Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele matkalaukkua käsimatkatavaraksi, samsonite, delsey, mikä paras malli?

Vierailija
10.03.2024 |

.. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Samsonite tuntuu kalliilta, niin American Tourister on myös hyvä ja halvempi. Ruumaan. Mutta en ottaisi käsimatkatavaraksi kovakuorista laukkua. Käsimatkatavara kannattaa olla kevyt, kassi on usein hyvä. 

American Touristerille täydet pisteet. Olen käyttänyt vuosia ja kilometrejäkin on kertynyt. Rullaa vähintään yhtä hyvin kuin  vähemmällä käytöllä ollut Samsoniteni. Hintaero on huomattava. 

Vierailija
22/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavara-laukku ei joudu niin kovalle mitä ruumalaukut, kannattaa ostaa sellainen mikä vastaa omia tarpeita.

Esim. oma käsimatkatavara-laukkuni n. 20 vuotta vanha on edelleen täysin ehjä ja siisti. Matkoja olen tehnyt lentäen n. 4 kertaa/vuosi, +päälle pienempiä kylpylä tmv. reissuja Suomessa/Virossa. Laukusta maksoin alle 50e, muistelisin että 39e aikanaan.

Ostin uuden laukun tänä vuonna (vanha jäi varalle) lähinnä siksi, että olen haaveillut 'metallisesta' millaisen ostinkin nyt. 

Muutamia huomioita:

-Pyörien määrä: jos on 2, niin laukkua pitää aina kirjaimellisesti 'vetää' perässä, mikä ei sinällään haittaa. Mutta 4 pyöräinen rullaa mihin suuntaan tahansa, eli jos vaikka jonottaa turvatarkastukseen ja kädet varattuna (etsii vaikka passia käsilaukusta rmv.) 4 pyöräistä voi vaikka jalkaterällä 'tökätä' eteenpäin jonon liikkuessa.

-Onko sisäosa yhtä tilaa vai jaettu: jos yhtä tilaa, niin laukkuun saa ehkä helpommin jonkun 'ison esineen' tmv. (toki väliosan voi jaetussakin jättää auki/rullata sivuun) mutta itse pidän jaetusta enemmän. Vaatteet eivät esim. rypisty niin herkästi, kun koko tavarapinon määrä ei 'littaa' vaatteita. Samoin jos laukkua tarvitsee avata, on kiva ettei sieltä vahingossakaan tipu mitään kun laukun avaa. Voi pakata alaosaan esim. farkut ymv. ja yläosaan mikä kiinni vetoketjulla sitten esim. sukkia ymv. (laitan kyllä kaikki vielä pusseihin, mutta kuitenkin...) ja verkkotaskuun laturi, särkylääkkeet ymv. mitä voi yllättäen tarvita,

--Lentoyhtiöt sallivat erikokoisia laukkuja matkustamoon, jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa ostaa sellainen mikä mielummin on 1-2cm vajaa mitoista vs. juuri maksimi-mitoissa. Esim. joillain yhtiöillä max korkeus (huom, pyörät kahvat sisältäen) 55cm ja toisilla 53 cm jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louise Vitton 

Vierailija
24/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukun "paras" määrittyy yleensä henkilökohtaisten tarpeiden ja mieltymysten perusteella, kuten matkan pituuden, matkustustavan ja omien mieltymysten mukaan. Kuitenkin muutamia suosituksia voi antaa:

1. **Kestävyys:** Etsi matkalaukku, joka on valmistettu laadukkaista ja kestävistä materiaaleista, kuten kovamuovista, polykarbonaatista tai vahvasta nailonista. Hyvä laatuinen vetoketju ja pyörät ovat myös tärkeitä kestävyyden kannalta.

2. **Koko:** Valitse matkalaukun koko sen perusteella, kuinka paljon tavaraa aiot pakata ja millaisia matkoja aiot tehdä. Pienempi matkalaukku sopii lyhyemmille matkoille ja käsimatkatavaraksi, kun taas suurempi laukku sopii pidemmille matkoille tai matkalaukuksi.

3. **Mukavuus:** Etsi matkalaukku, jossa on ergonominen kahva ja helposti liikkuvat pyörät, jotka tekevät kuljettamisesta helppoa ja mukavaa.

4. **Turvallisuus:** Turvallisuusominaisuuksien, kuten TSA-hyväksyttyjen lukkojen, läsnäolo voi auttaa suojaamaan matkatavaroitasi varkauksilta tai vahingoilta.

5. **Hinta-laatusuhde:** Vertaile eri merkkejä ja malleja löytääksesi matkalaukun, joka tarjoaa parhaan mahdollisen hinta-laatusuhteen.

Suositeltavia matkalaukkumerkkejä ovat esimerkiksi Samsonite, Travelpro, Rimowa, Delsey ja Briggs & Riley, mutta valinta riippuu henkilökohtaisista mieltymyksistä ja tarpeista. Lisäksi on tärkeää lukea arvosteluja ja tutkia erilaisia vaihtoehtoja ennen ostopäätöksen tekemistä.

Vierailija
25/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjä hyvännäköinen joka kerää katseita 

Vierailija
26/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkalaukku on sopiva. Sinne mahtuu kaikki tarvittava ja saa kätevästi istuimen alle. Pidemmille matkoille voi ottaa ruumaan menevän laukun.

Vierailija
27/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.partioaitta.fi/osprey-kasimatkatavara-unisex-transporter-40…

Itselläni menee hermot niiden perässä vedettävien kanssa. Reppu selkään ja menoksi.

Vierailija
28/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäpyöräinen on parempi kuin kaksipyöräinen koska sitä on helppo vierittää sisällä. 

Samsonite ja Rimowa ovat hyviä merkkejä. Mielestöni laatujärjestys menee suunnilleen näin että Rimowa, Samsonite, Delsey, American Tourist. 

Kannattaa ottaa sellainen minkä päälle on helppo virittää esim käsilaukku tai laptop laukku siihen päälle ja kiinnittää aisaan. Tästä syystä välttäisin malleja joiden aisa koostuu yhdestä T-mallisesta palasta. Nurinpäin käännetty u on parempi aisan malli. 

Kiiltäväpintaiset laukut ovat kivan näköisiä kaupassa, mutta kun sitä laukkua on pariin kertaan retuutettu reissussa niin siihen takuuvarmasti tulee naarmuja. Itselläni on noin 5 vuotta vanha mattapintainen laukku (käytetty noin parilla sadalla lennolla) ja vaikka se on naarmuja täynnä niin ne eivät näy niin pahasti.

Laukun sisäosien suhteen tykkään itse että ne ovat mahdollisimman yksinkertaiset, eli ei mitään turhia taskuja tai säilytyslokeroita.

Kaikissa laatulaukuissa on ns TSA lukot, mutta jos ostat jonkun marketin halpislaukun niin kannattaa katsoa että siinä on tälläiset. TSA tarkoittaa että lukko on sellainen että silloin kun laukkusi menee ruumaan niin lentokentän turvatarkastus saa sen tarvittaessa auki yleisavaimella tms ilman rikkomista. TSA lukon tunnistaa punaisesta timanttilogosta lukossa. 

Väriksi kannattaa valita sellainen jota jaksaa katsella monta vuotta, mutta joka erottuu matkatavarahihnalta (joskus joudut sen käsimatkatavaran kuitenkin laittamaan ruumaan). 

Ja missään nimessä ei kabiiniin minkään rinkan kokoisen repun, Ikea kassin tai muiden nyssäköiden kanssa! 

terveisin yli 100 lentoa vuodessa ennen koronaa lentänyt. 

Vierailija
29/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eastpackin vedettävistä malleista oon tykännyt. Pehmeä malli.

Vierailija
30/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimowan alumiinimallit ovat upeita, mutta itse en tykkää liikkua maailmalla laukun kanssa joka kertoo kaikille näköetäisyydellä oleville että tuolla tyypillä on rahaa. Laadukas mutta incognito nelipyöräinen laukku on oma valintani lentolaukuksi.  Kooltaan ottaisin suurimman minkä nykyisillä säännöksillä saa ottaa Finnairin (tai mitä yhtiötä eniten käytätkään) käsimatkatavaraksi. 

Vierailija
31/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelureppu venyy tarpeeseen kuin tarpeeseen.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-rynnakkoreppu/34400

Vierailija
32/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon muovipussi

Vierailija
33/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäpyöräinen on parempi kuin kaksipyöräinen koska sitä on helppo vierittää sisällä. 

Samsonite ja Rimowa ovat hyviä merkkejä. Mielestöni laatujärjestys menee suunnilleen näin että Rimowa, Samsonite, Delsey, American Tourist. 

Kannattaa ottaa sellainen minkä päälle on helppo virittää esim käsilaukku tai laptop laukku siihen päälle ja kiinnittää aisaan. Tästä syystä välttäisin malleja joiden aisa koostuu yhdestä T-mallisesta palasta. Nurinpäin käännetty u on parempi aisan malli. 

Kiiltäväpintaiset laukut ovat kivan näköisiä kaupassa, mutta kun sitä laukkua on pariin kertaan retuutettu reissussa niin siihen takuuvarmasti tulee naarmuja. Itselläni on noin 5 vuotta vanha mattapintainen laukku (käytetty noin parilla sadalla lennolla) ja vaikka se on naarmuja täynnä niin ne eivät näy niin pahasti.

Laukun sisäosien suhteen tykkään itse että ne ovat mahdollisimman yksinkertaiset, eli e

Varmaan makuasia. Itse kyllä tykkään, että laukussa on lokeroita. Löytää paremmin tavarat ja pysyvät järjestyksessä. Harvemmin tulee sitä laukkua kokonaan tyhjennettyä mihinkään kaappeihin hotelleissa. Nelipyöräinen on mukava. Mulla kiiltäväpintainen Samosonite pysynyt ihan siistin näköisenä. Pyyhin aina rätillä matkan jälkeen.  Kerran tuli mustia jälkiä, lähti nätisti ihmesienellä.

Vierailija
34/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rimowa on paras, katso sieltä sopiva koko.

Man skaffade några sådana för över tio år sedan och har inte behövt några andra.

En i handbagaget och en som är så stor att de inte längre tillverkas. Den senare är en liten garderob på hjul. 

Vierailija
35/40 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsonite kovapintainen ruumaan.

Samsonite pehmeä extra light matkustamoon.

Samsonite on kallis mutta paras. Omat matkalaukut on kestäneet yli 20v vaikka olen reissannut paljon. Ja ovat kivannäköisiä / värikkäitä.

Vierailija
36/40 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä merkki mitä ei ole mainittu(?) on Heys. 

Noissa on erilaisia, malleja/värejä/kokoja. Myös sinällä eroja sisätaskuissa.

Jos tulee työkäyttöön, Heys Tekno-malli (toivottavasti muistin mallin oikein) hyvä. On erillinen läppäri tasku, fiksuja ratkaisuja mm. varavirtalähde ja koukut kahvassa etc.

Vierailija
37/40 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukeppi ja pyötäliina.

Vierailija
38/40 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työreissuille tarvitsen kevyen, kovakuorisen ja kestävän, vedettävän laukun. 

Ap

Miksi tarvitse kovakuorisen käsimatkatavaraksi? Ottaisin sellaisen mieluummin ruumaan menevään tavaraan. Mulla on joku halppis käsimatkatavaralaukku ja hyvin sillä pärjää. 

Vierailija
39/40 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työreissuille tarvitsen kevyen, kovakuorisen ja kestävän, vedettävän laukun. 

Ap

Miksi tarvitse kovakuorisen käsimatkatavaraksi? Ottaisin sellaisen mieluummin ruumaan menevään tavaraan. Mulla on joku halppis käsimatkatavaralaukku ja hyvin sillä pärjää. 

Lisään vielä, että 20 vuotta olen jo sitä käyttänyt ja aina yhtä hyvässä kunnossa vaikka ei ole kovakuorinen. 

Vierailija
40/40 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukku, jossa on kaksi isoa pyörää on parempi kuin nelipyöräinen jos laukkua vetää yhtään ulkona. Nelipyöräiset ei liiku hyvin kaduilla.

Ihmettelen monesti miksi ihmiset eivät putsaa matkalaukkujaan. Eihän moni tykkää liikkua likaisissa vaatteissakaan.