Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ostaa taidetta kotiin?

Vierailija
11.03.2024 |

Kysymys otsikossa. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi esittäviä maalauksia, kehyksissä sekä ilman.

kurkkaa Instagram: @veera_tamminen_ 

T. Taiteilija 

Nyt on käynnissä myös taidemaalariliiton teosvälitys Kaapelitehtaalla ja netissä, löytyiskö sielä jotain! :) 

https://teosvalitys.painters.fi/galleria/

Man kollade de sju första sidorna. På dem finns inget man skulle hänga upp ens i källaren.

Vierailija
42/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mulla on kuvataiteen maisterin tutkinto niin että tiedän mistä puhun. Ei kiinnosta tm-liiton ankeuttajien pystyynkuolleet maalaukset eikä liiton typerät säännöt eikä nenä ruskeana kulkeminen vanhojen haisevien akkojen perseennuolentaringissä🤣

Kuvataiteen maisterin tutkinto ei kerro mitään, valitettavasti. Tm-liittoon pääsy edellyttää ammattimaista tekemistä vuosikausia työhuoneella ja monta yksityisnäyttelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni nyt menossa taidemyynti Helsingin jossakin paikassa. Googlea vaikka sanoilla:  taidevälitys ja helsinki.

Vierailija
44/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni nyt menossa taidemyynti Helsingin jossakin paikassa. Googlea vaikka sanoilla:  taidevälitys ja helsinki.

Käykää ihmiset ostoksilla Kaapelilla. Laatutaidetta. Aivan kaikki ei ole kallista. 

Vierailija
45/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää ihmiset ostoksilla Kaapelilla. Laatutaidetta. Aivan kaikki ei ole kallista. 

Öö,aika hiton kaukana se Helsinki.Taidetta myydään kyllä muuallakin.

Vierailija
46/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/59 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taiko.fi

Enpä ikinä laittaisi omia töitä tuohon kokoomuskauppaan.

Taiko myy, raha on taiteilijalle tärkeää. Vai saatko apurahaa? Ilmankos ei myyminen kiinnosta. 

Eipä tarvitse vastata ei-taiteilijalle.

Vierailija
48/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut gallerioista, taidelainaamoista, Taikosta ja suoraan taiteilijoilta. Pari teosta on tullut hankittua pelkän nettikuvan perusteella, ja ovat poikkeuksetta upeampia kuin kuvissa. 

Vierailija
49/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen taidelainaamoa. Olen ostanut kaksi suht. arvokasta nykytaideteosta maksamalla kustakin 80-100 euroa kuussa, toinen on maksettu, toinen melkein. Teokset saa omaksi, kun on maksanut sen hinnan kokonaan tai voi tietysti halutessa milloin vain palauttaakin, mutta itse olen alunperin ottanut ne tarkoituksella maksaa kokonaan.     Ja voihan ne halutessa maksaa kerrallakin, minulle on sopinut tämä vähittäin maksaminen. 

Vierailija
50/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa on ihan hienoja sisustustauluja ja muita koriste-esineitä.

Samaa taidetta kuin käytetyissä koirankakkapusseissa.

Vierailija
51/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taiko.fi

Enpä ikinä laittaisi omia töitä tuohon kokoomuskauppaan.

No eipä se taidemaalariliittokaan mikään eettinen pulju ole ja niillä on Helsingin ankeimmat näyttelyt. Itse osaan tehdä parempia tauluja kuin 90% noista räpellyksistä mitä tm-liitolla on näytillä.

Vähän eppäilen. Luulet vain niin. Mutta alahan tehdä. Siis pohjasta lähtien itse. Ei mitään valmispohjia. 

Ja omaperäisiä, ei kopioita. Oman tyylin kehittäminen vie vuosikausia. Mieluiten älä maalaa mistään valokuvasta tai kuvasta, vaan suoraan. 

En ole sama, mutta kyllähän se säästää aikaa, kun ostaa hyvälaatuista pohjustettua kangasta. Lisäksi pohjien kuivattelu vaatisi tilaa, jos ei ole työhuonetta.

Vierailija
52/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kesällä taidenäyttelyitä paljon.

Niistä löytyy monentasoista ja hintaista taidetta.  Mukavia retkikohteita samalla.418

Vierailija
53/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa Mäntyharjun Salmelassa kesänäyttely, siellä kannattaa käydä.

Upea miljöö! Sieltä olen muutaman teoksen ostanut.

Vierailija
54/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidekauppiaalta, galleristiltä tai suoraan taiteilijalta.

Vierailija
55/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotheby's 

Aivan! Pitääkin piipahtaa siellä, jotta saan länsisiipeen jotain piristystä! 

Vierailija
56/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidekauppiaalta, galleristiltä tai suoraan taiteilijalta.

Niin ja onhan noita näyttelyitä taidekeskuksissa ja kahviloissa missä teokset ovat myös myynnissä.

57/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvälaatuinen juliste taidemaalauksesta kelpaa, niin Posterlounge on hyvä verkkokauppa. Siellä on valtava valikoima. Olen itse tilannut sieltä muutaman ison taidejulisteen ja ostanut niihin lasit ja kehykset.

Vierailija
58/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn paljon aloittelevien taiteilijoiden näyttelyissä. Ja koulujen lopputyö näyttelyissä. Ostan mistä tykkään ja jään seuraamaan taiteilijan uraa. Monella on ura mennyt hyvin.. 

Vierailija
59/59 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen taidelainaamoa. Olen ostanut kaksi suht. arvokasta nykytaideteosta maksamalla kustakin 80-100 euroa kuussa, toinen on maksettu, toinen melkein. Teokset saa omaksi, kun on maksanut sen hinnan kokonaan tai voi tietysti halutessa milloin vain palauttaakin, mutta itse olen alunperin ottanut ne tarkoituksella maksaa kokonaan.     Ja voihan ne halutessa maksaa kerrallakin, minulle on sopinut tämä vähittäin maksaminen. 

Tätä kannatan myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi