Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori/fb-kirppis: Ensin tingitään ja sitten tarvitaan maksuaikaa!

Vierailija
11.03.2024 |

Tori.fi, fb-kirppisryhmät...

Mistä tämmösiä ihmisiä riittää? Ensin tingitään hinnasta ja sitten sanotaan että joo viitsitkö varata tätä viikon päähän kun ei oo nyt rahaa.

Eikä tarvi olla edes kallis tavara. Jos ei oo heti varaa siihen 10e tavaraan niin täytyiskö miettiä että onko se tavara välttämätön siinä kohtaa ollenkaan, jos on noin heikko taloudellinen tilanne?

Tai sit ei lueta ilmoitusta, tai vastaaminen kestää joka kerta kaksi päivää.

Nytkin myyn vaatetta, ilmoituksessa lukee mitat ja jos haluaa postituksen, ostaja maksaa lisäksi postikulun 6,90e. No eikös joku ekana kysy että "postitatko?" Kyllä. "Okei. Mikä tässä on vyötärön mitta?"

Tuntuu jo siltä, että jotkut tekee tämmösiä hupikyselyitä tahallaan.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estolista on jumala!

😅 Ei vaan jumalalle kiitos estomahdollisuudesta.

Kylläpä sitä ollaan ylimielisiä käytettyjen tavaroidensa kanssa.

Ohhoh, koira älähti kun kalikka kalahti. Eikö joku suostunut varaamaan sulle sohvaa parin viikon päähän kun lapsilisät saapuu? Niin ja vielä kuljettamaan sitä sun luo? 

Omassa päässäs on kalikka.

Ihmetyttää tämä joidenkin myyjien ylimielisyys ja herkkyys. Ja, että ostajia pidetään jotenkin alempi arvoisina. 

Laitetaan estoja kirjoitusvirheiden takia. Estetään jos ei tervehdi jne. Ei kestetä tinkaamista. Itse en ole tinkaaja, mutta kyllä käytetyn tavaran kaupassa se on ihan ok. 

Vierailija
62/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estolista on jumala!

Nolottaako sinua ostaa käytettyä tavaraa kun ei ole varaa uuteen, vai mitä nillität?

Ei, miksi nolottaisi?

Mä en ole nilittänyt täällä, mutta monet muut myyjät on.

Olen itsekin myyjä, mutta en jaksa hermostua oikeastaan juuri mistään mitä täällä on valiteltu ostajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estolista on jumala!

Nolottaako sinua ostaa käytettyä tavaraa kun ei ole varaa uuteen, vai mitä nillität?

Käytetyn tavaran ostajat ei aina ole varattomia.

Kirppiksiltä ostetaan myös esim. jotain mitä ei enää löydy uutena. Tai toisaalta jotku ei halua ostaa uutta vaan mieluummin tukee kiertotaloutta.

Vierailija
64/85 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksei paikkakuntaa voi laittaa ilmoitukseen oikein? Soitin eräästä tuolista myyjälle, ilmoituksessa sijainniksi oli merkitty tämän paikkakunnan keskusta. Myyjä sanoi että tuoli sijaitsee paikassa X, joka on 30km päässä.

Toi on mun mielestä jo valtava matka tälläisessä asiassa. Moni ei lähde ajamaan yhteensä 60km jonkun halvan perus tuolin takia.

Vierailija
65/85 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha varailla persaukisille yhtään mitään, itse varaan ostajalle tuotetta max 2 päivää, jos ei onnistu maksu tai nouto siinä ajassa niin sitten menee seuraavalla.

Vierailija
66/85 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää varatko sitä vitriiniä/sänkyä/ruokailuryhmää jos teillä ei ole autoa, peräkärryä tai pakettiautoa heti saatavilla.

Jotkut kommentoi innokkaasti että av av mulle, ostan. Mutta sitten sanovat että joo serkku vois ens kuussa lainata pakua silloin pääsis hakemaan voitko varata siihen asti.

Ja näitä on PALJON!

Just paikallisessa roskalavaryhmässä monta naista oli jonottamassa ilmaista pianoa, eikä kukaan hakenut. Sitten pianon antaja kirjoitti uuden ilmoituksen tekstillä että ymmärtäkää ennen av jono kommentteja, että piano painaa, sitä ei ole helppo siirtää. Että se ei oo mikään kahden ihmisen helposti kannettava joka mahtuu Fiat Puntoon.

Vierailija
67/85 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks jotkut kyselee Torissa ja sit kun niille vastaa niin ne ei koskaan edes lue sitä viestiä? Ei siis näy lukukuittausta että vastausta olisi edes avattu.

Vierailija
68/85 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa eräs nainen kyseli mun 20e tuotteen perään monta viikkoa, mutta rahaa ei meinannut löytyä ollenkaan.

Kohta se kommentoi jo erääseen mun 60e tuotteeseenkin että olis kiinnostunut siitäkin, joten laitoin estoon. Miten olis siihenkään ollut varaa kun 20e tavarastakin väännettiin monta viikkoa eikä koskaan ostanut sitäkään?

Kuulostaa ihan nettitreffipalstalta :D

Vierailija
69/85 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hieman "yksinkertainen" tuttava joskus ihmetteli kun sai Huuto.netissä negapalautteen kun ei maksanut tuotetta.

Tämä henkilö ihmetteli asiaa näin: "Ei ollut just silloin rahaa, olisin mä sen myöhemmin maksanut. Kai sitä nyt ostaja saa myyjältä maksuaikaa vaatia?"

HAHAHHAHAAA :D Vai että oikein ostajalla oikeus vaatia maksuaikaa huuto.netissä.

Vierailija
70/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähnyt monta kertaa että jos joku lahjoittaa ilmaiseksi mitä vaan, oli sitten stereot/viulu/pesäpallomaila roskalavaryhmässä niin eiköhän joku aina löydy joka kyselee että: OnKo TäÄ MiTä MeRkKiÄ?

Se viulu/pesismaila/stereot on ILMAINEN, joten mielestäni melko röyhkeää kysellä merkkiä. Monelle muulle kelpaisi varmasti, oli merkki mikä tahansa.

Vierailija
71/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kysyy että "onko vielä myynnissä" ja vastaat sille että "kyllä on, tehdäänkö kaupat?" niin 90% niistä ei vastaa enää mitään koskaan takaisin. Olen tehnyt paljon kauppaa Torissa ja tämä on oma havainto.

Tosiostajat kirjoittaa "ostan, jos vielä saatavilla" tai suoraan vaan että "ostan, milloin ja mistä saa hakea?" 

Minä olen kirjoittanut myyjälle että "Onko vielä myynnissä?" Ja olen myös ostanut tuotteen.

Vierailija
72/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä fb ryhmässä ulkomaalaiset heti varaamassa tuotteita, ei kunnollista yhteistä kieltä eikä ymmärrystä tuotekuvauksesta. "Is this located in Helsinki?" - "No, this is in Pieksämäki" - "Where is it, near Helsinki?" 

Vierailija
73/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei paikkakuntaa voi laittaa ilmoitukseen oikein? Soitin eräästä tuolista myyjälle, ilmoituksessa sijainniksi oli merkitty tämän paikkakunnan keskusta. Myyjä sanoi että tuoli sijaitsee paikassa X, joka on 30km päässä.

Toi on mun mielestä jo valtava matka tälläisessä asiassa. Moni ei lähde ajamaan yhteensä 60km jonkun halvan perus tuolin takia.

Se keskusta tulee siihen postinumeron perusteella mikä on myyjän postitoimipaikka. Ei myyjä sitä itse määritä. Siellä on siksi se viestimahdollisuus, että voi kysyä eikä nilittää jälkeen päin. 

Vierailija
74/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks jotkut kyselee Torissa ja sit kun niille vastaa niin ne ei koskaan edes lue sitä viestiä? Ei siis näy lukukuittausta että vastausta olisi edes avattu.

Ehkä vastaat niin viiveellä, että ostohalu on jo kaikonnut tai kyselijä on löytänyt toisen kohteen ja ostanut sen. Näissä pitää olla aika vikkelä.

Vierailija
75/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se keskusta tulee siihen postinumeron perusteella mikä on myyjän postitoimipaikka. Ei myyjä sitä itse määritä. Siellä on siksi se viestimahdollisuus, että voi kysyä eikä nilittää jälkeen päin. 

Saa sen määritettyä sinne itse. Ennen ilmoituksen julkaisua on mahdollisuus säätää oikea postinumeroalue. Tai sit voi ihan siihen ilmoitukseen kirjoittaa oikean sijainnin. 

Vierailija
76/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen näistä valittajista rääsykauppiaat jotka ei saa tuotteitaan myytyä. Itse myyn ja kukaan ei ole pyytänyt osamaksulla. Kallein myyty tuote 650 euroa.

Ei myyjä voi olla ylimielinen.

Vierailija
77/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähnyt monta kertaa että jos joku lahjoittaa ilmaiseksi mitä vaan, oli sitten stereot/viulu/pesäpallomaila roskalavaryhmässä niin eiköhän joku aina löydy joka kyselee että: OnKo TäÄ MiTä MeRkKiÄ?

Se viulu/pesismaila/stereot on ILMAINEN, joten mielestäni melko röyhkeää kysellä merkkiä. Monelle muulle kelpaisi varmasti, oli merkki mikä tahansa.

On oikeus kysellä. Ei kenenkään tarvitse olla mikään varasto. Itse laitoin merkin eli Sony televisio 32 tuumainen ja nettiyhteyttä ei ole. Onko se niin vaikeaa sulle?

Vierailija
78/85 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräiset pienet tavarat kannattaa viedä kirppikselle niin ei tarvi sekoilla av yv jono tyyppien kanssa

Vierailija
79/85 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkea tuo Torin uudistus

Vierailija
80/85 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis MYYJÄT  kaikkialla :

- Ensimmäisenä tökkii vaate , josta on MATERIAALI  LAPPU LEIKATTU  POIS.  Se jää melko varmasti  ostamatta.

- likaiset ( suurin osa ) vaatteet.                          Kotona tietty ensin palastimeen 2 vrk ja sitten  pesu, ja AINA  on pesuvesi kuin ois kellarin lattian pesuvettä !  Yhtä mustaa.

- Ylihinnoittelu.  Jää pöydälle.