Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoito pyörii työntekijöiden autoilla. Varoitan jo, hoidon tulo kestää, kun kävelemme.

Vierailija
12.03.2024 |

Omassa työpaikassa ei riitä talon autoja kuin puolelle. Loput käyttää omia autoja. Bensan hinnan noustessa ja saatavuuden loppuessa on siirryttävä kävelyyn. Polkupyöriä on pari. 

Asiakkaat ja omaiset, tiedoksi jo etukäteen, kun aamulääkkeet ja aamupalan saa vasta klo 12. 

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitossako minä ehdin vaippoja vaihtamaan kun joudun painamaan 12h työpäivää.

Ei minun vanhempani voi olla syömättäkään 12h päivässä.

Vierailija
102/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonokuntoista porukkaa kodeissaan asuu? Eivätkö he todellakaan pysty dosetista lääkkeitään ottamaan?

Minulla on asiakkaana useampi täysin petipotilas. Tiesitkö että esim neliraajahalvaantuneita on kotihoidossa. Sekö siitä nousee ja ottaa itse lääkkeet?

- kotihoitsu

Höpötystä. Jos joku makais kotona halvaantuneena niin veisivät väkiste laitokseen. Meinasivat viedä meiltä kävelevän läheisen joka ajaa mm; autoa vielä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonokuntoista porukkaa kodeissaan asuu? Eivätkö he todellakaan pysty dosetista lääkkeitään ottamaan?

Minulla on asiakkaana useampi täysin petipotilas. Tiesitkö että esim neliraajahalvaantuneita on kotihoidossa. Sekö siitä nousee ja ottaa itse lääkkeet?

- kotihoitsu

En tiennyt, että halvaantuneita asuu omassa kodissaan. Heillä on varmaan myös henkilökohtainen avustaja työssä, kun neliraajahalvaus on vamma. Vai onko?

Vierailija
104/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

En tiennyt, että halvaantuneita asuu omassa kodissaan. Heillä on varmaan myös henkilökohtainen avustaja työssä, kun neliraajahalvaus on vamma. Vai onko?

On avustaja, jos joku osaa sellaista hakea. Yleensä ei, jos omat voimat ei riitä.

Vierailija
105/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

Yhdellä on tietääkseni muutamana päivänä viikosta, käy kaupassa yms. Muilla ei. 

Uskomattomia nämä täällä jotka luulee että kaikki pyörätuolilla liikkuvat asuu jossain laitoksessa! Missä todellisuudessa he oikein elävät?

-kotihoitsu

Vierailija
106/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

On avustaja, jos joku osaa sellaista hakea. Yleensä ei, jos omat voimat ei riitä.

Mikä on se taho, jonne pitää ilmoittaa henkilöistä, joille kuuluu henkilökohtainen avustaja? Eikö kotihoitajat voi ilmoittaa vammaispalveluihin palvelun tarpeesta?

Vierailija
107/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

Yhdellä on tietääkseni muutamana päivänä viikosta, käy kaupassa yms. Muilla ei. 

Uskomattomia nämä täällä jotka luulee että kaikki pyörätuolilla liikkuvat asuu jossain laitoksessa! Missä todellisuudessa he oikein elävät?

-kotihoitsu

Tosiasiassa pyörätuolilla liikkuvia asuu paljonkin omissa kodeissaan. Olen ollut avustajana monessakin paikassa. Se minua vain kummastuttaa, että he jotka ei itse jaksa/pysty hakemaan henkilökohtaista avustajaa, niin minkä takia sosiaalityöntekijät/ (kotihoitaja vois vinkata sossuun) ei voi tehdä asian eteen jotain. Siis järkätä avustaja vammaiselle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan nuo ovat myöhässä monta tuntia tai jättävät tulematta kokonaan.

Ettehän te mitään lääkkeitä edes anna. Käyvät katsomassa onko lääkkeet otettu. Aivan turha palvelu kuin olla voi.

No niin! Turha palvelu, sen voi siis lopettaa!

Mikä säästö kunnille ja hoitajat voidaan siirtää sitten noihin  laitospaikkoihin joissa huutava pula työntekijöistä. Kunnalle ei tule kalliimmaksi, työntekijä vain siirtyy toiseen työpaikkaan.

Omaiset hoitavat vanhuksensa ja avun tarpeisensa jotka nyt ovat kotihoidon varassa.  Kaikki pyörii hyvin, kaikki ovat tyytyvöisä!

Eikä mitään tekosyytä että ei ehdi on oma työ on pitkät välimatkat jnejnejne. 

Jos muu ei auta niin otatte sen omaienne asumaan luoksenne, sopu tilaa antaa. Niin se äiti ja isäkin aikanaan teitä hoiti ja huolehti, ja usein hyvin paljon ahta

Monilla on muuten nykyisin niin leveä parisänky, että kyllä sinne yksi kuivakka vanhus väliin mahtuu nukkumaan :D Eikä pääse vanhus edes putoamaan yöllä sängystä eikä lähde karkailemaankaan, kun joko tytär/miniä tai poika/vävy kyllä herää, kun vanhus yrittää pois sängystä. 

Vierailija
109/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te mitään lääkkeitä edes anna. Käyvät katsomassa onko lääkkeet otettu. Aivan turha palvelu kuin olla voi.

No niin! Turha palvelu, sen voi siis lopettaa!

Mikä säästö kunnille ja hoitajat voidaan siirtää sitten noihin  laitospaikkoihin joissa huutava pula työntekijöistä. Kunnalle ei tule kalliimmaksi, työntekijä vain siirtyy toiseen työpaikkaan.

Omaiset hoitavat vanhuksensa ja avun tarpeisensa jotka nyt ovat kotihoidon varassa.  Kaikki pyörii hyvin, kaikki ovat tyytyvöisä!

Eikä mitään tekosyytä että ei ehdi on oma työ on pitkät välimatkat jnejnejne. 

Jos muu ei auta niin otatte sen omaienne asumaan luoksenne, sopu tilaa antaa. Niin se äiti ja isäkin aikanaan

Se vaan on sillä lailla, että sukulaisten apu ei kelpaa. Pitää päästä hoitolaitokseen, jossa vain kiireimmissä tapauksissa saa hoitoa.

Vierailija
110/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku sinne hoitolaitokseen on päästä asumaan? Kehnompaa hoitoa siellä saa verrattuna kotihoitoon ja henkilökohtaisen avustajan hoitoon.

Vierailija
111/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

Kotona on myös hengityshalvauspotilaita hengityskoneineen. Heitä varten on tosin oma hengityshalvaustiimi, sillä hoitajan pitää olla lähellä 24/7.

Vierailija
112/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun henkilö on siinä kunnossa, että liikkuminen ei onnistu omin avuin, niin suosittelen ensinnäkin henkilökohtaisen avustajan palveluja.

Kotihoitajat eivät ehdi avustamaan kuin vähän aikaa päivässä.

Hk-avustaja vie avustettavaa vessaan/suihkuun/pesee hampaat/tekee ja antaa  mieleistä ruokaa silloin kun avustettava haluaa. Avustaja vie ulos ja tapahtumiin/kauppaankin.

Mikä siinä laitoshoidossa houkuttaa? Laitoksessa annetaan laitosruokaa ja tarvittaessa et saa sitä jelppiä just silloin kun sitä tarvitset, koska on palaveri / ruokatauko/ kahvitauko henkilökunnalla menossa ja kaikilla samaan aikaan tietty.

Vierailija
113/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

Kotona on myös hengityshalvauspotilaita hengityskoneineen. Heitä varten on tosin oma hengityshalvaustiimi, sillä hoitajan pitää olla lähellä 24/7.

Koostuuko hengityshalvaustiimi henkilökohtaisista avustajista?

Vierailija
114/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakon on suunniteltu kestävän kaksi viikkoa. Tankkasin auton täyteen ennen lakon alkua. Tankillisella ajaa sellaiset 700-1000 kilometriä riippuen kaasujalan asennosta. Riittää ainakin jokusen päivän ajaksi. Eiköhän tuo riitä kotihoidollekin ja tuskinpa edes loppuu asemilta. Asioissa voidaan vähän ennakoida, kun niistä on kerrottu etukäteen.

En todella käytä bensaa asiakkaan hoitoon. Käytän sen perheelleni ja töissä kävelen. Työantajan ongelma on aikataulut, ei minun. 

Hmmm.....etkö välitä lähimmäisestäsi? Ota nyt vaikka taksi omalla kustannuksella, että mummeli saa vaipat vaihtoon.... ja papparainen myös!

Oi! Tuota rakkautta vanhuksia kohtaan.

Vierailija
115/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tsoukki. Vanhukset ei asu missään korvessa.

Lähärit tossua toisen eteen, tulee liikunta samalla.

Joo, eipä. 

t: Muutama sata kilometria päivässä ajeleva hoitaja. 

Vierailija
116/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tsoukki. Vanhukset ei asu missään korvessa.

Lähärit tossua toisen eteen, tulee liikunta samalla.

Joo, eipä. 

t: Muutama sata kilometria päivässä ajeleva hoitaja. 

Ajatko omalla autollasi vai työnantajan autolla?

Vierailija
117/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No perukaa se herranjestas! Jos ei tarvetta kerran ole, niin mitä turhaan kulutatte yhteiskunnan vähäisiä resursseja. Se hoitaja vois käydä jossain, missä esim. on todella tärkeää tarkistaa että lääkkeet on otettu tai otetaan. 

Vierailija
118/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

Koostuuko hengityshalvaustiimi henkilökohtaisista avustajista?

Lähihoitajia yleensä, meillä työnantajana sairaalan hengityshalvausyksikkö.

Vierailija
119/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muista tai osaa. Lisäksi monella voi olla insuliinihoidot, tukisukkia, sidoksia, haavoja jne muiden avuntarpeiden ohella,  kellä mitäkin.  

Vierailija
120/140 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kotihoitsu

Koostuuko hengityshalvausti

Yleensä lähäreistä mutta onko myös hk-avustajia tiimissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi