Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei sulhanen maksa morsiamen vanhemmille

Vierailija
10.03.2024 |

Menisin heti naimisiin jos vanhemmat saisi esimerkiksi 10 000e, ovat kovin köyhiä ja olisi hienoa että voisin näin auttaa heitä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan  kaksi lammasta

Näin hieno ja pulska neito, pilkkaatko meitä?! Kaksi lammasta JA kameli, niin tehdään kaupat!

Vierailija
22/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tosiaan morsiamen vanhemmat maksoivat sulhaselle myötäjäiset. Kapiot oli morsian itse nimikoinut kapiokirstuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian ei kerran ole kauppatavara, niin miksi isä luovuttaa tyttären kirkossa? Kauppatavara luovutetaan. Ihminen luovuttaa itse itsensä. Minua oksettaa tuo "perinne". 

Vierailija
24/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo veli joutui maksamaan 5000e morsiamen vanhemmille. Oli työtön niin kauan sai säästellä että sai luvan avioon😆 

Eikö tukia vähennetty koska säästi tukirahoistaan?

No jospa säästänyt patjan alle. Tai maksanut osamaksulla, onhan siinä 90 päivää morsiamenakin ollut osamaksumorsmaikkuja. Mitäs se ykskin ukko, riisiä ja vesipulloja koitti kantaa?

Vierailija
25/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuvinkki:  "Kabulin kirjakauppias", kertoo afganistanilaisesta perheestä 2000-luvun alussa, todellisista ihmisistä. Morsian todella ostettiin, ja kun kyllästyi vanhaan vaimoonsa osti uuden 16-vuotiaan. Toki morsiamelta kysyttiin mielipidettä, mutta ei ollut sopivaa vastustaa vanhempia niin kysymys oli muodollisuus. Samoin aikuiset pojat olivat isälleen alamaisia. Kannattaa lukea.

Vierailija
26/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos morsian ei kerran ole kauppatavara, niin miksi isä luovuttaa tyttären kirkossa? Kauppatavara luovutetaan. Ihminen luovuttaa itse itsensä. Minua oksettaa tuo "perinne". 

Ei luovuta. Tämä ei ole suomalainen perinne. Nuoret luulevat että on, koska ovat amerikkalaisista elokuvista nähneet.

Vierailija
27/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi maksaa elämisen ja olemisen, kyllä 18-vuotiaana pitää jo pärjätä jos naimaan jo alkaa.

Vierailija
28/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä ei ole mikään kehitysmaa.

Vierailija
29/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä perheen nettomaksajana sekä naisen holhoojana jakaisin rahaa vielä appivanhemmilleni? Avioliitossa naisen holhooja on aviomies, eli minä. Menee aivan tarpeeksi pääomaa vaimon elättämiseen.

Vierailija
30/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko morsian joku lelu tai kotieläin, joka on myynnissä tiettyyn hintaan??!!

Ei, mutta maissa joissa myötäjäiset ovat edelleen tätä päivää nainen hoitaa perinteisesti kotityöt ja mies tuo leivän pöytään. Jos perheessä on ainoastaan tyttäriä, ei kukaan jää kotiin huolehtimaan vanhemmista, kun tyttäret muuttavat aviomiestensä perheiden luokse. 

Vierailija
31/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä40498 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei morsian voi maksaa sulhasen vanhemmille?

Eikö tää ollutkin Suomessa joskus käytäntö?

Morsian vei kapiot mennessään sulhasen taloon.

Hyvä se oli viedä omat kuukautissuojat mennessään.

Harva varmaan kuukautissuojiksi tekee parimetristä koristekuvioitua pitsiliinaa, tai virkattua sägynpeitettä (esimerkki kapioista joita olen nähnyt vanhempien naisten kodeissa).

Vierailija
32/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti on ilmoitettu.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Vierailija
33/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo luovutus ole perinne pohjoismaissa, vaan USAssa. 

Esim Ruotsissa pariskunta tulee yleensä yhdessä kirkkoon. Viktorian häistä tuli kovasti kritiikkiä siitä, että isänsä Kalle luovutti hänet tulevalle puolisolle, sillä tästä perinteestä on luovuttu jo aikoja sitten ja nainen ei enää siirry huoltajalta toiselle, vaan on tasavertainen miehensä kanssa.

Uskoisin että Suomessa on sama perinne kuin Ruotsissa.

Vierailija
34/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä perheen nettomaksajana sekä naisen holhoojana jakaisin rahaa vielä appivanhemmilleni? Avioliitossa naisen holhooja on aviomies, eli minä. Menee aivan tarpeeksi pääomaa vaimon elättämiseen.

Tuliko valittua "väärä" vaimo?

Itselläni ja kavereillani ovat vaimot juristeja, lääkäreitä, erikoissairaanhoitajia, ekonomeja jne. Osa tienaa enemmänkin kuin miehensä. 

M38

Vierailija
35/35 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo veli joutui maksamaan 5000e morsiamen vanhemmille. Oli työtön niin kauan sai säästellä että sai luvan avioon😆 

Eikö tukia vähennetty koska säästi tukirahoistaan?

No jospa säästänyt patjan alle. Tai maksanut osamaksulla, onhan siinä 90 päivää morsiamenakin ollut osamaksumorsmaikkuja. Mitäs se ykskin ukko, riisiä ja vesipulloja koitti kantaa?

Minäkin säästän tuista tällä hetkellä 200e kuukaudessa. Kuka luulee että ne säästetään tilille 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän