Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini kiintyy isän uuteen koko ajan enemmän

Vierailija
12.03.2024 |

Ensin oli vastaan uusia suhteita, ja nykyään on isän uuden perheen kanssa koko ajan enemmän ja tiivimmin: silloinkin kun olisi äitiviikko viihtyykin heillä kun tekevät yhtä ja toista. Sellaisia asioita, joita minä olen ehdottanut äiti-tytär-jutuiksi. Heillä on kuulemma hauskempaa. Ainakin taloudelliset puitteet on paremmat. Mua sattuu kun luovat siteitä ja omani väljentyvät. Näytti minulle kuvia viesteistä, joissa näkyi ryhmiään "meidän perhe" yksi kirjoitus jossa oli "tyttäremme" (uuden puolison kirjoitus) jne. Sydämiä puolin toisin. Äidin sydän itkee syrjään jäämistä ja surua. En tiedä mitä ajatella.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tässä ongelma, että ap kokee yhä kilpailevansa ex-miehestä uuden naisen kanssa? Veit miehen, mutta tytärtäni et saa -tyyppinen ajattelu.

Rauhoitu ja lopeta parisuhdepettymyksen sekoittaminen lastesi elämään. Luota itseesi äläkä heittäydy marttyyriksi. 

Vierailija
82/87 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole rahaa. Koti rva?

Minulla on parempi palkka kuin miehellä.

Hanki omia harrastuksia. Opettele vaikka italian kieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sellaista perinteistä keinoa, kuin jutella tyttäresi kanssa. Kerro, miltä sinusta tuntuu ja miten sinä toivoisit asioiden olevan. Siinä on nimittäin sekin vaihtoehto, että olet ylitulkinnut tai ymmärtänyt väärin asioita. Äiti on aina äiti. Pidä huoli, että äidin helmoihin on helppo tulla. 

Tosiasiassa voit päästä helpommalla nyt, kun teini itsenäistyy. Vanhemmalle irti päästäminen sattuu aina. Ihan sama, miten se tapahtuu, mutta kipeää se käy.  Nyt ainakin tiedät, että teini viihtyy ns. turvallisessa seurassa. Se seura voisi nimittäin olla paljon muutakin. 

Jos äiti valittaa tyttärelle, että tyttö on liian kiintynyt äitipuoleen, se voi vain huonontaa äidin ja tyttären välejä.

Tyttärellä on oikeus muihinkin aikuisiin elämässään kuin vanhempiinsa. Ne ulkopuoliset voivat olla usein tärkeä henkireikä, kun lap

Joopa joo. Joku tämmöinen juttu on julkaistu, sori, kun en muista ihan tarkasti:

Kun olin 5-vuotias, äiti oli rakkain ja tiesi kaikki asiat maailmassa

Kun olin 15-vuotias, mutsi ei tajunnu mistään mitään, ärsyttävä. Se ei vaan voi tajuta, mitä mulla on menossa. Ite ei varmaan koskaan oo ihastunu keneenkään. Koskaan.

Kun olin 30-vuotias, huomasin, miten äiti oli tärkeä, osasi neuvoa. Aika paljon on oppinut 15 vuodessa

N63

Vierailija
84/87 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa, että exän uusi on teinille enemmän kaveri kuin oikea äiti. Kutsupa miten hyvänsä. Ei tuon ikäiset teinit lähde samalla innolla äidin kanssa ostoksille yms, vaan kaverin. Teinit äksyilee välillä rakkaille vanhemmilleen yms, mutta ei samalla lailla turvallisille aikuiskavereille. Eli ap, älä murehdi, sua ei tulla korvaamaan. Anna lapsen elämässä olla turvallisia aikuisia, pidä omat välit kunnossa teiniin(älä syyllistä tai kaada omaa pahaa oloa teinin niskaan) ja muutaman vuoden päästä rupeaa äidin seura taas maistumaan. 

Vierailija
85/87 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiilis että minä olen hänen silmissään 0 tällä hetkellä. Isän perhe menee kaikessa edelle. En olisi koskaan osannut ajatella tällaista. Lapset ollut aina itselle ykkönen ja kaikki kaikessa, toki on työ ja ystävät, mutta perhe tärkein. :'( 

Tässä se juurisyy ehkä tulikin. Vanhempien parisuhde on lasten koti. Se listastasi unohtui, vaikka "perhe tärkein" ja "lapset ollut aina itselle ykkönen ja kaikki kaikessa".

Teini haluaa nähdä tavallista perhe-elämää ja tehdä haluamiaan asioita, ei rakentaa symbioosia äidin kanssa.

Vierailija
86/87 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille. On tässä käsittelemistä, nimen omaan omissa tunteissani. Miten tuota hylätyksi tulemisen tunnetta työstän? Koen jääväni syrjään, olevani mitätön, äitiyteni ikään kuin ei ole mitään ja uusi perhe tulee ja ottaa koko ajan enemmän tilaa ja roolia lasteni elämässä. Miten näitä työstän? Näin viime yönä unia ja nukuin kehnosti, kun tyttö illalla kiukkusi minulle ja puhui veljen kanssa heidän toisen perheen yhteisistä jutuista innokkaana, minulle ovea kiinni laittaen.

Minusta kannattaisi mennä terapiaan, vaikuttaisi siltä, että käsittelemättömiä tunteita on paljon, joten on vaikea sietää ja ymmärtää teinin tunteita, kun omat tunteet jylläävät päällimmäisenä. Lapsiin keskittyminen on eräänlainen sudenkuoppa, koska silloin lapselle ei oikein jää tilaa, vaan hän joutuu kannattelemaan vanhempaa olemalla elämän sisältö ja tärkein asia.

Tuossa osui silmään kehoitus olla tyttärelle enemmän ystävänä. Vaikka lapsi alkaa aikuistumaan, kuuluu vanhemman olla ensisijaisesti aina vanhempi, ei varsinaisesti ystävä.

Itse olen reilujen parikymppisten tyttärieni kanssa hyvissä väleissä ja tullaan hyvin juttuun.

Pystyvät kertomaan kaikista asioistaan. Mutta koen olevani edelleen enemmän äiti kuin ystävä ja näin uskon tyttärieni minut kokevan.

Eli olen paikalla kun tarvitaan, kuuntelen, autan, ohjaan, neuvon,  tarvittaessa myös uskallan kritisoida, jos näyttää, että joku asia uhkaa mennä väärin ja rakastan.

Vierailija
87/87 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiilis että minä olen hänen silmissään 0 tällä hetkellä. Isän perhe menee kaikessa edelle. En olisi koskaan osannut ajatella tällaista. Lapset ollut aina itselle ykkönen ja kaikki kaikessa, toki on työ ja ystävät, mutta perhe tärkein. :'( 

Tässä se juurisyy ehkä tulikin. Vanhempien parisuhde on lasten koti. Se listastasi unohtui, vaikka "perhe tärkein" ja "lapset ollut aina itselle ykkönen ja kaikki kaikessa".

Teini haluaa nähdä tavallista perhe-elämää ja tehdä haluamiaan asioita, ei rakentaa symbioosia äidin kanssa.

Eikös ap kertonut, että teini ei halua missään nimessä äitinsä löytävän uutta kumppania ja on uhannut muuttaa siinä tapauksessa isälleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän