Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosalin aloitus vuosien tauon jälkeen ja kipeät lihakset...

Vierailija
10.03.2024 |

Useamman vuoden tauon jälkeen olen nyt reilun pari viikkoa käynyt salilla. Minulle on tehty ohjelma sinne ja katsottu aloituspainot yms. sopiviksi. Ensimmäiset kerrat meni ilman lihasten kipeytymistä ja ajattelin että näinkö helppoa tämä on. Tällä viikolla torstaina kävin salilla, perjantaina olin melko kipeä. Eilen kävin taas ja treenin jälkeen oli ihan ok oli. Tulin kotiin ja siivosin, kävin kaupassa yms. Sitten iltapäivällä kun piti alkaa tekemään ruokaa tuntui ettei enää jaksa seisoa ja tänään en ole jaksanut tehdä mitään ja paikat on kipeät. 

Pidänkö nyt taukoa vai raahaudunko huomenna salille? Oon käynyt joka toinen päivä treenamassa, ohjelmassa oli että 2-3xvko.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä taukoa, mutta kevennä vähän jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se lähtee, millä on tullutkin. No pain, no gain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä kuulostaa vähän paljolta, ellei ohjelma ole hyvin laadittu eri lihasryhmille. Lihaskipu on normaali reaktio treeniin. 

Vierailija
4/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään pidä taukoa, miksi ihmeessä pitäisit? siksi että lihakset on kipeät? Kuinka mukavaa ja leppoisaa sen sen salilla käymisen pitäisi olla että jaksaisit siellä käydä?

Vierailija
5/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oon vissiin käynyt liikaa näin alkuun? Teen siis "kokovartalotreenin", en esim. jalkoja tänään ja käsiä seuraavalla kerralla.

Ehkä pidän huomenna vielä lepopäivän tai käyn vain kävelyllä ja tiistaina salille.

Vierailija
6/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaat liian usein. 1-2 krt viikossa paras

Vierailija
7/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tuntemus kaikkeen, kuuntele itseäs. Sä pidät tauon sillonkun susta siltä tuntuu. Jos siihen ei ole tarvetta niin et pidä. Kunhan pidät huolen että ne tauot ei veny monen päivän mittasiksi. 

Kaikessa kuunnellaan itseä. 

Mä esim treenaan joka päivä suurimmaks osaks jotain koska mä koen että mä jaksan ja pystyn ja siitä ei ole haittaa, päinvastoin mun kroppa mukautuu siihen rytmiin. Sittenko musta tuntuu että okei, nyt mä tarviin lepoa, niin mä otan sitä. 

Vierailija
8/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään pidä taukoa, miksi ihmeessä pitäisit? siksi että lihakset on kipeät? Kuinka mukavaa ja leppoisaa sen sen salilla käymisen pitäisi olla että jaksaisit siellä käydä?

Tämä ei ole mitään pientä kipua vaan oikeasti olen niin kipeä että en meinaa vessanpöntöltä ylös päästä. Ja ajattelin tuolla tauolla että en mene vielä huomenna vaan vaikka tiistaina tai keskiviikkona seuraavan kerran salille.

Vierailija
9/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaat liian usein. 1-2 krt viikossa paras

Miksi? Kerta viikossa on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
10/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mitään pientä kipua vaan oikeasti olen niin kipeä että en meinaa vessanpöntöltä ylös päästä. Ja ajattelin tuolla tauolla että en mene vielä huomenna vaan vaikka tiistaina tai keskiviikkona seuraavan kerran salille.

Ihan normaalia se on. Minullakin jalat joskus niin kipeät että portaiden kävely tuntuu melkein mahdottomalta. Mutta sillä se lähtee millä on tullutkin. Ja juurihan sanoit ettet vuoteen ole salilla käynyt joten kyllä sen täytyy kropassa tuntuakin. 

Vierailija
11/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hetken poissa salilta, ja hyppäsin sitten mukaan voimanostajakaverin jalkatreeniin, niin ei tarvinnu muutamaan päivään kävellä mihinkään.

Vierailija
12/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää nauttia, ihana kun lihakset kipeenä.

Enemmän kun käy salilla ,niin sitä enemmän joutuu jumppaan että saa lihakset kunnolla kipeiksi.

Vierailija
13/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tuntemus kaikkeen, kuuntele itseäs. Sä pidät tauon sillonkun susta siltä tuntuu. Jos siihen ei ole tarvetta niin et pidä. Kunhan pidät huolen että ne tauot ei veny monen päivän mittasiksi. 

Mä esim treenaan joka päivä suurimmaks osaks jotain koska mä koen että mä jaksan ja pystyn ja siitä ei ole haittaa, päinvastoin mun kroppa mukautuu siihen rytmiin. Sittenko musta tuntuu että okei, nyt mä tarviin lepoa, niin mä otan sitä. 

Ap ei ole pariin vuoteen käynyt salilla ja nyt muutaman kerran jälkeen pitäisi jo pitää taukoa kun lihakset on kipeät? Ei missään nimessä, suuri vaara että jää kotiin jos ei ota itseään niskasta kiinni.

Vierailija
14/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lähtenyt liian innokkaasti tauon jälkeen. Pidät nyt pari päivää taukoa ja jatkat maltillisemmin.

Vierailija
15/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DOMS eli delayed onset muscle soreness. Lihaskipu on normaalia treenin jälkeen. Kauankin treenannut saa lihaskipuja kun treenaa uudella tai ei niin totutulla liikkeellä. Jos haluat vähentää kipuja seuraavalla kerralla, tee pieni lihashuolto tai tee 'cool-down' pienemmillä painoilla treenin päätteeksi.

Vierailija
16/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole pariin vuoteen käynyt salilla ja nyt muutaman kerran jälkeen pitäisi jo pitää taukoa kun lihakset on kipeät? Ei missään nimessä, suuri vaara että jää kotiin jos ei ota itseään niskasta kiinni.

Toisaalta monet aloittavat liian kovalla intensiteetillä ja innostus laantuu yhtä nopeasti kuin alkoikin. 

Vierailija
17/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut pitää mitään pitkää taukoa mutta ajattelin että jos meen vasta tiistaina enkä huomenna. 

Toisaalta alkaa epäilyttää että olenkohan tulossa kipeäksi koska tämä ei ole enää mitään "normaalia" lihaskipua vaan esim. ranteita ja niskaa pakottaa, samoin lihaksia vaikka en edes liiku.

Vierailija
18/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei ap järki käteen. Jos ohjelmasi on suunniteltu 2-3 kertaa viikossa tehtäväksi, niin silloin teet sen 2-3 kertaa viikossa etkä joka toinen päivä. Ei mikään ihme että on lihakset kipeinä kun et anna itsesi palautua kunnolla.

Vierailija
19/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pitäisin pienen tauon. Ihan turha repiä itsensä ihan piippuun ihan aluksi. Reipas kävelylenkki on ihan hyvä idea.

Vierailija
20/61 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä olet lämmitellyt lihaksia tarpeeksi etkä mene laitteisiin kylmiltään?