Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passiiviset tulot

Vierailija
11.03.2024 |

Paljonko sinulla on passiivisia tuloja kuukaudessa vai onko ollenkaan? Mistä ne koostuvat? 

Minulla noin 700€/kk ja koostuvat vuokratuloista lainanlyhennyksineen ja osingoista. 

Ihan silkasta mielenkiinnosta kyselen, ei muita taka-ajatuksia.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osinkoja noin 800e/kk kun jakaa vuosipotin.Tuon kun saisi triplattua niin voisi lopettaa työt.

Bruttopalkka tonnin, että ihan hyvin pärjää jo tuolla, jos vain osaa elää, sitäkin pitää harjoitella ihan yhtä lailla, kuin tuota sijoittamista, sitä ei vaan moni ymmärrä.

Vierailija
22/23 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden yksiön vuokratulot. Vastikkeiden ja verojen jälkeen jää nettona käteen vähän yli 600€/kk. Tosin ensin mentiin 15 vuotta miinuksella, kun ne piti maksaa. Toisaalta vuokratulo on vain noin puolet tulosta, loppu on asuntojen arvonnousua. Vaikkei niitä voikaan realisoida kuin myymällä, niin kyllähän se mieltä lämmittää.

Kyllähän ne asuntojen lyhennykset on silti passiivista tuloa vaikka käteen ei silloin jäisikään mitään. Nettovarallisuutesi kasvaa kun lyhennykset juoksee. 

-ap

Ei siinä nettovarallisuus kasva jos siirrät rahavarojasi lainanlyhennykseen vaan pysyy ennallaan.

Ei niin, mutta jos käyttää vuokralaiselta tulleita vuokrarahoja lyhennyksen maksuun niin oma nettovarallisuus kasvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut säästeliäs koko ikäni. Noin 30 vuotiaana, kun mies löysi toisen ja köyhdyin kertalaakista, päätin etten enää ikinä pane taloudellista luottoa mieheen. Exällä oli hyvä palkka ja omaisuutta ja asuntokin, joten jäin tyhjän päälle ja tulot pienet. Nyt olen 54v, olen saanut säästöön jo lähes 200 000 euroa(osakkeissa ja rahastoissa(, ja koska lapset omillaan voin kaikki tulot käyttää omaan elämääni. Jos säilynyt terveenä ja hengissä, jään eläkkeelle noin 56 vuotiaana ja voi ns firettää. Katellaan nyt maltanko, sillä tykkään työstäni. Toisaalta kiehtoisi matkustella kun ja jos siihen aikaa ja mahdollisuus. 

Aloittakaa nuorena säästäminen.  Vaikka vähän kuukaudessa, indeksirahastot hyvä kohde jos ei jaksa perehtyä osakkeisiin tai innostu asuntosijoittamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän