Suosittele matkalaukkua käsimatkatavaraksi, samsonite, delsey, mikä paras malli?
Kommentit (40)
Miten paras? Sehän riippuu ihan siitä mistä itse pidät. Ei niille mitään paremmuusjärjestyksiä.
Ruumaan Samsonite (kestävä). Käsimatkatavaraksi Delsey (pehmeä, mukautuu).
Jos Samsonite tuntuu kalliilta, niin American Tourister on myös hyvä ja halvempi. Ruumaan. Mutta en ottaisi käsimatkatavaraksi kovakuorista laukkua. Käsimatkatavara kannattaa olla kevyt, kassi on usein hyvä.
Minulla on usein Marimekon kassi käsimatkatavarana.
Minulla on käsimatkatavarana pienikokoinen rinkka, mahtuu hyvin hyllylle ja on helppo kantaa kun saa selkään ja kädet vapaaksi.
Joku myös olalla kannettava pussukka (täällä jo ehdotettiin muovipussia) on paras, koska kaikki kunnolliset laulut painavat kuitenkin liikaa tai eivät kestä käytössä, jolloin rahat menevät hukkaan. Liikaa painaminen liittyy siihen, että jos lentoyhtiön painoraja on 8 kiloa (esim Finnair) niin kahden kilon laukku syö tästä jo neljänneksen. Pussukkaan saat sullottua tavarasi ja tax free -ostoksesi ja pussukan saat myös sullottua jalkatilaan jossa huonolla tuurilla on jokin istuimen uloke niin että vakiokokoinen kova laukku ei sinne mahdu.
Minulla on ruumaan menevänä laukkuna iso, kovapintainen, mutta kevyt Samsonite. Käsimatkatavarana on kevein, pehmeä American Tourister, ettei painosta tule ongelmia.
Samsonite Lite taitaa edelleen kevein vedettävä trolley. Itselläni on sellainen ollut jo vuosikausia eikä ole mitään valittamista. Matkustan todella paljon ja lähestulkoon aina käsimatkatavaroilla, laukku on kestänyt hyvin ja on edelleen hyvännäköinen.
Rimowa on paras, katso sieltä sopiva koko.
Työreissuille tarvitsen kevyen, kovakuorisen ja kestävän, vedettävän laukun.
Ap
Jos mulla on vielä joskus varaa matkustaa niin reppulinjalla aattelin vetellä. Sen saa kaiketi murjottua istuimen alle, muista menee maksu. Aiemmin oon matkustellu pelkillä käsimatkatavaroilla mutta tartteeko niitä vaatteita joka päivä vaihtaa?;)
Käsimatkatavaraksi mille lennolle?
Nykyään käy vain pieni reppu. Maksusta saat saman tien ruumaan.
Ota siis pienin mikä löytyy ja maksa siitäkin tai saman tien isompi ruumaan.
Älä tuo matkalaukkua matkustamoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on vielä joskus varaa matkustaa niin reppulinjalla aattelin vetellä. Sen saa kaiketi murjottua istuimen alle, muista menee maksu. Aiemmin oon matkustellu pelkillä käsimatkatavaroilla mutta tartteeko niitä vaatteita joka päivä vaihtaa?;)
Vaatteita voi pestä. Ulkomailla on palvelu- ja itsepalvelupesuloita, jälkimmäisiä enemmän kuin Suomessa.
(Ja t-paidan pesee vaikka suihkussa käydessä.)
Mahdollisimman pieni kassi, kiitos, eikä niitä saatanan isoja kovia laukkuja matkustamoon! Pitäis rajata vielä paljon pienemmiksi ne mitat ja painot.
Treenikassi on kätevä ja sopivan muotoinen, ei vie niin paljon tilaa.
Perässävedettävät laukut on kielletty joissain kaupungeissa.
Samsonite.