Ja taas alkoi Mammuttimarkkinat, kohta sitten euron päivät, Citymarketin säälittävää edullisen hintamielikuvan luomista
Tyhmyrit ostaa vaippoja "alennuksella" ja hedelmää eurolla eivätkä hoksaa että 80 prosenttia marketin perusvalikoimasta on hinnoiteltu huomattavan kalliiksi, siis kalliimmaksi kuin Prismoissa Lidlistä puhumattakaan.
Kommentit (94)
Kai nyt jokainen saa ostaa sieltä mistä haluaa? Itse olen s-mafian asiakas paremman bonus järjestelmän ja edullisimpien hintojen vuoksi minkä lisäksi s-ryhmän liikkeitä on myös enemmän. Mutta toisaalta joskus käyn myös k-mafiassa vieraisilla, koska joskus on hyviä k-plussa tarjouksia. Itselläni on suosikkifarkkuni MyWear ostettu k-plussa tarjouksesta. Ostan Cittarista niitä tuotteita mitä Prismasta ei saa kuten nämä minun MyWear farkut joka on cittarin oma tuote kuten House on Prisman oma
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei tiputa niitä hintoja s-ryhmän tasolle??
Kesko on identifioinut itsensä paremman rahan kaupaksi. Vaikka ulkoisesti en itse huomaa mitään eroa Keskon asiakkaisiin vs S-mafia, on silti kummallakin oma kannattajakuntansa. Perustelut miksi jompi kumpi voit lukea tästä ketjusta
https://www.vauva.fi/keskustelu/4587474/oletko-prisma-vai-citymarket-ih…
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut vertailee K-marketteja Prismaan, vaikka niitä pitäisi verrata Alepaan. Kaikki pikkukaupat on kalliimpia, ihan sama mikä ryhmä.
K-Market vs Sale/Alepa
K-Super market vs S-market
K-City market vs Prisma
Eli yleisesti Kesko vs S-rymä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin Lidlissä viikon ruoat kahdelle aikuiselle ja kolmelle lemmikille, sekä wc- ja talouspaperit, leivinpaperiarkit ja kasvovoide. Kolme isoa kestokassillista täynnä (wc- ja talouspaperit ei menneet kasseihin).Hintaa tuli 121, 96 €. En todellakaan osta kalliimmalla muualta!
Anteeksi nyt vaan, mutta Lidl ei nykyään ole yhtään halvempi kun Prisma. Olen tehnyt nyt vertailua ja Lidlissä maksaa kaikki suunnilleen saman verran kun Prismassa.
Prismasta saattaa saada nykyään jopa halvemmalla. Lidlin perunat oli tosi rupusia ja huonolaatuisia verrattuna Prisman perunoihin. Lidl myös johtaa harhaan laittamalla halvemman hinnan väärän tuotteen kohdalle, mutta moni ei liene tarkka sen kuittinsa kanssa. En käy enää Lidlissä.
T. Budjetti-äiti
Itsekin olen oppinut, että jos et ole varma, että onko tuotteen kohdalla oikea hinta, täytyy tarkistaa ENARI eli se numerosarja siinä viikakoodin kohdalla. Yllättävän usein meinaa käydä niin, että vaikka teoriassa ostat oikean tuotteen, mutta vahingossa nappaat sen väärän, koska näyttää samalta
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt ostoksia Keskon liikkeissä. Moni kauppias tekee miljoonatulosta.
Mistä se miljoonatulos tulee? Siitä että kauppias on ollu 20v tuottavassa kauppapaikassa ja yrityksen varoja on investoitu ja sijoitettu, ei se ole pelkkä ruuanmyynti mikä tekee sen tuloksen. Kuka omistaa muuten Keskon? Siellä on isojen kauppopaikkojen kauppialla huomattava osakekanta, ja raha tulee rahan luo tätäkin kautta.
Mutta älä huoli, moni kauppias ei näihin yllä koska on heikossa kauppapaikassa, voit surutta käydä. Jotkut tekee jopa tappiota. Vähennätkö ostoksia ass-ryhmässä jos kerron että teki voitta 283m€ viime tilikaudella? Entäs lidl? luuletko että se on hyväntekeväisyysjärjestö? Entäs hartsun juomat? Hartsu tekee kovaa tulosta, boikotoikto sitä?
En käy cittarissa, mutta en myöskään käsitä sitä, että täällä haukutaan noita k kauppiaita ja niiden tuloksia. Eikö se Lidlin omistaja oo joku piilossa kyyhöttävä miljonääri?
K kauppiaiden perheet kai käyttää rahansa täällä kotimaassa, josta luulis olevan hyötyä meille jokaiselle...
Ap:n mielestä euron banaanit maksavat enemmän kuin euron cittarissa. Muut ovat vain niin tyhmiä, etteivät huomaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Cittarin tarjoukset on usein aika koomisia. Jotain Oivariinia ja sokerijogurtteja huimalla 20% alennuksella 😅 Lisäksi tuo vihannes/juures/hedelmätarjous euron kilo on huvittava koska juureksia nyt saa halvalla normaalistikin eikä kiinnosta pätkääkään mitä jotkut muutamat satunnaisesti ostetut mandariinit tai banaanit maksaa.
Ja ihan aina ne omenat on tyyliin Puolasta..
Huvittaa, kun maksan Cittarissa ja kysyvät plussakorttia. Kun vastaan, että ei ole, porukka jonossa katsoo ihmeissään. Tarjouskahvipaketit kourassa. Nykyään eivät onneksi kassalla tyrkytä sitä. Hintavertailusta en tiedä mitään, koska en juuri käy muualla.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun maksan Cittarissa ja kysyvät plussakorttia. Kun vastaan, että ei ole, porukka jonossa katsoo ihmeissään. Tarjouskahvipaketit kourassa. Nykyään eivät onneksi kassalla tyrkytä sitä. Hintavertailusta en tiedä mitään, koska en juuri käy muualla.
Kassat on ohjeistettu kysymään sitä plussakorttia. Monelta se löytyy ja jos unohtaa näyttää sitä niin asiakas on sitten itkemässä kun ei tullut plussapisteitä ja alennukset jäi saamatta ja se on kaupan vika tietenkin.
K=KALLIS. Se on jo ollut selvä pitkään. Sieltä ei juurikaan ostettavaa löydä ellet halua tehdä hyväntekeväisyyttä kauppiaalle/pörssisijoittajille.
Lidl puolestaan kusettaa eläkeläisten ja muiden heikkojen rahat räikeillä kylteilllä, jotka muistuttavat tarjouskylttejä paikoissa joissa tarjouksia ei ole. Kiinnostavaa olisi tietää ketkä kyseisessä kommandiittiyhtiössä hyötyvät tästä taloudellisesti. Vai onkohan silellä tosiasiassa jotain bulvaani-keulakuva meininkiä. Kilohinnat ja kappalehinnat menevät useasti epäloogisesti sekaisin.
Vääriä hintoja myös jatkuvasti ennen näitä uusia lappuja, mitkä siellä hyllyn reunoissa nykyään. Toimintatapana tietysti etteivät ilmoita omista virheistään/rahan huijaamisistaan poliisille saati asiakkaille, jotka ovat kaupoissa asioineet. Monesti väärä hinta ollut tuotteissa joissa kova menekki. Kiinnostavaa olisi titetää miten Lidl itse toimii näpistystapauksissa. Myös poliisin suhtautuminen molemmissa tapauksissa. Kaiken huippu tämä uusi bonus-systeemi joka menee kai niin että luovutat oikeuden Lidlille katsoa ostoksiasi tarkasti ja jopa näyttää tietojasi joillekin ulkopuolisille tavarantoimittajillle.
S-ryhmässä puolestaan köyhät laitetaan kirjaimellisesti kyykkyyn niillä koverilla lapuilla maanrajan lähettyvillä missä kilohintaa ei oikeasti polvistumatta näe.
Jokaisella on omat syynsä valita kauppansa mistä pääasiassa ostaa.
K-ryhmä on selkeästi kallein. Aiemmin Lidl oli edullisin, mutta nyt lähes kaikissa tuotteissa sentilleen sama hinta kuin S-ryhmässä. En käytä enää Lidliä kuin joskus jos jotain unohtunut tai jotain teema viikkoja kuten Saksan erikoisuuksia tms. Prismassa jota en ennen käyttänyt on käytännössä samat valikoimat ku Cittarissa. Prismasta ostokset pääosin perus tuotteiden osalta.
Valituksesta huolimatta mennään tänään hakemaan alennukset pois.
Minä käyn Lidlissä ja K-supermarketissa, koska tiedän, mistä tavarat löytyvät. Prismat ja Cittarit kierrän kaukaa.
Hertasta ostan mm. kalat ja mädit, hyvät lihat ja sushit. Tukkutorin Lidlistä taas haetaan kerran pari viikossa perustarpeet ja hevit.
Joo ei kannata köyhän käydä cittarissa kaikkia ostoksia tekemässä. Minä käyn siellä silloin tällöin keräämässä pelkät aletuotteet jos vaikka jäätelöt on hyvässä tarjouksessa. Äkkiä tulee hintaa ostoksille jos "siinä samalla" ostaa jotain normaalihintaista..
Vierailija kirjoitti:
Cittarin tarjoukset on usein aika koomisia. Jotain Oivariinia ja sokerijogurtteja huimalla 20% alennuksella 😅 Lisäksi tuo vihannes/juures/hedelmätarjous euron kilo on huvittava koska juureksia nyt saa halvalla normaalistikin eikä kiinnosta pätkääkään mitä jotkut muutamat satunnaisesti ostetut mandariinit tai banaanit maksaa.
Ai? Ostin CM the body shopin vartalovoiteen 12,53e, se maksaa the body shopissa 18e. Minusta tuossa säästää yli 5e, mutta olen ollut aina huono matikassa. Samoin sloggin alkkareissa laskin säästäväni 3,90e/kpl.
Vierailija kirjoitti:
On siellä tietyt tuotteet oikeasti tarjouksessa. Siis halvempia tarjouksessa muihin kauppoihin verraten.
Juueioo. Tässä yksi esimerkki. Prismassa on halvempaa, vaikka CM on pudottanut hintaa 30%:n tarjouksella.
https://www.prisma.fi/tuotteet/100054457/hackman-savonia-kahvilusikka-6…
https://www.k-citymarket.fi/haku?q=savonia+kahvilusikat
Kierrän kaukaa k ja s kaupat. Ne saavat yritystukia niin ei tartte mitään enää minulta
Tiedän, ja edelleen mulle on aivan se ja sama maksaako kilo banaaneja euron vai kaksi euroa kun en osta niitä kuin harvakseltaan. Niitä ikiedullisia juureksia taas menee paljon.