Raskaus/synnytyskomplikaatiot joista ei kerrota?
Näistä ei kerrota etukäteen, vaikka pitäisi. Mitä oireita tai vaurioita jäi teille tai tutuillenne?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi sattua
Suomi tarvitsee vauvoja
Ne tehköön vauvoja jotka haluaa. Itse mieluummin säilytän mm. pidätyskyvyn.
Siksi aloitit myös ketjun, pidätyskyky ei kyllä mene
Äkkiseltään tulee itselläni mieleen kolme, jotka on kertonut pidätyskyky sä heikentyneen reippaasti synnytyksen jälkeen ja tahattomia lirauksia sattuu. Kaikki noin kolmenkympin kieppeillä.
Eli kyllä se yleistä on.
T. Eri
No jos nyt yhtään lohduttaa niin tässä vaiheessa lirahtelee vaikka ei ole ollut synnytyksiä tahi raskauksia.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klitoriksesta voi lähteä tunto. Kohtu voidaan joutua poistamaan. Muutama siihen synnytykseen kuoleekin.
Kohdunpoistoja tehdään Suomessa hyvin harvoin synnytyksen yhteydessä komplikaation takia. NOSS-tutkimuksen mukaan niitä on noin 5 tapausta 10 000
Gisslerin mukaan äidin kuolema synnytyksessä on niin harvinainen, että sellaista ei voida Suomessa edes kunnolla harjoitella.
- Niistä ei oikein voida ottaa oppia, jos sellainen tapahtuu sairaalassa kerran kymmenessä - tai kahdessakymmenessä vuodessa.
Vauvoja kuolee Suomessa synnytyksiin useammin kuin äitejä, mutta heitäkin erittäin vähän. Suomessa on Gisslerin mukaan maailman toiseksi alhaisin vastasyntyneiden kuolleisuus Islannin jälkeen.
Onhan se tosi vähän suhteessa synnytysten määrään. Mitä kohdunpoistoa pelkäävä voi? Jos kohtu poistetaan ei saa lisää lapsia, mutta jos ei synnytä niin ei saa yhtäkään lasta.
Mä olin todella lähellä menehtyä synnytyskomplikaatioihin. Pelastuin vain siksi, että olin riittävän lähellä sellaista isoa sairaalaa, jossa oli osaaminen Suomessa sekä pystyttiin tekemään ainoa mahdollisesti pelastava toimenpide ja oikean veriryhmän verta oli riittävästi saatavilla. Lottovoiton todennäköisyydellä tapahtuva komplikaatio ja vielä pienemmällä todennäköisyydellä selviäminen. Siinä vaiheessa ei huolestuttaneet peräpukamat, pidätyskyky, laskeumat tai muut. Niistäkin tietysti vähän ongelmia jäi. Ja se, millaisen arven tämä jätti mieleen, siitä en pysty edes puhumaan. Toivon vain onnea matkaan jokaiselle synnyttäjälle, kaikkeen ei voi varautua.
Suunniteltu sektio komplisoitui ja siitä minut kärrättiin teholle toipumaan vuorokaudeksi.
hammastulehdukset ja riski että hampaita pitää jopa poistaa tulehduksen takia.