaa perheeseen tai uusi.

Vierailija
6/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaat tyttö haluaa viettää heillä ja heidän kanssa, ei minun. Tekisin rahatilanteen puitteissa yhdessäoloa, mutta menee ennemmin sinne. Vaikka kutsun kaveriensa perheitä kylään meille lähteekin isän perheen luo ja suuttuu jos yritän puhua että ollaan kotona nyt. Ap

Vierailija
7/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on uusiosisaruksia ja hän kaipaa tässä ikävaiheessa vielä enemmän lasten ja nuorten seuraa kuin aikuisen seuraa. Kyllä sinun vuorosi tulee vielä.

Vierailija
8/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettämisen pelko on inhimillistä. On helppo sanoa, että iloitse kun lapsesi viihtyy isän uudessa perheessä. Uskon, että kun aikaa kuluu olosi helpottaa. Kaikkea hyvää sulle.

Vierailija
9/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sattuu, mutta parempi silti, että tulevat toimeen. Eikö olisi paljon hirveämpää jos lapsesi tuntisi olonsa koko ajan pahaksi uuden naisen ympärille ja nainen suhtautuisi lapseesi vihamielisesti.

Vierailija
10/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että teini on luotettavien aikuisten seurassa vapaa-aikoinaan, eikä päissään ties kenen seurassa kun napanuoraa katkoo.

Vierailija
11/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille on tärkeää irtautua vanhemmista ja löytää ikätovereitaan. Samoin rakentaa identiteettiään. Tuo lienee osa sitä prosessia. Ja on tärkeää että sä työstät omaa surua, väkisin kiinni pitämisestä on haittaa teinin kehitykselle. Jos suhteenne on ollut läheinen kyllä se siellä pinnan alla säilyy. Jos ei, on myöhäistä rakentaa sitä tuossa kohtaa.

Vierailija
12/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiän kehitystehtävä on irrottautua vanhemmista. Säily aikuisena ja tue tytärtäsi, vaikka susta tuntuukin pahalta. Sun ei tarvii lähteä kilpailemaan, sulla on kuitenkin asema, jota ei kellään muulla ole. Sinä olet äiti. Tytär on innoissaan tästä uudesta aikansa, mutta ajan kanssa viehätys tasottuu ja hän löytää yhteistä aikaa sinunkin kanssasi. Tärkeintä on, että sinä et katkeroidu. 

Vierailija
13/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan teini on todella vastaan sitä, että minun kotona olisi kumppania: jos niin siinä tapauksessa muutan kokonaan isän luo! Tämä tuntuu äärettömän epäreilulta.

Vierailija
14/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan teini on todella vastaan sitä, että minun kotona olisi kumppania: jos niin siinä tapauksessa muutan kokonaan isän luo! Tämä tuntuu äärettömän epäreilulta.

Kertoo siitä, että olet se tärkein aikuinen tyttärellesi.

Vierailija
15/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, että olet se tärkein aikuinen tyttärellesi.

Mutta kuitenkin häipyy itse aina vaan enemmän isälle. 

Vierailija
16/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilis että minä olen hänen silmissään 0 tällä hetkellä. Isän perhe menee kaikessa edelle. En olisi koskaan osannut ajatella tällaista. Lapset ollut aina itselle ykkönen ja kaikki kaikessa, toki on työ ja ystävät, mutta perhe tärkein. :'( 

Vierailija
17/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä äiti on lapselleen turvasatama ja tietyllä tavalla itsestäänselvyys. Lapsi pitää selvänä sitä että äiti aina on ja tukee mutta muualta haetaan se jännitys ja kokemukset, se kuuluu asiaan.

Sitten kun teini kasvaa aikuiseksi niin varmasti osaa arvostaa enemmän kaikkea mitä olet tehnyt hänen puolestaan olettaen että olet ollut hyvä vanhempi, ja näkee asiat uudessa valossa. Esimerkkinä se kuinka usein sanotaan että vasta aikuisena tajuaa kuinka ihanaa on mennä äidin valmiiseen pöytään syömään, kun teininä on lähinnä kiukuteltu ruuasta. Hyväksy se että teini luo uusia ihmissuhteita ja hankkii uusia kokemuksia. Se ei vähennä sinun arvoa äitinä. 

Vierailija
18/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiilis että minä olen hänen silmissään 0 tällä hetkellä. Isän perhe menee kaikessa edelle. En olisi koskaan osannut ajatella tällaista. Lapset ollut aina itselle ykkönen ja kaikki kaikessa, toki on työ ja ystävät, mutta perhe tärkein. :'( 

Mut lapset ei oo vanhemmille mitään velkaa. Sun tuska on ymmärrettävää. Ja silti teini ei oo sun, vaan hänen tarkoitus on sun tuella nousta siivilleen. Ette myöskään ole tasavertaisia. Sinä oot edelleen se aikuinen. Ja sulla vastuu. Et tietenkään oo nolla. Teini-iässä teini voi olla ihan pihalla johtuen aivojen kehityksestä. Ja teini-ikään kuuluu taantumista, itsekeskeisyyttä jne. Ei hän pysty ajattelemaan sun tunteita. Ja se on ihan normaalia. Ja menee ohi. Teini-ikä voi olla tosi vaikee. Ja vaikein on teinille itselleen. Keskity hankkimaan itselles mielekästä puuhaa, ettet vahingossa käytä omaa lastasi tähän tarkoitukseen. Ja oo onnellinen siitä ettei vedä viinaa ja pilvee ja riko paikkoja jossain porukassa. Monen teini tekee niinkin.

Vierailija
19/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi nyt luovat niin läheistä suhdetta tän äitipuolen kanssa? Isän kanssa toki, ja kaverien / poikien ym. Mutta miksi tyttö haluaa olla niin ja jakaa asioita isän uuden puolison kanssa? Se minuun sattuu kovasti. Kun ollaan oltu läheisiä, olen antanut lapsille kaikkeni, luulisi ettei "tarvitse" toista "emoa" itselleen vaan irtautuisi aikuisista kohti kavereita ja itsenäisyyttä. Selittäkää tämä minulle? Tämä sattuu pahiten, ei itsenäistyminen: se tuntuu oikealta ja hyvältä.

Ap

Vierailija
20/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että teini loisi jotain läheistä suhdetta äitipuolen kanssa? Entä jos ei luo? Vai turvautuuko siihen naiseen, koska on teini-iässä ja kaipaa joskus apua asioissa. Ei näe sitä "isän uutena" samoin kuin sä. Ehkei heillä ole niin läheinen ihmissuhde kuin kuvittelet, ellei ole kaverisuhde vain. Eivät teinit vaihda äitiä. Pitäisi olla aika paha äiti että tulisi mitään "vaihtoa" edes hetkellisesti. Moni ei luota tosin omaan vanhempaan teininä, jos on komennettu tai painostettu yhtään. Ei ole kiva tietenkään jos olet jäänyt ulkopuoliseksi. Ehkä se muuttuu vielä, kohta teini on aikuinen. Elä omaa elämää kuitenkin. Mitä asioita sitten jakaa sen uuden kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan