Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on kohdeltu aivan uskomattoman törkeästi vuosien varrella. Miksi kohtelisin muita yhtään sen paremmin?

Vierailija
10.03.2024 |

Niin metsä vastaa kun siihen huutaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten ihmisen saa ymmärtämään tekosensa seuraukset toimimalla samalla tavalla takaisin. Järkipuhe tai joku typerä ymmärrys on aivan yliarvostettua, ei sitä kukaan kuuntele. Perseily loppuu perseilyllä, joskus roiskahtaa vähän sivullisiinkin, mutta toimikoon se pelotteena, etteivät edes harkitse. Näin se kuulkaa on  ja toimii. Vaikutus on melko välitön. Ei siinä jäädä turhia diskuteeraamaan. -eri

Aloittaja kuitenkini kirjoitti että aikoo kohdella törkeästi ihan muitakin ihmisiä, kuin niitä jotka ovat toimineet törkeästi häntä kohtaan. 

Joku täysin viaton saa siis tämän aloittajan katkeruutta päälleen aivan ilman syytä.

Perustelusi onkin syvältä rektumin pimeistä ja pahanhajuisista uumenista.

NIi-i. Aina ei saa sellaisia perusteluja kuin haluaisi, aina ei saa kivoja vastauksia. Perustelin mitennperustelin, enkä voi auttaa, jos se ei miellytä. Tämä johtuu siitä, ettei sinunkaan vastauksesti ollut kovin kaksinen.

Vierailija
42/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmä silmästä tuottaa sokeiden yhteiskunnan. - Gandhi

Se on ihan mahdollista. Se on valitettavaa. Mutta sitten se menee niin ja joskus muu ei auta. Toisaalta sokkona on vaikeampaa sohia.

Sokeiden valtakunnassa silmäpuoli on kuningas.

On parempi että ihmiset eläisivät silmät avoinna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siitä vaan kärsit. Syyttömille kostaminen eräänlaista heikkoutta ja raukkamaisuutta josta ei kannata olla kauhean ylpeä eikä koskaan voi voittaa. 

Vierailija
44/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii toi on sitä koston logiikkaa. Silmä silmästä, hammas hampaasta. Uhriutumista, josta sodat ja moni muukin paha saa alkunsa. Minuakin on kohdeltu elämässä huonosti. Valitsin vastuun ottamisen tien. Menin terapiaan käsittelemään kaiken tuskan, paskan, ja joissakin kohdin sen omankin osuuteni. Tuli katkaistua sukupolvienkin traumat, etteivät enää mun lapsiin niin isosti siirry. Kosto-ajatukset sitoo tulevaisuudenkin menneisyyteen ja menee koko elämä ohi menneisyyttä syytellessä. Kun ottaa vastuun itsestään voi paskasta menneisyydestä huolimatta saada vielä merkityksellisen elämän. Valinta on sun. 

Vierailija
45/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet arvoton H U O R A! nyt ja ikuisesti. 

Vierailija
46/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet arvoton H U O R A! nyt ja ikuisesti. 

Eli sinäkin olet ihminen, joka on heti valmis kohtelemaan vieraita ihmisiä/nettikirjoittajista huonosti. Olet siis, oman logiikkasi mukaisesti, arvoton H U O R A nyt ja ikuisesti. Ok, ihan sama kunhan ei tarvitse onneksi tuntea.

Sivusta

Vierailija
47/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vois olla niin mun kirjoittama.

Olen todella kiltti ja lojaali, autan aina muita. Tästä saan palkaksi p*skaa niskaani muiden vastuita kannettavaksi sekä syyttelyä. En jaksaisi enää. Mutta en tiedä miten lähteä tilannetta muuttamaan, kun en voi persoonaanikaan muuttaa, vaikka olen yrittänyt.

N25

Olen jo viiskymppinen ja sama juttu lisäyksellä että saan vielä selkään puukotukset ja pahanpuhumiset niskaani. Viime aikoina myös suoranaista ilkeilyä. Mihinkään hyvään ei ole hyvä johtanut; muut vaan porskuttaa. 

Olen odotellut sitä hyvän kiertämistä mutta eipä ole näkynyt?

Pidä perheesi ja ystäväsi lähellä mutta vihollisesi vielä lähempänä. Ei kosto mitään auta, mutta ei saa myöskään olla liian kiltti. Rajoja ja rakkautta.

Vierailija
48/53 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi? Ehkä siksi, että pelkäät kostoa?

Vierailija
49/53 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Kohtele ihmisiä huonosti, ja kärsi seuraukset yksinäisenä luuserina jota edes omat lapset ei halua nähdä.

Vierailija
50/53 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suunnitelma, miten reagoit seuraavalla kerralla. Esim. 

- Et lainaa rahaa kenellekään

- Et tee palveluksia, jos et 100% varmaksi tiedä, että toinen on valmis tekemään saman sinulle

- Et hyppää suhteeseen ennen kuin tunnette kunnolla

- Et tee työpaikalla muuta kuin esimiehen määräämät tehtävät

Jne. 

Vierailija
51/53 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ne sua törkeästi kohdelleet ovat ajatelleet samoin. Ehkä heitä on kohdeltu törkeästi ja se on kostautunut sulle ja sä jatkat tätä kierrettä.

Miksi katkaisisin kierteen kun harvoja on kiinnostanut tähänkään asti?

Voit omalla käytökselläsi demota miten sodat syttyvät, tai jäävät syttymättä.

Vierailija
52/53 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna itse tuon vaikuttaa. Koska voithan valita kenen kanssa oot tekemisissä. Ja jos ei voi, on neutraali. Maailma ei muutu paremmaksi, jos siirrät tuntemattomille vaikka ikävää käytöstä, joilla ei ole "sen sulle ikävästi käyttäytyneen" kanssa mitään tekemistä. Varmaan luottamus ihmisiin on monilla nollassa, ellei ole joku kivahko. Pitää olla varovainen tavallaan koko ajan, se on aika raskasta.

Vierailija
53/53 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna itse tuon vaikuttaa. Koska voithan valita kenen kanssa oot tekemisissä. Ja jos ei voi, on neutraali. Maailma ei muutu paremmaksi, jos siirrät tuntemattomille vaikka ikävää käytöstä, joilla ei ole "sen sulle ikävästi käyttäytyneen" kanssa mitään tekemistä. Varmaan luottamus ihmisiin on monilla nollassa, ellei ole joku kivahko. Pitää olla varovainen tavallaan koko ajan, se on aika raskasta.

Niinpä. Jos jokainen tollasta epäoikeudenmukaista kohtelua kohdannut alkaisi kostaa ympärilleen, olisi maapallo täynnä kärsiviä. Ei kovin tavoiteltava tilanne minusta ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme