Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ostaa taidetta kotiin?

Vierailija
11.03.2024 |

Kysymys otsikossa. 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taiko.fi

Enpä ikinä laittaisi omia töitä tuohon kokoomuskauppaan.

No eipä se taidemaalariliittokaan mikään eettinen pulju ole ja niillä on Helsingin ankeimmat näyttelyt. Itse osaan tehdä parempia tauluja kuin 90% noista räpellyksistä mitä tm-liitolla on näytillä.

Vierailija
22/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Louvreen sähköposti ja kysy oisko ne valmiita myymään jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin teen omat taulut. Otan lomamatkoilla maisemakuvia, kehitän ja kehystän. Tällä hetkellä kaikki taulut on kuvia lapin maisemista, ei edes turistirysä paikoista vaan keskeltä korpia. En halua samanlaisia tauluja kuin muilla. 

Noin minäkin tein kun olin vielä teini. Aloittaja kysyi taiteesta eikä itse otetuista valokuvista.

Vierailija
24/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taiko.fi

Taiko myy, raha on taiteilijalle tärkeää. Vai saatko apurahaa? Ilmankos ei myyminen kiinnosta. 

Vierailija
25/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa on ihan hienoja sisustustauluja ja muita koriste-esineitä.

Makunsa kullakin. Itse en niitä seinille laittaisi ja hienoja eivät ole, tusinatavaraa ovat. Taide on jotain muuta.

Vierailija
26/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on monen monta taide sivustoa, joilla taiteen harrastajat ja myös ammattilaiset esittelevät töitään.

Yksityisviestillä voi kysellä myyntihalukkuudesta. Monellakaan sivustolla ei voi itsessään tehdä kauppaa.

Vierailija
27/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taiko.fi

No eipä se taidemaalariliittokaan mikään eettinen pulju ole ja niillä on Helsingin ankeimmat näyttelyt. Itse osaan tehdä parempia tauluja kuin 90% noista räpellyksistä mitä tm-liitolla on näytillä.

Vähän eppäilen. Luulet vain niin. Mutta alahan tehdä. Siis pohjasta lähtien itse. Ei mitään valmispohjia. 

Ja omaperäisiä, ei kopioita. Oman tyylin kehittäminen vie vuosikausia. Mieluiten älä maalaa mistään valokuvasta tai kuvasta, vaan suoraan. 

Vierailija
28/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauluja maalaamalla. Tai mä voin maalata. Ehkä tekemällä askarrellen figuurin.

Vierailija
29/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa on ihan hienoja sisustustauluja ja muita koriste-esineitä.

Makunsa kullakin. Itse en niitä seinille laittaisi ja hienoja eivät ole, tusinatavaraa ovat. Taide on jotain muuta.

Mitä voi odottaa teoksesta, jonka tuotantokustannukset ovat 5 € ja myydään 30 €:lla kuluttajalle? Printti pahvipohjalla. 

Vierailija
30/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin teen omat taulut. Otan lomamatkoilla maisemakuvia, kehitän ja kehystän. Tällä hetkellä kaikki taulut on kuvia lapin maisemista, ei edes turistirysä paikoista vaan keskeltä korpia. En halua samanlaisia tauluja kuin muilla. 

Noin minäkin tein kun olin vielä teini. Aloittaja kysyi taiteesta eikä itse otetuista valokuvista.

Täh? Mistä lähtien valokuvat eivät ole olleet taidetta? Hitsit. Nyt on multa mennyt jotain todella pahasti ohi. Viimeksi esimerkiksi viime viikonloppuna kävin katsomassa Tukholman Fotografiskassa valokuvia taiteena.

Vierailija
31/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on monen monta taide sivustoa, joilla taiteen harrastajat ja myös ammattilaiset esittelevät töitään.

Yksityisviestillä voi kysellä myyntihalukkuudesta. Monellakaan sivustolla ei voi itsessään tehdä kauppaa.

Ei noille sivuille kehtaa laittaa teoksiaan. Kun hinnat ovat satasia. 

Omien töideni hinnat liikkuvat 1000 - 2000 €, ja myyn edullisesti. 

Vierailija
32/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta suoraan taiteilijalta, niin tuet häntä, etkä välikäsiä.

Vierailija
33/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin taiteilijaseuran taidelainaamo tai Taiko. Voi löytää esim. grafiikkaa edullisesti. Maalaukset ovat yleensä hiukan kalliimpia. 

Kävisin kiertämässä valmistujaisnäyttelyitä Kuvataideakatemia ja Vapaa taidekoulu ja muitakin. Sieltä voi bongata hyviä teoksia edullisesti. Tulevaisuuden lupauksia. 

Vierailija
34/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, mulla on kuvataiteen maisterin tutkinto niin että tiedän mistä puhun. Ei kiinnosta tm-liiton ankeuttajien pystyynkuolleet maalaukset eikä liiton typerät säännöt eikä nenä ruskeana kulkeminen vanhojen haisevien akkojen perseennuolentaringissä🤣

Vierailija
35/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta suoraan taiteilijalta, niin tuet häntä, etkä välikäsiä.

Toikin totta. Toisaalta galleristit tekevät markkinointityötä ja tarjoavat kulttuuria ihmisille. Vuokrat, palkat jne. eivät ole ilmaisia. Tuntemani galleristit sinnittelevät köyhyysrajalla. 

Ihmisten on vaikea löytää suoraan taiteilijan työhuoneelle. 

Vierailija
36/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tänään Hagelstamin huutokaupasta.

Vierailija
37/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mulla on kuvataiteen maisterin tutkinto niin että tiedän mistä puhun. Ei kiinnosta tm-liiton ankeuttajien pystyynkuolleet maalaukset eikä liiton typerät säännöt eikä nenä ruskeana kulkeminen vanhojen haisevien akkojen perseennuolentaringissä🤣

Ei ole pystyynkuollutta kylläkään. Siellä on säännöt, joiden perusteella haetaan. Turha odottaa mitään erityiskohtelua kylläkään. Siellä on tuhansia jäseniä ja monet ovat tehneet kymmeniä vuosia taidetta. Järkkäävät hauskoja tapahtumia kuten teosmyynti kaapelilla. 

Onko sinusta pystyynkuollutta, jos itse et ole päässyt taidemaalariliittoon? Sinne on vaikea päästä. Ja selkeät kriiteerit. 

Vierailija
38/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hagelstam, Helander ja Bukowskis.

Noista olen ostanut tauluja, suomalaista lasia ja aallon valaisimia yms.

Täällä alapeukutettiin kovasti tuota kirppari ehdotusta, joka ei siis ollut minun kommentti. Minulla on paljon taidetta kotona seinillä ja suurinosa niistä on hankittu kirppareilta ja osto-ja myyntiliikkeistä. Olen löytänyt pilkkahintaan sellaisten maalareiden ja taiteilijoiden tauluja joilla on ollut muita teoksia myynnissä esim. Bukowskilla, ja tämä on tosi. Ihmiset, varsinkin nuoret kyyräävät vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan saatuja/jääneitä akvarelleja, grafiikanlehtiä, öljymaalauksia ja pastellitöitä kirppikselle, kun eivät ymmärrä teoksen arvoa tai tiedä taiteilijaa. Sen takia ei pidä väheksyä sitä kirppariehdotusta.

Vierailija
39/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hagelstam, Helander ja Bukowskis.

Noista olen ostanut tauluja, suomalaista lasia ja aallon valaisimia yms.

Täällä alapeukutettiin kovasti tuota kirppari ehdotusta, joka ei siis ollut minun kommentti. Minulla on paljon taidetta kotona seinillä ja suurinosa niistä on hankittu kirppareilta ja osto-ja myyntiliikkeistä. Olen löytänyt pilkkahintaan sellaisten maalareiden ja taiteilijoiden tauluja joilla on ollut muita teoksia myynnissä esim. Bukowskilla, ja tämä on tosi. Ihmiset, varsinkin nuoret kyyräävät vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan saatuja/jääneitä akvarelleja, grafiikanlehtiä, öljymaalauksia ja pastellitöitä kirppikselle, kun eivät ymmärrä teoksen arvoa tai tiedä taiteilijaa. Sen takia ei pidä väheksyä sitä kirppariehdotusta.

Monet tykkäävät, että taide on uutta. Juuri Nyt. Minullakin on paljon perinnöksi saatuja taidokkaita vanhoja maalauksia. En halua laittaa niitä seinille. Jo kehykset ahdistavat. Haluan uutta taidetta. Tässä ja nyt, tähän hetkeen. 

Vierailija
40/59 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suoraan taiteilijoilta ja taidelainaamosta.Maalaan kyllä itsekkin ja teen grafiikkaa,mutta en kyllä laske omia ja muiden harrastelijoiden teoksia taiteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi