Ja taas alkoi Mammuttimarkkinat, kohta sitten euron päivät, Citymarketin säälittävää edullisen hintamielikuvan luomista
Tyhmyrit ostaa vaippoja "alennuksella" ja hedelmää eurolla eivätkä hoksaa että 80 prosenttia marketin perusvalikoimasta on hinnoiteltu huomattavan kalliiksi, siis kalliimmaksi kuin Prismoissa Lidlistä puhumattakaan.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin Lidlissä viikon ruoat kahdelle aikuiselle ja kolmelle lemmikille, sekä wc- ja talouspaperit, leivinpaperiarkit ja kasvovoide. Kolme isoa kestokassillista täynnä (wc- ja talouspaperit ei menneet kasseihin).Hintaa tuli 121, 96 €. En todellakaan osta kalliimmalla muualta!
Hui miten kallista! En saa menemään viikon ruokiin perheelle ja koirille mitenkään. Mutta mä käynkin Prismassa.
Ap edes osta, äiti kantaa röllille safkat
Vierailija kirjoitti:
Cittarin tarjoukset on usein aika koomisia. Jotain Oivariinia ja sokerijogurtteja huimalla 20% alennuksella 😅 Lisäksi tuo vihannes/juures/hedelmätarjous euron kilo on huvittava koska juureksia nyt saa halvalla normaalistikin eikä kiinnosta pätkääkään mitä jotkut muutamat satunnaisesti ostetut mandariinit tai banaanit maksaa.
Tähän viitaten S-marketin viikonlopputarjous - omana 0.99 kilo. Samat omenat maksoivat 0.89 kilolta ennen ja jälkeen tarjouksen...
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt ostoksia Keskon liikkeissä. Moni kauppias tekee miljoonatulosta.
Minä myös. Ennen juoksin monta kertaa viikossa tekemässä ostoksia tuossa lähi k-kaupassa. Todella kallista. Nykyään käyn tuossa kaupassa vain muutaman kerran vuodessa hakemassa jonkun pikkuostoksen. Prismassa käyn pari kertaa viikossa ja ostan paljon. Tulee huomattavasti edullisemmaksi vaikka autolla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähentänyt ostoksia Keskon liikkeissä. Moni kauppias tekee miljoonatulosta.
En tajua näitä kateellisia. Miten voi elää noin?
En ole kateellinen, en halua osallistua tuohon miljoonatulokseen, vaan ostan sieltä mistä edullisemmin saan.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin olet perillä Cittarin mainoskampanjoista ja valikoimasta siihen nähden, ette kyseistä kauppaa käytä.
Mä en osaa ostaa Prismassa mitään, kun itellä ei ole tarjouksia.
No olen perillä koska tuli haettua sieltä sähköhammasharjan vaihtopäät silloin kun Cittari oli itseäni lähin puoti mistä niitä sai. Samalla reissulla yleensä hain sitten jotain ruokatarvikkeitakin ja tuli bongailtua noita mahtavia tarjouksia. En itseasiassa tiedä miten onnistuinkin aina käymään kun oli jotkut Mammuttimarkkinat tms.
Vain köyhät käyvät s-ryhmän kaupoissa.
Missä kaupassa te järjenköyhät käytte?
Täällä jotkut vertailee K-marketteja Prismaan, vaikka niitä pitäisi verrata Alepaan. Kaikki pikkukaupat on kalliimpia, ihan sama mikä ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Cittarin tarjoukset on usein aika koomisia. Jotain Oivariinia ja sokerijogurtteja huimalla 20% alennuksella 😅 Lisäksi tuo vihannes/juures/hedelmätarjous euron kilo on huvittava koska juureksia nyt saa halvalla normaalistikin eikä kiinnosta pätkääkään mitä jotkut muutamat satunnaisesti ostetut mandariinit tai banaanit maksaa.
Niin. Tiedätkö edes mitä banaanikilo maksaa normaalisti? Seuraatko oikeasti kilohintoja?
Jokainen saa kantaa rahansa mihin kauppaan haluavat. Käyn muutamia kertoja kuukaudessa Cittarissa hakemassa parhaat tarjoukset. Viikko-ostoksissa käytän S-markettia, Prismaa ja Lidliä.
