Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini kiintyy isän uuteen koko ajan enemmän

Vierailija
12.03.2024 |

Ensin oli vastaan uusia suhteita, ja nykyään on isän uuden perheen kanssa koko ajan enemmän ja tiivimmin: silloinkin kun olisi äitiviikko viihtyykin heillä kun tekevät yhtä ja toista. Sellaisia asioita, joita minä olen ehdottanut äiti-tytär-jutuiksi. Heillä on kuulemma hauskempaa. Ainakin taloudelliset puitteet on paremmat. Mua sattuu kun luovat siteitä ja omani väljentyvät. Näytti minulle kuvia viesteistä, joissa näkyi ryhmiään "meidän perhe" yksi kirjoitus jossa oli "tyttäremme" (uuden puolison kirjoitus) jne. Sydämiä puolin toisin. Äidin sydän itkee syrjään jäämistä ja surua. En tiedä mitä ajatella.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumietteitä, terveysasioita, harrastuksia..kaikkea. viesteilee ja soittelee vaikka olisi minulla, ja saattaa isä ja puoliso soitella yhdessä ja kertoa että lähtevät ratsastuskisoja katsomaan, haluutko mukaan. Tyttö heti jee, ja lähtee. Sitten saattaa tän naisen kanssa lähteä kaupoille kahden, isänsä vaikka töihin. Minä ihmettelen miksi siellä ja isäkin töissä, miksei meillä kotona minun ja sisarustensa kanssa. Sitten suuttuu minulle, että älä ärsytä, enkö muka saa tehdä mitä haluan jne yritätkö estää olemasta isän luona. En voi sanoa mitään..

Vierailija
22/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näyttäisin närhen munat tuollaiselle naikkoselle ja paukuttaisin hierarkiat ja rajat selviksi. Kieltäisin tytöltä ylenmääräisen oleskelun sekä vastuuttoman isän että toisia kunnioittamattoman akan seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen, että heillä on hyvät välit. Lapsilla ei ole koskaan liikaa aikuisia ympärillä.  Äiti on aina äiti. 

T. 3 aikuisen lapsen äiti

Älä katkeroidu, kun rakkaus on kuitenkin tärkeintä.

Vierailija
24/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitko neuvoa ettei hän jakaisi kaikkia henk.koht asioitaan sille naiselle, ellei ole joku kriittinen terveysjuttu että on pakko jollekin sanoa. Että pitäisi sen verran turvallisuudestaan ja asioistaan huolta. Voi perustella miksi. Ehkä ostoksille meno on kivaa, siitä on vaikea kieltäytyä tai ne ratsastuskisat. Ehkä hän ei kaipaa sisaruksiaan ja haluaa omaa tilaa. Kokeeko että sisarukset ovat sulle tärkeämpiä kuin hän. Ei jaksa istuskella kotona teidän kanssa, haluaa käydä jossain? Ellei kotona ole myös kivoja mahdollisuuksia tekemiseen, olemiseen tai lenkki ulkona. Teinit haluavat kokeilla asioita ja mennä, kun on vielä nuori. Tilanne tuntuu muuttuneen vaan entisestä yhtäkkiä?

Vierailija
25/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä toisenlaisia tarinoita kuulee liikaakin. On paljon epäsopua, ristiriitaa, kateutta, vihamielisyyttä, katkeruutta jne. Jos välit menee täysin. Joten kannattaa iloita tästä kuviosta ja antaa teinille myös tilaa. Ei kukaan äidin paikkaa vie ikinä lasten sydämessä.

Vierailija
26/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tyttärellesi miltä se tuntuu, mutta ilman syyllistämistä. Uusi äitipuoli voisi myös vähän hillitä, ei se nyt kuitenkaan ole oikea äiti, eikä tyttäresi hänen tytär. Vaikuttaa narsistilta joka haluaa omia.

Vierailija
27/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on hyvä paikka näyttää tyttärelleen mitä tytär ja äitipuoli ovat saaneet aikaan, pitää se lapsenkin oppia olemaan eikä syrjiä omaa vanhempaansa.

Aloitus kuulostaa trollilta, tai sitten äitipuoli on todella ajattelematon ja törkeä. Lapsen äitisuhdetta kuuluu kunnioittaa ja jättää sille tilaa eikä viedä pois.

Vierailija
28/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulumietteitä, terveysasioita, harrastuksia..kaikkea. viesteilee ja soittelee vaikka olisi minulla, ja saattaa isä ja puoliso soitella yhdessä ja kertoa että lähtevät ratsastuskisoja katsomaan, haluutko mukaan. Tyttö heti jee, ja lähtee. Sitten saattaa tän naisen kanssa lähteä kaupoille kahden, isänsä vaikka töihin. Minä ihmettelen miksi siellä ja isäkin töissä, miksei meillä kotona minun ja sisarustensa kanssa. Sitten suuttuu minulle, että älä ärsytä, enkö muka saa tehdä mitä haluan jne yritätkö estää olemasta isän luona. En voi sanoa mitään..

Raha houkuttaa, on se kurjaa kun nuorta kiinnostaa vain raha ja hohdokas luxus. Missä on ihmisläheiset arvot?

Vierailija
29/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi yhtään, jos lasten isän uudella olisi teineille tarpeeksi aikaa, olisin ihan että 😍. Toivoisinkin, että perheen teinit löytäisi jonkun yhtä tärkeän (tai enemmänkin) tukeutumiskohteen lähipiiristä. Olen itse jo niin loppu, hoidan oman ja läheisen ja toisen lapsen vakavien sairauksien seurauksia (syöpä, neurologinen aivosairaus, sokeutuminen ja kuuroutuminen), enkä kykene enää olemaan 24/7 tukena teineille. Voi kun ne löytäisi jostain toisaalta jokapäiväistä apua. Terveydenhuollosta sellaista ei Suomessa saa.

Vierailija
30/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tyttärellesi miltä se tuntuu, mutta ilman syyllistämistä. Uusi äitipuoli voisi myös vähän hillitä, ei se nyt kuitenkaan ole oikea äiti, eikä tyttäresi hänen tytär. Vaikuttaa narsistilta joka haluaa omia.

Ei kuulu lapselle äidin tuska, herranen aika.

Vierailija
31/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä uusi puhuu hänestä tyttärenään, ehdottaa asioita kun olisi minun viikko, lähettää sydämiä, heillä niin hyvät taloudelliset puitteet että niillä saa tyttöä innostumaan kun minulla ei ole vara kilpailla. Tuntuu että rahalla etenkin saavat siteen tyttöön niin että ei minulle asioitaan enää jaa kuten heille. 

Äitiys ei ole kilpailu.

Vierailija
32/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaat tyttö haluaa viettää heillä ja heidän kanssa, ei minun. Tekisin rahatilanteen puitteissa yhdessäoloa, mutta menee ennemmin sinne. Vaikka kutsun kaveriensa perheitä kylään meille lähteekin isän perheen luo ja suuttuu jos yritän puhua että ollaan kotona nyt. Ap

Kaverien perheitä kylään? 

Vierailija
33/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lietsomista. Mun tytärten elämään tuli isän uus kumppani kun olivat 10 ja 13v. Pari ekaa vuotta olin raivoissani ( ja lapset kärsi), olivat pari vuotta salassa tapailleet. Lapset yrittävät sopeutua parhaansa mukaan että voivat jatkaa elämäänsä. Tänä päivänä miehen uus on heille tärkeä ihminen, erilainen naisen malli kuin minä ja suur rikkaus. Ja mun lapset on hänen elämässä rikkaus. Vaikka kuinka itseä sattuisi, minusta lasten muihin ihmissuhteisiin ei saa puuttua, se on lapsen rajojen rikkomista ja vahingoittaa suhdetta. Lapsille välittävät aikuiset on rikkaus. Sinulta hän on saanut jo paljon, isän kumppanilta jos saa jotain muuta, on elämän evääksi.

