Minua on kohdeltu aivan uskomattoman törkeästi vuosien varrella. Miksi kohtelisin muita yhtään sen paremmin?
Kommentit (72)
"Niin metsä vastaa kun siihen huutaa."
Olet vaan väärässä metsässä. Miksi huutaa sellaisessa metsässä, joka ei ole ikinä huutanut sulle?
Eli haluat tuottaa tänne lisää kaltaisiasi nuoria, törkeästi kohdeltuja, kärsiviä katkeroituneita? Pistämällä pahan kiertämään ylläpidät tätä pahan kulttuuria, joka, jos kaikki toimivat samoin kuin sinä leviää vallitsevaksi asiaintilaksi. Onkos sitten kivaa, kun täällä on kuin Ranskassa tai Venäjällä ja kaikki ovat vain sairaalloisen ilkeitä toisilleen? Sitten sinä vasta kärsitkin! Ole mieluummin roolimallina ystävällisyydestä ja toisten asiallisesta kohtelusta, niin ylläpidät sellaisen käytösmallin säilymistä ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. Älä vajoa samalle tasolle kuin sinua loukanneet - muuten et ole yhtään parempi kuin he! Ehkäpä heidän taustallaan vaikuttaa sama syy kuin sinulla nyt, heitäkin kohdeltiin ilkeästi ja he päättivät kostaa viattomille. Ole sinä parempi äläkä jatka pahuuden kierrettä!
En halua olla halveksumieni ihmisten kaltainen. Enkä halua, että minua halveksutaan siten, kuin minä heitä.
Muiden ilkeä kohtelu lisää omaa pahaa oloa. Tuntee olevansa ilkeä, paha kusipää ja ihmiskunnan pohjasakkaa, mitä onkin. Siksi monet kohtelevat muita huonosti, koska heillä itsellään on paha olo, jonka yrittävät purkaa muihin. Tosin näin heidän oma paha olonsa pahenee vaan, minkä he ansaitsevatkin. Joten ei kannata itseään ehdoin tahdoin laittaa alaspäin menevään kierteeseen, jossa oma paha olo kasvaa vaan.
Lisäksi tutkimusten mukaan ilkeys korreloi tyhmyyden kanssa. Ilkeät siis ovat tyhmiä ja monista olen huomannut, että näin todella on. Ystävällisyys korreloi älykkyyden kanssa, joten mieti haluatko antaa itsestäsi kuvan älykkäänä vai typeryksenä?
Vierailija kirjoitti:
Siksi että sä todennäköisesti kuset vaan omiin muroihin toimimalla samalla tavoin muulle
Ap todennäköisesti aiheuttaa kaiken paskan itselleen. Mitä kylvää, sitä korjaa, pieni, tyhmä venäläisnatsi.
Vierailija kirjoitti:
Sinua kohtaan on tehty väärin. Mutta älä sinä tee väärin.
Ei kannata silti yllättyä että vihaamasi, leimaamasi ja halveksimasi ei tule myöskään auttamaan sinua.
Tuntuu että joillekin tämä on ihan ylivoimaista ymmärtää.
Samaa mieltä AP. Olen ollut jo vuosia täysi kusipää muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että sä todennäköisesti kuset vaan omiin muroihin toimimalla samalla tavoin muulle
Ap todennäköisesti aiheuttaa kaiken paskan itselleen. Mitä kylvää, sitä korjaa, pieni, tyhmä venäläisnatsi.
Sulla näyttää olevan joku paha ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on hyvä ohje. Kostaminen jollekin johtaa harvoin mihinkään hyvään. Aivan varmasti ei saa mukavia ja aitoja ystäviä, jos tuollaisia hautoo.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytymällä muita kohtaan samalla tavalla ja kohtelemalla muita samalla tavalla hyväksyt oman paskan ja epäoikeudenmukaiseksi kokemasi kohtelun. Ja tuolla menolla se tulee jatkumaan. Tuskin KAIKKI ovat kohdelleet sinua huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Muiden ilkeä kohtelu lisää omaa pahaa oloa. Tuntee olevansa ilkeä, paha kusipää ja ihmiskunnan pohjasakkaa, mitä onkin. Siksi monet kohtelevat muita huonosti, koska heillä itsellään on paha olo, jonka yrittävät purkaa muihin. Tosin näin heidän oma paha olonsa pahenee vaan, minkä he ansaitsevatkin. Joten ei kannata itseään ehdoin tahdoin laittaa alaspäin menevään kierteeseen, jossa oma paha olo kasvaa vaan.
Lisäksi tutkimusten mukaan ilkeys korreloi tyhmyyden kanssa. Ilkeät siis ovat tyhmiä ja monista olen huomannut, että näin todella on. Ystävällisyys korreloi älykkyyden kanssa, joten mieti haluatko antaa itsestäsi kuvan älykkäänä vai typeryksenä?
Hyviä pointteja.
Ihan hiljaiseksi vetää kun tätä palstasekoilua miettii. Luuleeko nämä oikeasti voittavansa sillä jotain?
Koska olet fiksumpi kuin ne muut?