Työpaikan kahvihuoneessa samat ihmiset varaavat samat paikat
Kommentit (41)
Ja siivoojan pitää juoda kahvinsa siivouskomerossa, näin eräässä työpaikassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleistä monella työpaikalla. Jokaisella tullut sama käytäntö vastaan ja olen ollut varmaan 20 työpaikassa.
Toki, mutta ei ne paikat ole silti kenenkään omia.
mutta lähtökohtaisesti mitä pidempään on ollut töissä sitä suurempi oikeus on istua niillä
Eikä ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tätä että miksi esim siivoojat ja hoitajat eivät voisi viettää taukoa samassa tilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleistä monella työpaikalla. Jokaisella tullut sama käytäntö vastaan ja olen ollut varmaan 20 työpaikassa.
mutta lähtökohtaisesti mitä pidempään on ollut töissä sitä suurempi oikeus on istua niillä
Eikä ole.
Onko se reilua jos on monta vaivaa niin se laitetaan seisomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
voi tuoda oman jakkaran jos on joku ongelma
Elämäni ensimmäisessä kehityskeskustelussa esimiehenä sain palautetta, että alaiseni ei pitänyt siitä, että istuin kahvihuoneessa pöydän päässä. Heti sen jälkeen, kun oli ilmoittanut, ettei voi hyväksyä, että häntä nuorempi nainen on hänen esimiehensä (oli itse mies). En voinut muuta kuin todeta, että sille minä en voi mitään.
Istumapaikkaa kahvihuoneessa aloin kuitenkin vaihdella.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Aikamoista. Missä vielä näin!? Pariin otteeseen olen kyllä törmännyt siivoojiin, jotka nimenomaan itse haluavat pitää taukonsa siellä siivouskomerossa eivätkä halua muun henkilökunnan kanssa samaan tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ensimmäisessä kehityskeskustelussa esimiehenä sain palautetta, että alaiseni ei pitänyt siitä, että istuin kahvihuoneessa pöydän päässä. Heti sen jälkeen, kun oli ilmoittanut, ettei voi hyväksyä, että häntä nuorempi nainen on hänen esimiehensä (oli itse mies). En voinut muuta kuin todeta, että sille minä en voi mitään.
Istumapaikkaa kahvihuoneessa aloin kuitenkin vaihdella.
Esimiehen paikka on pöydän päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
Vai monta vaivaa... Yleensä näillä on joku asennevaiva.
Meillä seurakunnan kahvihuoneessa mennään istumaan sille paikalle mikä on vapaa.
Kukaan ei omi paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tätä että miksi esim siivoojat ja hoitajat eivät voisi viettää taukoa samassa tilassa?
Kyllä meillä vietetään. Lääkärit, hoitajat, laitoshuoltajat, sihteerit jne. Kaikki samassa.
Ettekö osaa käyttäytyä? Meillä 10 palvelusvuoden jälkeen saa omaan istuimeensa messinkilaatan, johon on kaiverrettu oma nimi. Henkilöstön vaihtuvuus on hyvin pientä. Uusi tulokas aloittaa ulko-oven pielestä. Onnekkaimmat edes saavat istuinpaikan. Ei ole tavatonta että kolmisen vuotta joutuu juomaan pystykaffetta. Mutta siitä oppii, mitä tarkoittaa hierarkia ja kokemus.
Näin se vain menee. Itse ajan töissä auton samaan parkkiruutuun, jos se on vapaana ja istun kahvilla samassa paikassa, jos se on vapaana.
Joskus porukalla naurettu tätä, että jokainen meistä istuu samoilla paikoilla kahvilla, että kylläpä me ollaan tapojemme orjia
Joo no kerran joku yritti ryhmätunnilla pyytää minua siirtymään koska halusi treenata oman kaverinsa vieressä. Tällaisia nuo paikan varaajat varmaan ovat. Itse olin jo oman maton vienyt tuohon nurkkaan reilusti ennen tunnin alkua, kun vaan satuin olemaan aiemmin paikalla. En siirtynyt. Salissa oli kyllä tilaa reilusti muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmisssa paikoissa vietetään. Ainoastaan sairaalassa olen törmännyt siihen, etteivät laikkarit halua tulla osaston kahvihuoneeseen
Jos AP:n duuni paikan kahvikopissa on liian vähän istumapaikkoja, niin pyydä lisää. Varmasti sekin homma jollekin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden siivoojan, joka juo kahvinsa ja syö eväänsä pikkuruisessa siivouskomerossa, WC-pytyn päällä istuen, kun ei edes tuoli sinne mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden siivoojan, joka juo kahvinsa ja syö eväänsä pikkuruisessa siivouskomerossa, WC-pytyn päällä istuen, kun ei edes tuoli sinne mahdu.
Epähygieenistä