Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat pilaa kaikki alusvaatteet

Vierailija
11.03.2024 |

Menkat voi vaan alkaa yllättäen ja vuoto on niin runsasta että edes suoja ei auta. Missäs laitat sitten töissä likoamaan kylmään veteen alkkarit. Kun on kotoona, niin tahra on jo pinttynyt

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen vinkki, mutta toimii satavarmana. Olen käyttänyt tätä 15 vuotta. Veritahraan omaa sylkeä ja hinkataan sillä puhtaaksi. Lähtee helposti irti, koska siinä on oma elimistön DNA-rakenne irrottamassa omasta DNA-rakenteesta tehtyä verta. Päälle sappisaippuaa, jos on erityisen iso vuoto tai jää vielä jotain tahroja.

En uskonut tätä alkuun, mutta kun testasin, oli pakko. Olen pelastanut monet, monet alushousut syljellä, myös monet valkoiset :D

Vierailija
42/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Pidä kirjaa vuoropäivistä ja laita side hyvissä ajoin! T Ai käytä kuukautishousuja!

Heittelee niin pahasti, että miksi pitäisin??

Me muut varataan tuollaisessa tilanteessa aika gynelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä siteitä. Kunnollisia sellaisia. 

ei auta jos runsaat menkat.

Kyllä auttaa. Luonnollisesti pitää vaihtaa riittävän usein. Jos ihan valtoimenaan valut, mene lääkäriin. 

Mua huvittaa nää 'mene lääkäriin' kommentit. Olen vuosikausia juossut gynellä ja erinäisissä operaatioissa mutta edelleen vuodan kuin hanasta. Valitettavasti myoomille tai endometrioosille ei ole kauheasti tehtävissä.

Endometrioosin hoidosta en tiedä, mutta myoomat voidaan poistaa. Jos myooma hankaloittaa elämää, se voidaan tuhota. Myös kasvavat ja suurikokoiset myoomat poistetaan, vaikka ne eivät oireilisi, kerrotaan: https://www.terve.fi/artikkelit/oireileva-myooma-hoidetaan-leikkauksella

Itsellä oli pesäpallon kokoinen myooma. Poistettiin sitten koko kohtu, koska sen kokoista myoomaa ei enää saa pois niin, että kohtu voitaisiin säästää.

Vierailija
44/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä auttaa. Luonnollisesti pitää vaihtaa riittävän usein. Jos ihan valtoimenaan valut, mene lääkäriin. 

Mua huvittaa nää 'mene lääkäriin' kommentit. Olen vuosikausia juossut gynellä ja erinäisissä operaatioissa mutta edelleen vuodan kuin hanasta. Valitettavasti myoomille tai endometrioosille ei ole kauheasti tehtävissä.

Joo, naisille on luotu menkat ja kaikilla erilaiset vuodot, mut jos ei mikää auta (mitä tässä tullut esimerkkejä muilta) niin sit on lääkäriltä kysyttävä neuvoa

Vierailija
45/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk. 

Vierailija
46/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta muutama pari menkka-alushousuja ja ala käyttämään niitä jo pari päivää ennen kuin menkat pitäisi alkaa. Ovat mukavia päällä ja ekologisia. 😊

Vierailija
47/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, naisille on luotu menkat ja kaikilla erilaiset vuodot, mut jos ei mikää auta (mitä tässä tullut esimerkkejä muilta) niin sit on lääkäriltä kysyttävä neuvoa

Ja nimenomaan niin monelta lääkäriltä, että apu löytyy. Koska kyseessä ei välttämättä ole sairaus vaan tyyliin "ominaisuus" (vaikkakin h*lvetillinen sellainen), ei jostain tk-lääkäriltä välttämättä saa mitään apua. Valitettavasti yksityinen, joskus sikakallis gyne on se todennäköisin paikka saada apua. Ja niilläkin voi joutua käymään useammalla.

Vierailija
48/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen sappisaippua.

Vierailija
49/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on libressen kuukautisalushousuja, suosittelen lämpimästi. 

Vierailija
50/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi lyödä vaatteeseen mitään vanisheja. Niin kylmää vettä kuin kädet kestää ja tavallista saippuaa, näin saa tahran pois, sitten vaan normaali pyykkiohjelma. Veri jämähtää vaatteeseen kuumassa vedessä, pääsee kuitujen sisään, eli aina kylmällä veri pois. 

Vierailija
51/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä auta? Itse käytän yösidettä päivälläkin ja verta menee silti siteen rajojen yli. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta ettei kaikkien anatomia ole samanlainen? Verta tulee myös niin paljon, että sitä on välillä pitkin seiniä, vaatteita ja käsiä kun käyn vessassa. Pari ekaa päivää näin, sitten rauhoittuu.

Miksi te sanelette millaisia toisten kuukautiset ovat? Kun omani alkoivat, olivat ne täysin kivuttomat ja niukat, nykyään runsaat ja kivuliaat. Olisin tuolloin nuorena voinut juosta ympäriinsä kiljumassa miten kipuja ei ole olemassa, eihän minulla sellaisia ollut joten ei voi olla kellään muullakaan.

Vierailija
52/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menevät minkälaisiksi menevät. Eihän niitä tarvitse muille esitellä. Mustissa ei näy.

Itselläni myös värjääntyi mutta en niitä ulkona kuivattanut ja muille näytellyt.

Sitten se helpottaa kun menkat loppuu kokonaan.

Vierailija
53/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on poika, jota jostain syystä kiihottaa kuukautisista puhuminen. Ei kukaan nainen ole noin pihalla naiskehon toiminnasta. 

Kyllä mun ex oli ihan pihalla myös. Loppujen lopuksi oli kyse endometrioosista... oli vaan ottanut asenteen että menkkojen vaan kuuluu sattua ihan helvetisti ja tulla miten sattuu. (Olen siis itsekin nainen)

Vierailija
54/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samaa vaivaa. Käytän mustia mummoalushousuja kuukautisten aikaan. Tahroja jää vaaleampiin, eikä ne kyllä lähde jos kuivuvat, mutta mustassa ei näy. 

Käytän kolmena ensimmäisenä päivänä supertamponeja ja kuukautissidettä (siivekkeellinen), koska vuoto on suhteellisen runsasta ja vuoto valuu usein herkästi ohi. Napakat housut jalassa kuukautisten aikaan vähentää ohivuodon riskiä. Tamponin käyn vaihtamassa, joka tauolla töissä.

Itsellä ainakin on ihan normaalia runsas vuoto ja se on lääkärin mukaankin yleistä ja mitään sairautta tai muuta ongelmaa ei ole. Eli nämä mene lääkäriin huutelut on typeriä. 

Vierailija
55/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samaa vaivaa. Käytän mustia mummoalushousuja kuukautisten aikaan. Tahroja jää vaaleampiin, eikä ne kyllä lähde jos kuivuvat, mutta mustassa ei näy. 

Käytän kolmena ensimmäisenä päivänä supertamponeja ja kuukautissidettä (siivekkeellinen), koska vuoto on suhteellisen runsasta ja vuoto valuu usein herkästi ohi. Napakat housut jalassa kuukautisten aikaan vähentää ohivuodon riskiä. Tamponin käyn vaihtamassa, joka tauolla töissä.

Itsellä ainakin on ihan normaalia runsas vuoto ja se on lääkärin mukaankin yleistä ja mitään sairautta tai muuta ongelmaa ei ole. Eli nämä mene lääkäriin huutelut on typeriä. 

Emme tiedä ap:n ikää. Miksi kirjoittais tänne jos on kaikkea ehkä kokeillut? Luulis siis tietävän kuukautisalushousut yms

Vierailija
56/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponi ja siivelliset siteet? Ei pitäisi tahrata alushousuja

Ai ei vai? Tamponi lirahtaa läpimäräksi 10sekunnissa ja veri juoksee nopeasti siteen reunoilta yli imeytymättä.

Vierailija
57/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on sellaisia menkka pikkareita jos näiden lisäksi ois side tai tamponi 

Vierailija
58/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää. Ja varsinkaan jos on nuori ei pääse mihinkään leikkaukseenkaan!

höpöhöpö. Ei niissä leikkauksissa mitään ikärajaa ole. Leikataan, jos siitä on hyötyä

Vierailija
59/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin gynelle runsaiden menkkojan vuoksi. Julkisen puolen gyne sanoi sairaalassa hyvin napakasi, että kuukautiset eivät ole normaalit, jos normaalit kuukautissuojat eivät riitä ja että joku apu varmasti löydetään. Itseltä löytyi polyyppi ja pari myoomaa. Hysteroskopiassa piti poistaa vain polyyppi, mutta gyne sitten päätti, että voitaisiin myomankin poistoa kokeilla ja niipä pääsin myoomistakin eroon. Sen jälkeen hormonikierukka sisään ja vuodot jäivät kokonaan pois. Olen monesti onnitellut itseäni, että lopulta menn tk-lääkärille valittamaan kuukautisiani ja että hän oli tarpeeksi fiksu laittamaan minut tutkimuksiin julkiselle puolelle (käypähoidossa muistaaksnei luki silloinkin jo, että runsaat kuukautiset on syy laittaa lähete naistentautien polille, jos ei ole aiemmin tutkittu syytä tai vuoto muuttunut)

Näin jälkeenpäin olen ihan samaa mieltä gynen kanssa siitä, että jos ei pärjää normaaleilla kuukautissuojilla, niin pitää hakea apua. Ei ole normaalia, että joutuu elämään kuukautistensa armoilla.

Vierailija
60/80 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat alushousut olisi ilmeisesti liian helppo ratkaisu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme