Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat pilaa kaikki alusvaatteet

Vierailija
11.03.2024 |

Menkat voi vaan alkaa yllättäen ja vuoto on niin runsasta että edes suoja ei auta. Missäs laitat sitten töissä likoamaan kylmään veteen alkkarit. Kun on kotoona, niin tahra on jo pinttynyt

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää päivää? Ihme asenne sulla. Mulla on nykyään niin runsaat ettei uskalla ponnistella yhtään tai pian on läpivuoto kaikille näkyvissä vaikka olisi mitä päällä. Miksi vastaat alentavasti? 

Vierailija
22/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä siteitä. Kunnollisia sellaisia. 

ei auta jos runsaat menkat.

Kyllä auttaa. Luonnollisesti pitää vaihtaa riittävän usein. Jos ihan valtoimenaan valut, mene lääkäriin. 

En pääse 30 min välein vessaan jos olen töissä. Mulla on sellaiset menkat että kaikki tulee ulos tuon 2päivänaikana. No ei voi mitään.

Ei tarvitsekaan päästä. Menet hoitoon. Tuo ei ole normaalia. 

Mulla on ollut tälläistä pikkutytöstä. :D

Ei silti ole normaalia. Luulisi aikuisen (?) ihmisen sen verran tietävän. Ihan perusasioista kuitenkin kyse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä auttaa. Luonnollisesti pitää vaihtaa riittävän usein. Jos ihan valtoimenaan valut, mene lääkäriin. 

En pääse 30 min välein vessaan jos olen töissä. Mulla on sellaiset menkat että kaikki tulee ulos tuon 2päivänaikana. No ei voi mitään.

Ei silti ole normaalia. Luulisi aikuisen (?) ihmisen sen verran tietävän. Iha

Aika monella on runsaat menkat.! On ihan yleinen vaiva.

Vierailija
24/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se siitä normaalia tee. Hormonitoiminnassasi on jotain pielessä. On joillain epilepsiakin pikkutytöstä.

Vierailija
25/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää päivää? Ihme asenne sulla. Mulla on nykyään niin runsaat ettei uskalla ponnistella yhtään tai pian on läpivuoto kaikille näkyvissä vaikka olisi mitä päällä. Miksi vastaat alentavasti? 

Eikä tietenkään kannata mennä lääkäriin selvittämään, mistä tuollainen epänormaali vuoto johtuu? Kyllä kuukautisten aikaan pitää pystyä elämään suhteellisen normaalia elämää. 

Vierailija
26/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silti ole normaalia. Luu

Runsaat on eri asia kuin se, että vuotoa tulee tolkuton määrä milloin sattuu. 

Vierailija
27/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu niin töihin mukaan/varalle alkkarit.

Hanki kuukautisalushousut. Muiden käytössä olevien suojien lisäksi. Niitäkin voi säilöä töissä niin on tarvittaessa saatavilla. 

Vierailija
28/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on poika, jota jostain syystä kiihottaa kuukautisista puhuminen. Ei kukaan nainen ole noin pihalla naiskehon toiminnasta. 

Vierailija
29/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lapsen syntymän jälkeen loppuivat menkkakivut joten väkisin pääsee pikkarit tahriintumaan. Lisäksi ovat nykyään hyvin epäsäännölliset. 

Vierailija
30/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuodat jonkun litran kahen päivän aikana niin lääkäriin. Eikö nää ole jo ihan ala-asteelta alkaen kerrottu terveystiedon tunnilla? 

Vierailija
31/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka moni nainen kärsii runsaasta vuodosta, ei se silti ole jokin taivaasta annettu kärsimys jolle ei voi mitään. Tai edes "normaalia". Teillä on hyvin todennäköisesti hoitamaton hormonitoiminnan häiriö, myoomia tms missä nykylääketiede voisi auttaa.

Jotain sisäistettyä misogyniaa varmaan tämäkin, että ei hae apua vaan ajattelee kaiken kärsimyksen vain kuuluvan naiseuteen. 

Vierailija
32/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vain jo pilalle menneitä alushousuja ja niiden päällä välihousut ja mustat verkkarit. Monta paksua yösidettä vierekkäin ja peräkkäin, niin ei tarvitse paljon jännittää. Ehkä XXL-Tenakin imee kaikenlaiset nesteet?

Vierailija
33/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa käydä, en tiiä miksi luulet että sanoin ettei kannata. Kysyin vaan miksi vastaa niin negatiivisella asenteella. Toivottavasti jos on vaikka oma tytär niin osaa hälle puhua kivemmin. 

Vierailija
34/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä vain jo pilalle menneitä alushousuja ja niiden päällä välihousut ja mustat verkkarit. Monta paksua yösidettä vierekkäin ja peräkkäin, niin ei tarvitse paljon jännittää. Ehkä XXL-Tenakin imee kaikenlaiset nesteet?

Tai sitten menee vain lääkäriin. Toki jos se on ylivoimaista niin pilkkihaalarit on hyvä vaihtoehto. Niissä on ainakin paljon imukykyistä vuorimateriaalia. 

Vierailija
35/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kannattaa käydä, en tiiä miksi luulet että sanoin ettei kannata. Kysyin vaan miksi vastaa niin negatiivisella asenteella. Toivottavasti jos on vaikka oma tytär niin osaa hälle puhua kivemmin. 

Miksi otat kaiken itseesi? Eihän edes puhuttu sinulle. 

Vierailija
36/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muukin sanoo, sanon minäkin, että mene lääkäriin. Minulla alkoivat menkat 12-vuotiaana, runsasta vuotoa, sinne tänne plompsahtelevia hyytymiä, kipuja. Sain e-pillerit ja vuotoa vähentävän lääkkeen gyneltä, jonkin verran auttoivat. Myös burana auttoi, mutta sitä tuli syötyä sitten liikaa terveyden kannalta. Synnytykseen loppuivat kivut, vuoto jäi. Hormonikierukan piti melkeinpä poistaa menkat, mutta vuoto vain muuttui epäsäännöllisemmäksi. E-pillereitä söin monta eri merkkiä. Olin noin nelikymppinen, kun menin uudelle gynelle ja hän heti puuttui migreeniini, joka tyypillisesti seurasi menkkoja. Hän sanoi, että e-pillereitä vaihtamalla voisin päästä migreenistä lähes kokonaan eroon. Sain ns. luonnollisemmat e-pillerit, ensin Qlairan ja sitten Zoelyn, ja ta-daa, migreeni tosiaankin melkein katosi. Ja yllätysten yllätys: yhtäkkiä minulla oli ekaa kertaa elämässäni menkat, joiden kanssa pystyin elämään. Nyt olen lähes viisikymppinen ja edelleen syön Zoelya; sitä käytetään vaihdevuosioireiden hoitoonkin eli ei ole ikärajaa. Vuosi sitten jätin pois, kun en tarvitse ehkäisyä, mutta aivan hirveät menkat (jopa minun mittapuullani) alkoivat heti, verta tuli kuin hanasta. Kipin kapin vain syömään taas Zoelya.

En tarkoita, että sama lääke auttaa kaikilla kuin napista painamalla, mutta MENE HYVÄLLE GYNELLE. Oikeasti. Kyllä minäkin voisi heilutella käsiäni ja sanoa, että on ollut hirveät menkat 12-vuotiaasta asti, mutta onneksi, onneksi tuli vielä kokeiltua uusia lääkkeitä. Hae apua niin kauan kunnes apua saat. Turha näistä menkoista on hyssytellä, että mitä lie eukkojen vaivoja, kunhan vain saa tahrat pois alusvaatteista niin se riittää hoidoksi. Ei riitä.

Vierailija
37/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kärsinyt niin runsaista kuukautisista, että en meinannut pytyltä päästä ylös. Ja alussa ne olivat niin runsaat, että joutui jatkuvasti vaihtamaan sidettä, kun loiskui yli. Lopulta sain hormonikierukan, joka lopetti kuukautiset kokonaan.

Osta mustat pikkarit, niissä ei näy tahrat. Ja laita laukkuun (vaikka pieneen pussiin pakattuna) mukaasi ylimääräiset pikkarit, jossa on jo side valmiiksi pikkareihin kiinnitettynä. Ei mene aikaa siteen kaivamiseen ja kiinnittämiseen. Likaantuneet pikkarit sitten siihen pussiin, etteivät tahri laukussa. Tai hanki kuukautisalushousut ja pidä sellaisia mukana. Tai vaikka jalassa valmiina, kun on menkkojen aika lähenemässä. Kyllä ne menkat sentään jokseenkin tietää, millä viikolla ne luultavasti ja viimeistään tulevat.

Runsaassa vuodossa voi käyttää päivälläkin pitkää yösidettä tai vähintäänkin imukykyisintä päiväsidettä + tampoonia samanaikaisesti.

Erittäin runsas vuoto on asia, josta kannattaa käydä lääkärillä. Sieltä voit saada apua.

Vierailija
38/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa nää 'mene lääkäriin' kommentit. Olen vuosikausia juossut gynellä ja erinäisissä operaatioissa mutta edelleen vuodan kuin hanasta. Valitettavasti myoomille tai endometrioosille ei ole kauheasti tehtävissä.

Vierailija
39/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Siksi kun inhottaa epäystävälliset ihmiset.

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat kaiken itseesi? Eihän edes puhuttu sinulle. 

Vierailija
40/80 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa nää 'mene lääkäriin' kommentit. Olen vuosikausia juossut gynellä ja erinäisissä operaatioissa mutta edelleen vuodan kuin hanasta. Valitettavasti myoomille tai endometrioosille ei ole kauheasti tehtävissä.

Tää. Ja varsinkaan jos on nuori ei pääse mihinkään leikkaukseenkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi