Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on kohdeltu aivan uskomattoman törkeästi vuosien varrella. Miksi kohtelisin muita yhtään sen paremmin?

Vierailija
10.03.2024 |

Niin metsä vastaa kun siihen huutaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä ihmisiä hyväksikäytetään täysin häikäilemättä ja jatkuvasti jos he toimivat itse asiallisesti. He eivät koskaan koe vastavuoroisuutta.

Kun ymmärsin tämän vuosikymmenien kuluessa, aloin itsekin antamaan takaisin samalla mitalla.

Vierailija
22/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä alennu kusipäiden tasolle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa myös jalomielisyyteni ja kiltteyteni, etten ole aikanaan vastannut samalla mitalla niille törkeästi käyttäytyville. Ilkeät vaan painavat väkisin alas ja pitävät suorastaan likasankona. Eihän tietysti ihme, kun jo lapsesta asti on nujerrettu ja rangaistu heti, kun on yrittänyt pitää puoliaan. Aikuisena jos vähänkin puolustautuu, jääkin sitten yksin. Ehkä hyvä niin, ei tarvitse taistella koko ajan. Katkeruuskin hellittää ajan mittaan. 

Vierailija
24/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olet sitten itse yhtään parempi ihminen? Itse ainakin elän niinkuin ajattelen. Minulla on tietyt tärkeät arvoni ja persoonan ominaisuuteni jotka estävät minua olemasta paha kellekään. Hyvä niin. Voisit käydä terapiassa ja alkaa työstämään katkeruuttasi ja patoutumiasi.

Vierailija
25/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et halua olla samanlainen kusipää kuin ne muut?

Vierailija
26/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niele ylpeytesi ja nouse kaiken vihan ja katkeruuden yli tai yritä edes. Älä sorru samaan p*skaan mitä muut ovat sinulle tehneet, vaan aseta rajat ja ole tarkempi ketä päästät lähellesi. Rakasta ja kunnioita ensin itseäsi, niin siten sinun on helpompi kohdella muitakin hyvin.

Vierailija
27/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun ympärillä on ihmisiä jotka kohtelee sua huonosti, niin mitä luulet saatko ympärillesi parempiakaan jos asenteesi on tuo? 

Olet selvästi ansainnut kaltaisesi ympärillesi.

Vierailija
28/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljet pois jatkossakin sen mahdollisuuden että voisit kohdata ystävällistä kohtelua ja pilaat siten ainoastaan oman elämäsi.

Vierailija
29/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viattomia kirveellä päähän? Niinkö? Taidat tehdä itsestäsi hyvin yksinäisen ja tylsän ihmisen.

Vierailija
30/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis olla itse yhtä törkeä kuin sinulle on oltu, eli haluat VAJOTA SAMALLE TASOLLE törkeilijöiden kanssa.

Eikö olisi itsesi kannalta parempi näyttää, että sinulla on parempi moraali kuin heillä?

Parhaiten ihmisen saa ymmärtämään tekosensa seuraukset toimimalla samalla tavalla takaisin. Järkipuhe tai joku typerä ymmärrys on aivan yliarvostettua, ei sitä kukaan kuuntele. Perseily loppuu perseilyllä, joskus roiskahtaa vähän sivullisiinkin, mutta toimikoon se pelotteena, etteivät edes harkitse. Näin se kuulkaa on  ja toimii. Vaikutus on melko välitön. Ei siinä jäädä turhia diskuteeraamaan. -eri-

Idioottien kanssa ei kannata väitellä tai kinata. Ne vetävät sinutkin omalle tasolleen. 

Eli en tiedä mitä sotaa kukin käy ja ketä vastaan, mutta jos oikeasti haluat vaikuttaa asioihin, niin ihan järkipuhe ja asioiden tuominen esiin ovat se juttu. Tai mitä kukaan oppii siitä, jos sä ns kostat jollekin joka ei edes liity asiaan? Jos pystyt suoraa vaikutamaan kaltoinkohtelijaasi, niin sitten vaikuta siihen. Ihan selkeästi ja avoimesti sitten. Siinähän oppii. Tuollaiset kostot eivät toimi, mutta suora ja omalta puoleltasi näkyvä ja looginen toiminta auttaa ja muuttaa jotain. Yleensä sellainen joka tykkää kohdella ihmisiä väärin ei tykkää esimerkiksi naurunalaiseksi joutumisesta.

On tietty fiksua ettei tue sellaista tekemistä tai kulttuuria, jossa ihmisiä käytetään oman aseman pönkittämiseen. Kun tarkkaan sitten miettii, niin aika iso osa sosiaalisesta toiminnasta lähtee siitä että on me ja muut, ja ne muut (tai se joku) eristetään muista, ja nostetaan tavalla tai toisella tikun nokkaan. Aina nauretaan jollekin. Tällaista tekemistä ei saa ruokkia, ei saa lähteä mukaan tai mitenkään hyväksyä. 

Vierailija
31/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kohdellut sua huonosti. Mutta jos alat kohdella minua huonosti, huomaat sen olleen huono idea. Jos on ihan pakko alkaa kostaa, tee se niille jotka kohteli sua huonosti. Jos alat kostaa muille, huomaat että "minä vs. maailma" ei voi päättyä hyvin.

Vierailija
32/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, täällähän on suurin osa vastauksista ihan fiksuja.Hyvä ihmiset.Ei laiteta pahaa kiertämään.Tehdään me se hyvä uljas teko ja pysäytetään pahuus.Kohdellaan hyvin itseämme ja toisiamme.Se on kaikkien etu.

Viha myrkyttää vain kantajansa.

Vierailija
33/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat kohdella muita huonosti? Se on se kysymys. Mieti sitä. 

Vierailija
34/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole älykäs, ole looginen, kosta oikeisiin kohteisiin eikä syyttömille.

Näinhän naiset eivät toimi. Jos yksi mies on ollut sika, niin kaikki miehet ovat sikoja. Paitsi jos mies on komea.

Vierailija
35/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat.

Vierailija
36/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vois olla niin mun kirjoittama.

Olen todella kiltti ja lojaali, autan aina muita. Tästä saan palkaksi p*skaa niskaani muiden vastuita kannettavaksi sekä syyttelyä. En jaksaisi enää. Mutta en tiedä miten lähteä tilannetta muuttamaan, kun en voi persoonaanikaan muuttaa, vaikka olen yrittänyt.

N25

Vierailija
37/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä.

Voimia ja sitkeyttä toimia oikein!

Vierailija
38/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vois olla niin mun kirjoittama.

Olen todella kiltti ja lojaali, autan aina muita. Tästä saan palkaksi p*skaa niskaani muiden vastuita kannettavaksi sekä syyttelyä. En jaksaisi enää. Mutta en tiedä miten lähteä tilannetta muuttamaan, kun en voi persoonaanikaan muuttaa, vaikka olen yrittänyt.

N25

Olen jo viiskymppinen ja sama juttu lisäyksellä että saan vielä selkään puukotukset ja pahanpuhumiset niskaani. Viime aikoina myös suoranaista ilkeilyä. Mihinkään hyvään ei ole hyvä johtanut; muut vaan porskuttaa. 

Olen odotellut sitä hyvän kiertämistä mutta eipä ole näkynyt?

Vierailija
39/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokaikinen kohdellut sinua huonosti? Jospa kohtelisit niitä henkilöitä huonosti, jotka ovat sinua huonosti kohdelleet ja jättäisit muut rauhaan?

Vierailija
40/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmä silmästä tuottaa sokeiden yhteiskunnan. - Gandhi

Se on ihan mahdollista. Se on valitettavaa. Mutta sitten se menee niin ja joskus muu ei auta. Toisaalta sokkona on vaikeampaa sohia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän