Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori/fb-kirppis: Ensin tingitään ja sitten tarvitaan maksuaikaa!

Vierailija
11.03.2024 |

Tori.fi, fb-kirppisryhmät...

Mistä tämmösiä ihmisiä riittää? Ensin tingitään hinnasta ja sitten sanotaan että joo viitsitkö varata tätä viikon päähän kun ei oo nyt rahaa.

Eikä tarvi olla edes kallis tavara. Jos ei oo heti varaa siihen 10e tavaraan niin täytyiskö miettiä että onko se tavara välttämätön siinä kohtaa ollenkaan, jos on noin heikko taloudellinen tilanne?

Tai sit ei lueta ilmoitusta, tai vastaaminen kestää joka kerta kaksi päivää.

Nytkin myyn vaatetta, ilmoituksessa lukee mitat ja jos haluaa postituksen, ostaja maksaa lisäksi postikulun 6,90e. No eikös joku ekana kysy että "postitatko?" Kyllä. "Okei. Mikä tässä on vyötärön mitta?"

Tuntuu jo siltä, että jotkut tekee tämmösiä hupikyselyitä tahallaan.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa että jos tuote tarvii varata niin varausmaksu on 50% tuotteen hinnasta ja sitä ei palauteta jos kaupat peruuntuu ostajan toimesta. Kyllä vähenee turhat av huutelut :D

Vierailija
22/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmösen etanavastaajan kanssa sai vääntää just pari viikkoa sitten. Vastaaminen kesti aina vuorokauden eikä mikään edennyt mihinkään, kunnes sanoin että myyn sit seuraavalle ja siihen se sit vastas minuutissa, alkoi hirveä huuto viesteillä miten meillä on kaupat sovittuna ja lupasin sen hänelle, mutta hänellä ei vaan just nyt ole rahaa (Oltiin sovittu tavaran hinnaksi 15 euroa postitettuna)

Ja kääntäen, kenellä on niin kivet kupissa, että viitsii muutaman kympin takia nähdä myymisen vaivan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa porukkaa kuin "mä otan tän, laitatko postiin tulemaan"

Ja sitten kun olet tavaran pakannut ja valmiina postittamaan, aletaankin vänkäämään hinnasta, eli vähintään puolet pois...

Vierailija
24/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää nämä tavaransa rappukäytävään tuuppaajat, lapulla "saa ottaa".

Tiedoksesi, pelastuslaki kieltää ja toisekseen, rappukäytävä ei ole mikään kierrätyskeskus!

Vierailija
25/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset myyjä- ja ostajaprofiilit tekisivät kaupankäynnistä helpompaa. Esimerkiksi myyjällä voisi olla valinta myyn vain tunnistautuneille ostajille ja vastaavasti ostajille ostan vain runnistautuneelta myyjältä, samoin nouto-/toimitus- ja maksuvaihtoehtohen valinnat molemmille. Valinnat myös estäisivät ilmoitusten, jotka eivät täytä ehtoja  näkymisen.

Vierailija
26/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeli sääntö: älä osta mitään jossei ole rahaa.

Ja toinen, älä myy ellet aio myös toimittaa. Nimittäin äsken joutunut tekemään rikosilmoitusta tällaisesta tyypistä Espoossa. 

Onneksi nää on väjenemään päin, kiitos tunnistautumisien yms. Ostajat nylyään karmeita.

Vierailija
27/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli ihan mieleen yhdet huippukaupat. Myin tuotetta, joka oli mielestäni hankala postittaa, joten laitoin vain noudon. Ostaja, joka vaikutti ihan fiksulta, kysyi, onnistuisiko postitus. No hellyin tähän sitten ja sovimme kaupat postikuluineen. Laitoin tilitiedot, ja hän lähetystiedot. Joidenkin päivien päästä kyselin perään, kun rahaa ei näkynyt. Ostaja vastasi kipakasti, ettei hän kai mitään maksa, kun ei pakettikaan ole tullut. Tässä sitten muutama viesti vaihdettiin vielä siitä, kuinka toinen voi olla huijari. Jäi ne kaupat tekemättä.

Vierailija
28/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myynyt torissa paljon kaikenlaista autoista lähtien ja joka ilmoitukseen laitan loppuun, että vastaan vain soittoihin enkä varaile myytävänä olevaa kellekään, vaan se jota kiinnostaa niin soittaa ja tulee katsomaan. En lähetä mitään vaan ostaja noutaa ja maksu käteisellä. On tähän asti toiminut erittäin hyvin. Kyllä silti noista ohjeista huolimatta tulee just tuollaisia typeriä kyselyviestejä, mutta minäpä en niihin vastaa. Tosiostajan tietää siitä että se soittaa ja on tulossa pian kaupantekoon, haaveilijat ja rahattomat laittaa vain viestejä tyyliin 'myytkö kympillä', kun muut jotain satasen arvoista tai 'varaa mulle ens jouluun'. 

Vierailija
29/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuli ihan mieleen yhdet huippukaupat. Myin tuotetta, joka oli mielestäni hankala postittaa, joten laitoin vain noudon. Ostaja, joka vaikutti ihan fiksulta, kysyi, onnistuisiko postitus. No hellyin tähän sitten ja sovimme kaupat postikuluineen. Laitoin tilitiedot, ja hän lähetystiedot. Joidenkin päivien päästä kyselin perään, kun rahaa ei näkynyt. Ostaja vastasi kipakasti, ettei hän kai mitään maksa, kun ei pakettikaan ole tullut. Tässä sitten muutama viesti vaihdettiin vielä siitä, kuinka toinen voi olla huijari. Jäi ne kaupat tekemättä.

Postiennakolla Postin tai jälkivaatimuksella Matkahuollon kautta. Toki jos ostaja ei lunasta tuotetta jää kuluja itselle maksettavaksi, mutta ei jää ainakaan rahat saamatta, kun tuote meni. Pienemmillä summilla kulut ovat kohtuuttomat, joten vain nouto ja siinä yhteydessä maksu tai vie suoraan roskikseen/Sorttiasemalle.

Vierailija
30/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vaikeasti sairas, minimieläkkeellä elävä vanhus, laitospotilas jne. selailee niitä ilmoituksia ihan omaksi ilokseen.

Joskus tulee vastaan joku kivannäköinen juttu jonka he haluaisivat, mutta tilillä on 0,13€.

Laittavat sitten viestiä että olisivat kiinnostuneita ihan vaan siksi että saisivat elämään sisältöä.

Ei se väärin ole tai rikos, mutta turhauttaa myyjiä. Itse en jaksa tuosta repiä pelihousujani vaan sanon että valitettavasti tuote lähtee postiin ainoastaan maksua vasten, ja jatkan myyntiä. Kyllä kaikelle lopulta aina on ostaja löytynyt kun hinta on kohdallaan, joskus 5 päivän, joskus 5 viikon päästä.

Kertaakaan ei ole listaamani tuote jäänyt täysin myymättä. Toki joskus olen vaan niin väsynyt turhiin kyselyihin ja tyyppeihin joilla ei aikomustakaan ostaa/ei ole rahaa tilillä sitä 10 euroa, jolloin vaan jätän vastaamatta.

Kyllä ne myyjätkin voi yhtälailla olla köyhiä ja kipeitä.

Ostin joskus yhden tuotteen torista ja myyjä lupasi sen postittaa. Kävikin niin, että tavaraa ei löytynytkään eikä myyjä halunnut palauttaa rahoja. Vetosi rahavaikeuksiin. Ja minä olin kuulemma törkeä kun vaadin rahojani heti takaisin.

Lopulta vasta muutaman viikon kuluttua hän palautti rahat.

Vierailija
31/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli mielenkiintoinen. Vielä 2010 ei voinu olla varma myyjistä. Nykyään ostaja on se joka todennäköisesti huijaa.

Vierailija
32/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli mielenkiintoinen. Vielä 2010 ei voinu olla varma myyjistä. Nykyään ostaja on se joka todennäköisesti huijaa.

Sepä se. Olen vuosien aikana tehnyt paljon kauppaa, poikkeuksetta postittaen ja aina niin, että rahat tilille, tuote postiin. Koskaan en ole postiennakolla laittanut eikä kukaan ostaja ole tätä yhtä lukuunottamatta "olettanut" että saisi tuotteen ennen maksamista.

Vierailija
33/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Huuto.netissä yli 300 positiivista palautetta, ei yhtään neutraalia tai negapalautetta.

Eräs nainen osti tavaran, ei näkynyt maksua. Muutaman päivän kuluttua laittoi negapalautteen että "Myyjä ei lähetä tuotetta, onneksi en ehtinyt maksaa!" Ahaa. Laitoin viestiä että maksu tilille ja tuote postiin. Maksoi, lähetin, ostaja vaihtoi palautteen positiiviseksi. 

Erikoinen ajatus vaan että olen mahdollinen huijari yli 300 positiivisella palautteella.

Vierailija
34/85 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösen etanavastaajan kanssa sai vääntää just pari viikkoa sitten. Vastaaminen kesti aina vuorokauden eikä mikään edennyt mihinkään, kunnes sanoin että myyn sit seuraavalle ja siihen se sit vastas minuutissa, alkoi hirveä huuto viesteillä miten meillä on kaupat sovittuna ja lupasin sen hänelle, mutta hänellä ei vaan just nyt ole rahaa (Oltiin sovittu tavaran hinnaksi 15 euroa postitettuna)

Ja kääntäen, kenellä on niin kivet kupissa, että viitsii muutaman kympin takia nähdä myymisen vaivan?!

Itse myin juuri 10 euron tuotteen että pääsin eroon ja tuli edes vähän enemmän tilaa keittiöön. Vielä lähetin tuotteen. Meillä kierrätetään eikä varastoida. Ei ole rahasta puutetta.

Vierailija
35/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten myin juhlamekkoa Torissa, joku nainen kyseli sitä ja tätä. Lopulta sanoi että "en ostakaan kun mies sanoi ettei tää väri sovi mulle".

Olisko pitänyt kysyä sen miehen mielipidettä vaikka ihan ensimmäisenä?

Vierailija
36/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä jankkaajat eivät koskaan osta mitään, tyyliin myyt merkkilaukkua jossa annat kaikki speksit niin tämä jankkaaja alkaa pyytämään jotain poseerauskuvia laukun kanssa..wtf? Myin sohvaa ja sain varmaan 10 viestiä samalta tyypiltä joka oli tulossa hakemaan sohvaa, sovittiin päivä ja aika mutta aina tuli tilalle jotainsitten tuli toinen viesti ja ostaja tuli hakemaan heti sovittuun aikaan.

Mutta sitten on ihan oikeasti kiinnostuneita jotka tulevat hakemaan tavaran sovittuun aikaan. Itse tein tarjouksen sivupöydästä, myyjä myi käytettyä pöytää lähes uuden pöydän hinnalla ja tein mielestäni hyvän tarjouksen. Myyjän asuinpaikka oli sama kuin minulla niin kysyin asuuko hän lähellä minua (kerroin osoitteeni) koska halusin tietää tarviiko pöydän hakuun autoa vai ei. Myyjä vastasi ettei myy alle pyydetyn hinnan ja että on varmaan vaikea kantaa pöytää yksin eli suoraa vttuilua, ihan kuin kukaan hakisi pöytää ja kantaisi sitä yksin.  Tuollaisia mulqvistejakin löytyy. Jos on yhtään myyntimies niin tee vastatarjous mut eihän nämä urpot tajua. No en olisi ostanut tuon kommentin jlk vaikka olisi hyväksynyt tarjouksen. Turha myydä käytettyä tavaraa lähes uuden hinnalla. 

Tinkiä saa aina, ei kait kukaan osta tavaraa pyydetyllä hinnalla? Enkä itse siitä loukkaannu. 

Vierailija
37/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyyli kertoo ihmisestä paljon

"Onko tää vielä, saisko kuvaa päällä"

Vai

"Hei! Olisin kiinnostunut tästä mekosta. Onko mahdollista saada sovituskuvaa, niin hahmottaisi vaatteen istuvuuden paremmin?"

Kummalle vastaat mieluummin? 

Vierailija
38/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaiset epäilijät edes miettii postitusta jos on noin vaikeaa? Pysyisivät siellä oman alueen fb kirppiksellä, niin pääsis ihan itse hakemaan ja tarkastamaan tuotteen ennen ostoa.

Vierailija
39/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyyli kertoo ihmisestä paljon

"Onko tää vielä, saisko kuvaa päällä"

Vai

"Hei! Olisin kiinnostunut tästä mekosta. Onko mahdollista saada sovituskuvaa, niin hahmottaisi vaatteen istuvuuden paremmin?"

Kummalle vastaat mieluummin? 

Vastaisin molemmille. En jaksaisi takertua tuommoiseen.

Kyselijöitä muutenkin niin vähän ettei ole vara valikoida ostajia. 

Vierailija
40/85 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kenkiä koko Suomen laajuisessa ryhmässä. Joku nainen laittoi viestiä että on kiinnostunut, missä nää on. No selvis että välimatkaa 300km, mutta sanoin että lähetys kyllä onnistuu. Sit olinkin huijari. :D Eli oon huijari kun en asu samassa kylässä. Ja kyllä, varmaan huijaan jonkun 20e takia. Suurin osa (99%) tekee kuitenkin rehellistä kauppaa, joten melko törkeää syyttää huijariksi sillä perusteella että asun kaukana. Mitäköhän sellainen ihminen edes sit tekee koko Suomen laajuisessa ryhmässä, jonka jäsenistä ehkä 0,1% asuu samalla kylällä?