Siis mitä ihmeen välillä sillä on, jos joku pärjää ja tienaa hyvin?
Kyllä citymarkeiteista löytyy tuotteita halvemmalla, kunhan tietää mitä ostaa. Esim nyt mammuttimarkkinoilla on tuotteita, joita ei muualta halvemmalla saa. Ihan varmasti myös kalliimmalla, mutta kai jokainen suorittaa hintavertailua ennen ostamista?
Cittarissa on hyvät ja monipuoliset valikoimat, harvoin löydän mitään lidl:stä.
Vierailija kirjoitti:
Slogan pätee; on tyhmää maksaa liikaa.
Kalleus on katsojan silmissä ja riippuu siitä mitä ostaa. Halvimmat ruokakorivertailujen tuotteet ehkä onkin S-ryhmällä halvempia, mutta kun rupeaa katsomaan niitä vähän laadukkaampia tuotteita mitä itse yleensä ostan, kuva muuttuu.
Joitain esimerkkejä meidän lähi-prismasta ja cittarista.
- palvelutiskissä tuore kala maksaa prismassa lähes poikkeuksetta 1,5-2 kertaa sen mitä cittarissa ja valikoima on suppeampi
- tuoretta lammasta ja poroa ei voi edes verrata koska prismassa ei niitä yleensä ole.
- kaupassa paikan päällä tehty sushi maksaa prismassa 42€/kg ja cittarissa 24€/kg
Ja tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka
Itse käyn hakemassa paikallisesta sittarista vaan tarjoustuotteet joiden tiedän olevan halvempia kuin naapurin prismassa 😅 ja lidlissä sama homma, sieltä myös tarjoustuotteet ja tietyt omat merkit jotka halvempia kuin prismassa. Meidän kaupungissa lidl oli aiemmin halvin mutta nykyään ihan samat hinnat kuin prismassa, joten en viitsi siellä aina edes poiketa kun ei sieltä saa kuitenkaan kaikkea. Tämä tietty toimii vain mikäli kaikki kolme kauppaa on vierekkäin🤔
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaikki hyvin toimeen tulevat ja etenkin rikkaat on hyvin tarkkoja rahoista ja ovat monesti myös käsittämättömän saitoja kitupiikkejä. Sitten on nää wanna-be-rich huutelijat, jotka juuri ja juuri tulee toimeen kuukausittain käteen jäävällä rahallaan. Huutelevat sitten palstalla tuota mantraansa.
Prisman tarjoukset= myydään Kotimaista tuotesarjaa "tarjoushintaan", vaikka ovat kumminkin normihintaisia. City-marketin euron päivillä saan kassillisen hevi tuotteita 10 eurolla, plussakortilla ostoksista joskus jopa 40e pois loppusummasta. Käyn edelleen Cittarissa.
Hyvä, että köyhät pysytte pois Citymarketista.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin Lidlissä viikon ruoat kahdelle aikuiselle ja kolmelle lemmikille, sekä wc- ja talouspaperit, leivinpaperiarkit ja kasvovoide. Kolme isoa kestokassillista täynnä (wc- ja talouspaperit ei menneet kasseihin).Hintaa tuli 121, 96 €. En todellakaan osta kalliimmalla muualta!
Anteeksi nyt vaan, mutta Lidl ei nykyään ole yhtään halvempi kun Prisma. Olen tehnyt nyt vertailua ja Lidlissä maksaa kaikki suunnilleen saman verran kun Prismassa.
Prismasta saattaa saada nykyään jopa halvemmalla. Lidlin perunat oli tosi rupusia ja huonolaatuisia verrattuna Prisman perunoihin. Lidl myös johtaa harhaan laittamalla halvemman hinnan väärän tuotteen kohdalle, mutta moni ei liene tarkka sen kuittinsa kanssa. En käy enää Lidlissä.
T. Budjetti-äiti
Ei mun tarvitse keksiä yhtään mitään eikä varsinkaan omaperäistä randomille netissä. Käyn siellä kaupassa, mistä saan kerralla kaiken tarvitsemani ja sitä merkkiä mitä haluan.