Se paremmat kuolee ensin on joku myytti.
Kommentit (8)
tai vähintään kuollut ennen 4-kymppiseks pääsemistään. Vaan turha toivo. se ukko on oikeesti PAHA.
Mutta tietenkin hyviä muistellaan enemmän ja lämmöllä.
= eli ihmisistä jotka ovat todella vanhoja (sadan vuoden hujakoilla, ei "vain" kahdeksankymppisiä tmv.)
Siinä huomattiin että nämä tervaskannot ovat tietyllä tavalla "häijyjä" ihmisiä. Eli eivät olleen mitään hyväsydämisiä herranterttuja, vain päin vastoin. Tosin ehkä se vaatii sisua, sinnikkyyttä ja kettumaista luonnetta että jaksaa laittaa kuolemalle hanttiin sata vuotta....?;) "Kiltimmät" luovutavat aikasemmin:)
= eli ihmisistä jotka ovat todella vanhoja (sadan vuoden hujakoilla, ei "vain" kahdeksankymppisiä tmv.)
Siinä huomattiin että nämä tervaskannot ovat tietyllä tavalla "häijyjä" ihmisiä. Eli eivät olleen mitään hyväsydämisiä herranterttuja, vain päin vastoin. Tosin ehkä se vaatii sisua, sinnikkyyttä ja kettumaista luonnetta että jaksaa laittaa kuolemalle hanttiin sata vuotta....?;) "Kiltimmät" luovutavat aikasemmin:)
Itse en tunne ketään noin vanhaa=ei omakohtaista kokemusta asiasta. Mutta jos ajatellaan asiaa niin (tämän ajatuksen tuo ohjelma mielessäni herätti) että moni ihinen toipuu täysin sairaudesta, jonka havaittuaan lääkärit ovat antaneet vain muutaman kuukauden elinaikaa. Eli joillakin se elämäntahto on PALJON suurempi mitä toisilla.
Ja kyllä, suuren elämäntahdon omaava voi kuolla vaikka syöpään nuorena, aina ei tautia voi voittaa:( Mutta toisaalta esim. itse olen sitä sorttia, joka (KÄRJISTÄEN!) ampuisi itsensä samantien jos kuulisi olevansa kuolemassa. Eli tuskin edes jaksaisin taistella "väistämätöntä" vastaan...
Jos miettii paljonko kipua ja kärsimystä keskiveto satavuotiaalla on ollut, niiin väitän että heikompi olisi sortunut...
t:8
Oikeesti ne kuolee jotka on sairaita tai itse aiheuttaa kuolemansa tai on vaan niin vanhoja, että kuolee johonkin sairauteen, tässä järjestyksessä.
En usko, että varsinaisesti häijyys sitä aiheuttaa, vaan ennemmin se, ettei välitä muista. Siis ei ole moksiskaan, vaikka joku yrittäisi kiusata.
Itse ainakin stressaannun ja loukkaannun muiden sanomisista, ja eiköhän se kuluta fyysisesti.
...