Is: Sähköautojen päästöverottaminen alkaa
Sähköautot ei enää ole päästöttömiä! 😄
Sähköautojen aika virallisesti nollapäästöisinä ajoneuvoina päättyy. Samalla alkaa myös sähköautojen päästöpohjainen verottaminen.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
LOISTAVA UUTINEN
Sähkö-autoilijat saa alkaa maksaa lounnontuhoamisesta ja saasteista mitä akkujen valmistus tuo, ja teiden tuhoamisesta.
No voi kyynel sua kun katkeruus paistaa kauas.
Milloinkas polttiskuskit alkaa maksamaan öljyntuotannon luonnontuhoamisesta?
Vierailija kirjoitti:
" Eli sähköautoa ei kannata ostaa koska se aiheuttaa myös päästöjä."
Ei ole sama asia että aiheuttaako hieman päästöjä (kuten sähköauto Suomessa) vain paljon päästöjä (kuten polttomoottoriauto Suomessa).
Lentokone aiheuttaa päästöjä tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto. Henkilöauto aiheuttaa vain hiukan päästöjä jos sitä vertaa lentokoneeseen.
Mussuttaako täällä kukaan ulostetta kuten minä?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäsi vaihtaa vuoden 1998 toyota corollani sähköautoon kun se sähköauto aiheuttaa myös päästöjä eli ilmastonmuutosta?
Olitko muka vaihtamassa ennen tätä uutista? :D Oikeasti? Tämäkö on nyt se niitti, joka ratkaisi sun autohankinnan?
Sähköautoilu on vain hyvätuloisten ihmisten hupia joten kyllä sähköautoja pitäisi verottaa ankarammin kuin polttomoottoriautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama asia että aiheuttaako hieman päästöjä (kuten sähköauto Suomessa) vain paljon päästöjä (kuten polttomoottoriauto Suomessa).
Lentokone aiheuttaa päästöjä tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto. Henkilöauto aiheuttaa vain hiukan päästöjä jos sitä vertaa lentokoneeseen.
Silläkään ei ole maailman kokonaisuuden kannalta isoa merkitystä jos tyhjennän roskikseni sinun takapihallesi. Mutta ei se silti ole mukavaa tai edes järkevää toimintaa.
Päästöjä pitää siis vähentää joka puolelta, ei vain sieltä jossa isoimmat päästöt ovat.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Paskaa syövä sekopää winneri tuli paikalle xD
Tuleeko sähköautoihin kohta katalysaattorit ja katsastuksen yhteydessä mittaavat päästöt pakoputkesta???
Kiitos hallitus, oisko vielä muuta jossa hallitus voisi kääntää takkinsa?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilu on vain hyvätuloisten ihmisten hupia joten kyllä sähköautoja pitäisi verottaa ankarammin kuin polttomoottoriautoja.
No sitten ei tule tapahtumaan. Tämä hallitus ei hyvätuloisia verota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäsi vaihtaa vuoden 1998 toyota corollani sähköautoon kun se sähköauto aiheuttaa myös päästöjä eli ilmastonmuutosta?
Koska hieman päästöjä on silti paljon parempi ilmastonmuutoksen kannalta kuin paljon päästöjä.
Niin, tuo syy oli kyllä mullakin kun v. 2022 vaihdoin vielä tuotakin vanhemman autoni etanolikäyttöiseksi. Ihmettelen suuresti, miksei kaikki muutkin polttomoottorikäyttäjät niin tehneet, koska muuntotuen sai valtiolta takaisin ja tankkaushinta on koko ajan ollut -50-60 senttiä halvempaa/litra kuin jos olisi tankannut 95 tai 98:a. Kulutus hieman lisi, mutta vuositasolla satoja ellei tuhansia euroja säästöä.
-winner-
Sähköautojen valmistus kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin polttiksen valmistus. Lisäksi ne ovat huomattavasti painavampia jolloin ne kuluttavat asfalttia enemmän ja aiheuttavat kaupungeissa katupölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silläkään ei ole maailman kokonaisuuden kannalta isoa merkitystä jos tyhjennän roskikseni sinun takapihallesi. Mutta ei se silti ole mukavaa tai edes järkevää toimintaa.
Päästöjä pitää siis vähentää joka puolelta, ei vain sieltä jossa isoimmat päästöt ovat.
Miksi sillä on kokonaisuuden kannalta iso merkitys jos joku ihminen ajaa henkilöautolla töihin? Se henkilöautolla töihin ajava ihminen aiheuttaa päästöjä vähemmän kuin ihminen joka lentää lentokoneella joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Paskaa syövä sekopää winneri tuli paikalle xD
Joo, ei pidä tuota kahjoa sekoittaa aitoon ja alkuperäiseen meikäläiseen.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen valmistus kuluttaa enemmän luonnonvaroja kuin polttiksen valmistus. Lisäksi ne ovat huomattavasti painavampia jolloin ne kuluttavat asfalttia enemmän ja aiheuttavat kaupungeissa katupölyä.
Mutta syötkö ulostetta päivittäin kuten minä?
-winner-
:'D Joo muistatteko ajan kun sähköautot oli 100% päästöttömiä ja nyt aletaankin suurennuslasilla tiiraamaan kaiken maailman sähköhäviöt ja muu. Ei se touhu miksikään muutu ja olihan tämä arvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hallitus, oisko vielä muuta jossa hallitus voisi kääntää takkinsa?
Suomen hallitus ei tätä päättänyt vaan tämän päätti Eu.
Miettikää kun Ohisalo,Saarikko ja Andesson pääsee tuonne eu:hun päättämään asioista niin verotus vain kiristyy suomessa.
Eu on tulevaisuutta ja se määrää tulevaisuudessa entistä enemmän asioita.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Punatukkainen Daphneko siellä.
Sähkön käyttäminen aiheuttaa päästöjä.
Koska hieman päästöjä on silti paljon parempi ilmastonmuutoksen kannalta kuin paljon päästöjä.