Vierailija
34/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on niin että teinin on helpompi puhua jollekin muulle aikuiselle asioistaan kuin omalle vanhemmalle. Jollekin se on nuorisotyöntekijä, jollekin kummi, jollekin kaverin äiti tai isä. Tässä tapauksessa se on isän uusi nainen. Moni teini myös kokee itsensä tärkeäksi kun on aikuinen kaveri. Se on just sitä irtiottoa siitä tärkeimmästä vanhemmasta.

Sun ap olis tosi tärkeä työstää tuota hylätyksi tulemisen tunnetta vaikka terapiassa tms. Koska sitähän se on. 

Vierailija
35/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta mustasukkainen exästäsi. Teinille on vain hyvä asia, että hänellä on useampia turvallisia ja rakkaita aikuisia elämässään. Ei ole sinulta millään tasolla pois. 

Vierailija
36/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole vanhemman omaisuutta. Hän kuuluu itselleen. Joka ei tätä kunnioira, vahingoittaa lastaan. Aikuinen voi tuntea tuskaa, mutta lapsen harteille se ei kuulu. Lapsen käyttäminen omien tunteiden säätelyyn on lapsen hyväksikäyttöä. Etsi ap itsellesi tukea muualta ja kunnioita lastasi. 

Vierailija
37/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta mustasukkainen exästäsi. Teinille on vain hyvä asia, että hänellä on useampia turvallisia ja rakkaita aikuisia elämässään. Ei ole sinulta millään tasolla pois. 

Kuitenkin ei se vieraan penska loppupeleissä koskaan ole niin rakas kuin oma. Jonkinlainen näytelmähän tässä on menossa ja toki lapsen parasta ehkä ajatellaan, mutta tiukan paikan tullen ne oikeat omat lapset ja oma itse menee aina edelle.

Vierailija
38/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko niitä lapsia on ja onko tämä kyseinen exä kaikkien niiden isä? Jotenkin jää vaikutelma, että tämä exä on vain tämän tyttären isä, kun et muista lapsista paljoa mainitse tässä yhteydessä. 

Vierailija
39/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ei se vieraan penska loppupeleissä koskaan ole niin rakas kuin oma. Jonkinlainen näytelmähän tässä on menossa ja toki lapsen parasta ehkä ajatellaan, mutta tiukan paikan tullen ne oikeat omat lapset ja oma itse menee aina edelle.

Höpöhöpö. Normaaliälyinen aikuinen ihminen pystyy rakastamaan myös jonkun toisen synnyttämää lasta. Ei siinä ole mitään näytelmää. Etenkin, jos on ollut lapsen elämässä useita vuosia se lapsi on ihan yhtä rakas kuin omatkin. Ei normaaliälyinen ihminen erottele lapsia tuolla tavalla, vaan perhe on perhe riippumatta siitä kuka on kenetkin synnyttänyt. 

Vierailija
40/87 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuota on jatkunut? Meillä oli samanlainen tilanne kun exän uusi vaimo halusi miellyttää. Sitten alkoikin olla niin, että tyttöön kyllästyttiin, hänen äitiään siis minua, alettiin moittimaan. Miestä taas moitittiin siitä kun tytär ja minä lomilla matkustimme, eli erossa olin varmaan pimittänyt varoja kun saatoimme matkustaa. Nyxä halusi kompensaatiota. Katkeruus purkaantui tyttäreen, ja lopulta välit menivät poikki nyxältä, tyttäreltä ja isältä. 

Äiti sitten korjasi vahinkoja. Äidin sydän on iso ja rakkaus loppumaton.

Tässäkin asiassa pätee se, että jos joku asia on liian hyvä ollakseen totta, ei se ole totta.

Odota vaan, tytär palaa oman äitinsä helmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme