Kotihoito pyörii työntekijöiden autoilla. Varoitan jo, hoidon tulo kestää, kun kävelemme.
Omassa työpaikassa ei riitä talon autoja kuin puolelle. Loput käyttää omia autoja. Bensan hinnan noustessa ja saatavuuden loppuessa on siirryttävä kävelyyn. Polkupyöriä on pari.
Asiakkaat ja omaiset, tiedoksi jo etukäteen, kun aamulääkkeet ja aamupalan saa vasta klo 12.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakon on suunniteltu kestävän kaksi viikkoa. Tankkasin auton täyteen ennen lakon alkua. Tankillisella ajaa sellaiset 700-1000 kilometriä riippuen kaasujalan asennosta. Riittää ainakin jokusen päivän ajaksi. Eiköhän tuo riitä kotihoidollekin ja tuskinpa edes loppuu asemilta. Asioissa voidaan vähän ennakoida, kun niistä on kerrottu etukäteen.
En todella käytä bensaa asiakkaan hoitoon. Käytän sen perheelleni ja töissä kävelen. Työantajan ongelma on aikataulut, ei minun.
Oi! Tuota rakkautta vanhuksia kohtaan.
Maksa sinä ne bensat, kun niitä vanhuksia niin rakastat.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan nuo ovat myöhässä monta tuntia tai jättävät tulematta kokonaan.
Ettehän te mitään lääkkeitä edes anna. Käyvät katsomassa onko lääkkeet otettu. Aivan turha palvelu kuin olla voi.
No niin! Turha palvelu, sen voi siis lopettaa!
Mikä säästö kunnille ja hoitajat voidaan siirtää sitten noihin laitospaikkoihin joissa huutava pula työntekijöistä. Kunnalle ei tule kalliimmaksi, työntekijä vain siirtyy toiseen työpaikkaan.
Omaiset hoitavat vanhuksensa ja avun tarpeisensa jotka nyt ovat kotihoidon varassa. Kaikki pyörii hyvin, kaikki ovat tyytyvöisä!
Eikä mitään tekosyytä että ei ehdi on oma työ on pitkät välimatkat jnejnejne.
Jos muu ei auta niin otatte sen omaienne asumaan luoksenne, sopu tilaa antaa. Niin se äiti ja isäkin aikanaan teitä hoiti ja huolehti, ja usein hyvin paljon ahtaammissa ja puuttellisemmissa oloissa kuin tiellä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurit auttaa, kun kysyy rohkeasti.
On paljon halvempaa, kuin maksaa satasia olemattomista palveluista.
En todellakaan auta. t. naapuri
Toiv. ei sinuakaan kukaan auta.
Auttelen vanhuksia näin työttömänä.
Käytkö sinä 3 kertaa päivässä ja varmistat, että vanhus syö, juo, ottaa lääkkeensä ja sinä vaihdat hänen vaipat, käytät tarvittaessa suihkussa, soitat tarvittaessa lääkäriin ja hoidat vanhuksen sinne? Mahtavaa. Miksi meillä siis on kotihoitajia kun tuollaisia jalomielisiä naapureita löytyy?
Ohhoh, onpas mennyt oudoksi teillä. Kun oma auto hajosi lähtien paaliin, kysyin vuokraamosta autoa ja hinta-arviota veroineen. Minulla oli siis firman sopimus vuokraamoon, mutta juuri sille päivälle myivät kahdesta vuokraamosta eioota. Lainasin sitten ystävälliseltä sukulaiselta ja maksoin käteisellä hinta-arvion mukaisesti tälle sukulaiselle plus bensat tankki täyteen. Kilometriarviokin piti suurinpiirtein paikkansa, muistaakseni karvan alle tuhat huristelin lainarattailla. Mutta noissa tämän ketjun kuvaamissa töissä ei omaan piikkiin vuokraaminen tai lainaaminen sekä laskutus työnantajalta taida tulla kysymykseen. Se on hankala homma jos työnantaja edellyttää omaa autoa. Ellei edellytä muuta kuin ajokortin, niin sittenhän asia on selvä. No nyt minulla ei ole autoa eikä tarvitse autoilla, johtuu osin siitä että asun vanhuksen luona. Ellen asuisi, nuo kotihoidon tädit autoilisivat ja juoksentelisivat täällä tai siten vanhus laitettaisiin kunnalliskotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan nuo ovat myöhässä monta tuntia tai jättävät tulematta kokonaan.
Ettehän te mitään lääkkeitä edes anna. Käyvät katsomassa onko lääkkeet otettu. Aivan turha palvelu kuin olla voi.
Täysin eri mieltä. Minun lähiomaiseni ei asuisi enää kotona, jos ei kotihoitoa olisi. Aamuisin vaihtavat vaipan ja pesevät alapään ja hampaat. Auttavat pukeutumisessa. Sitten tekevät mikropuuron ja antavat pöytään pakastemarjojen kera. Keittävät kahvitkin ja antavat lääkkeet. Päivällä tulee ateriapalvelun lämmin ateria (kotihoidon tukipalvelu sekin). Kuljettaja nostaa ruuat ruokapöydälle esille ja laittaa maidon lasiin. Tämä ei maksa mitään extraa, koska näin on sovittu.
Illalla kotihoito auttaa taas vaipan kanssa ja yöpuvun päälle, antaa lääkkeet, tekee iltapalaa sängyn viereen. Aluksi ajattelin, että mi
Olen tehnyt työtä vanhainkodilla, joten kotihoidosta en osaa sanoa. Mutta 3/pv oli se pidätyskyvyttömän vaippamäärä. Eli käytännössä joka vuorossa (aamu-/ilta-/yö-) vaihdettiin yksi vaippa. Yövaippa "veti" enemmän.
Vatsa toimii liikuntakyvyttömillä vanhuksilla huonosti. On aivan tavallista, että moneen päivään ei toimi ja vatsa pitää ns. toimittaa.
Aika monen luona ei käy kukaan, heille soitetaan puhelu tabletilla ja katsotaan vastaako kukaan. Tähän ollaan menossa.
Olen ollut kotihoidossa töissä ja todellakin kävelin paikasta toiseen. Aika olisi mennyt parkkipaikan meysästykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kotihoidossa töissä ja todellakin kävelin paikasta toiseen. Aika olisi mennyt parkkipaikan meysästykseen.
Olen ollut yli 20.v kh töissä ja todellakaan kaikkia välimatkoja ei pysty kävelemään. Kaikki ei asu kehä1 sisäpuolella, tiesitkö!
Olisiko parempi jos kaikki meidän vanhukset vain vietäisiin sorakuo pan reunalle ja annettaisiin ar mon lau kaus takaraivoon? Jäisi nuoremmille jotain elinmahdollisuuksia eivätkä kaikki rahat uppoaisi heidän hoitamiseen. Samalla voitaisiin lopettaa kaikki hai tal lliset vierass la jit elämästä tui lla.
Olen 100 % empatiakyvytön yksilö, enkä piittaa lainkaan siitä mitä meidän vanhuksille tapahtuu. Itse aion päät tää päiväni ju nan alle. Jos meinaat väittää että rekka- tai veturikuski trau mati soituu niin itsepähän ovat ammattinsa valinneet.
Palstall oltiin aivan järkyttyneitä siitä, että kovilla pakkasilla on riski, ettei kotihoidon autot käynnisty ja silloin asiakkaat jäävät oman onnen nojaan. Pitäisi olla oma autokorjaamo pohjattomine varastoineen ja vara-autoja kaikille. Nyt kotihoidolla pitäisi olla oma bensa-asema. Moni ilmeisesti luulee, että nuo ajettavat matkat on niin lyhyitä, että ne ehtii kävellä. Kävellen ehtii työpäivän aikana käydä ehkä muutaman asiakkaan luona.
työnantaja varmaan ostaa sähköpyöriä teille käyttöön tai vaikka skogot tai sähköpotkulaudat
Kotihoidossa se auto on välttämätön väline työn hoitamiseksi. Työnantajan pitää hommata välineet, joita vaaditaan työssä. Miksi te kotihoitajat suostutte kuluttamaan oman autonne loppuun työnantajan hyväksi?
Työnantajan pitää sitten antaa yrityksen taksikortti työntekijälle käyttöön, jos ei ole autoja eikä parkkipaikkoja työntekijöille.
Kai te priorisoitte lakkoilijoiden vanhemmat viimeiseksi?
Miten ne pärjää Etelä-Euroopassa missä ei ole vanhainkoteja eikä kotisairaanhoitoa ollenkaan.
Sielläpä ei syötetä vanhuksia lääkkeillä ripulia housuun. Naapurit ja suku auttaa, kotona asutaan loppuun asti.
Suomessa vanhus on pelkkä yhteiskunnan rahastusautomaatti.
Kuinka huonokuntoista porukkaa kodeissaan asuu? Eivätkö he todellakaan pysty dosetista lääkkeitään ottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tsoukki. Vanhukset ei asu missään korvessa.
Lähärit tossua toisen eteen, tulee liikunta samalla.
Tulepa tänne maaseudulle katsomaan kuinka korvessa vanhukset asuu. Tulee useitakin vanhuksia mieleen jotka asuvat 25km päässä keskustasta. Ja tie mikä sinne menee on soratie.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka huonokuntoista porukkaa kodeissaan asuu? Eivätkö he todellakaan pysty dosetista lääkkeitään ottamaan?
Minulla on asiakkaana useampi täysin petipotilas. Tiesitkö että esim neliraajahalvaantuneita on kotihoidossa. Sekö siitä nousee ja ottaa itse lääkkeet?
- kotihoitsu
Jos asia on oikeasti näin ottaa yhteyttä Ayliikkeeseensä mutta nyt tällä hetkellä Lakot ovat tarkoituksellisia.
Tämä kumminkin kuulostaa enemmän vain EKn trollien tekstiltä kuin faktalta.
1 Vrkn lakon jälkeen polttoaine loppunut?.
Suosittelen olemaan yhteydessä liittosi asiamieheen. Jos et ole suosittelen olemaan yhteydessä esimieheesi joka hoitaa sitten sen asian.