Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kinkkukiusaus olla häiden pääruoka? Minulla on hyvä resepti ja se on lempiruokaani

Vierailija
17.01.2007 |

Meidän budjetti on aika pieni ja vieraita tulee kumminkin 100 ja häät on hienossa paikassa. Mitä voisi tarjota kiusauksen lisäksi jotta se tuntuisi juhlavalta tarjottavalta hyvän maun lisäksi?

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä vaihtoehtoa! Sitähän minä yritin sanoa...

Vierailija
62/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tta järkyttävän makuinen mieluummin juhlissa tarjoaisin rumempaa kakkua jos vain on maku kohdallaan. ja kyllä kiusauksesta saa gourmet-ruokaa jos pitsastakin saa. taitaa olla makuasioita nämä. ammattilaisten kanta on kielteinen koska heiltä on vissiin luovuus tapettu säännöillä koulussa. mä saisin tehtyä vaikka gourmet-hampurilaisen mutta mä oonkin vaan tämmönen ruoanlaittoa harrastava äiti-ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" MIKSI pitäisi säilyttää häiden ruokaperinne??? Mikä siitä tekee niin ihmeellisen? Se perinteinen ruoka on yhtä kammottavaa kuin morsiamen ryöstöt ja rahankerjuuleikit tai ylipäänsä leikit johon PAKOTETAAN vieras vasten tahtoaan. Ei kaikki halua osallistua leikkeihin! "

Nää leikit onkin uusi tapa, ei mikään suomalainen juhlaperinne.

Vierailija
64/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla juhlana ja arki arkena.

Vierailija
65/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni hienot puitteet (kuten ap sanoi heillä olevan) vähän riitelee tuon kiusauksen kanssa. Kokonaisuus ratkaisee. Jossain kansantalohäissä (joissa ei niissäkän ole mitään vikaa) kiusaus voisi olla ihan ok.

Vierailija
66/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen ison porukan juhlaruokana usein kalkkunakiusausta -- hunajaa, valkosipulia, suuria filepaloja, kevätsipulia, reilusti tuoretta basilikaa ja perunaa paljossa kermassa hauduteltuna, vuohenjuustoa päällä. Maistuu tuoresalaatin ja maalaisleivän kanssa ihan juhlaisalta ja sopii ihan hyvin vahvaan valkkariin ja kevyehköön punkkuun. Ei ole valiteltu, vieraat yleensä availevat nappeja :)

Jos ap:lla on joku vähän parempi resepti ja oheistarvikkeet ovat sopivia -- siis raikas vihersalaatti ja todella hyvä leipälajitelma, ehkä muutamaa hyvää juustoa leivän kanssa ja kielen mukanaan vievä jälkkäritarjoilu kakkuineen niin itse kyllä tykkäisin...

Vierailija
67/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on itsekäs, eikä ota toisia huomioon. Hohhoijaa...

Vierailija:

Lohikeitto kirkaslieminen tai kermainen jossa on maku kohdallaan on juhlavaa ja sen voi tarjota paahdetun ruisleivän kanssa.

Mielellään ammattilainen tekee monipuolisen ja laadukkaan ruokatarjoilun kuin pelkän keiton.

Tietyt juhlaperinteet on hyvä säilyttää, no eipä kait tässä voi kun odotella niitä teidän lapsien häitä ehkä siellä sitten tarjotaan hampurilasia tai ranskalaisia ja nakkeja kun niitä nyt lapsuudessaan syövät ja pitvät herkkuruokanaan.

Jotain tasoa ja tyylikkyyttä pitää vaalia. Täytyy arvostaa avioliittoa, arvostaa perinteitä, jopa juhlavieraita (vaikka vaikeaa näkyy olevan minä-minä-minä-minä maailmassa)

Meidän näköiset juhlat, ei lapsia häihin kiitos ja ollaan erittäin itsekkäitä. Mieluusti tällaiset parit saisi mennä kaksin ainoastaan pakollisten todistajien läsnäollessa (nekin järjestetään viraston puolesta tarvittaessa) liittoonsa. Kuitenkin joku menee pieleen, kaaso on persestä ja bestman on ainakin tonttu.

Missä on välittäminen ja toisten huomioonottaminen. Palstalta ollaan saatu lukea että morsiamet ja kaasot valittaa milloin mistäkin usein mitättömistä asioista. Todennäköistä on että prameiden omannäköisten häiden jälkeen minä-minä-minä ihmiset eroaa aika pian. Perustyytymättömyys elää yltäkylläisyyden keskellä.

Vierailija
68/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmään alkuruokapöytään monta sorttia

Kalat 3-7

Lihat 2-4

Linnut 1-2

Kasvis 2

(em. eri tavoin valmistettuja ja eri laatuja käyttäen silli, silakka, siika, lohi, porsas, nauta, lammas, broileri, kana, kalkkuna)

Juustoja 3-4

Salaatteja 3-4 erilaista tai raaka-aineet eri kipoissa joista jokainen kokoaa mieluisensa.

Kaikille tarjottavan vieressä sille sopiva kastike. (ottaa halutessaan)

Leipälajitelma ruis, vaalea sekä karjalanpiirakoita munavoi

Lisänä keitettyä perunaa

Pääruokana useampi vaihtoehto

Haudutettua lohta annospaloina

Porsaan-, naudan tai poron filettä

lisänä viipaleperunat ja sopivat kastikkeet kalalle ja lihalle.

Kasvispaistos

Lisäkevihanneksia broccoli, porkkana

Jälkiruokapöytä jossa 4-5 erilaista jälkiruokaa tai kaksi vaihtoehtoa

Ohjelman jälkeen

Kahvi ja hääkakku

(marispaani, suklaa, kreemi, kerma tai hyytelöity hedelmä- tai marjakakku tai hyydykekakku) tai

vaihtoehtoisesti leivoslajitelma

Tällä kun mennään niin kaikille löytyy syötävää. Tuohon lämminruokavaihtoehtojen joukkoon voi laittaa vielä sen kinkkukiusauksen ja makaroonilaatikon niin katsotaan meneekö niitä muille kuin morsiusparille.

Tästä tulikin mieleen että voihan hääpari syödä pelkästään sitä kiusausta tai laatikkoa mutta armahtakaa nyt ne vieraanne.

Vierailija
69/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaa teillä ei sitten saa kotona??? Miksi ei???

Vierailija
70/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap teidän ja samoin myös kaikkien muiden naimisiin menevien täytyy muistaa sellainen seikka, että kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Jos yritätte etsiä sellaisen menun, josta kaikki pitävät, niin se on sellainen tilastomatemaattinen yhtälö suurine kartoituksineen, että on parempi unohtaa koko juttu. Ottakaa ihmeessä se kinkkukiusaus siis, kun se on teidän mieleinen. Ainut mikä pitää ottaa huomioon on ihmisten erikoisruokavaliot - ei toisten ihmisten ajatusmaailma ruuista.

Me mietittiin kanssa sitä, että mitä tarjotaan omissa häissämme ja tarjottiin sitten vähän modernimpi " salaattipöytä" , joka kyllä vastasi ruokaisuudeltaan ihan ruokaruokaa. Suurin osa ystävistämme kehui ruokaa todella, mutta olen kyllä ihan varma, että vanhenpi sukupolvi on vähintään aika järkyttynyt siitä, että pöydässä ei ollut karjalanpaistia, perunoita ja lihapullia.

Vierailija
71/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä on ollut aivan mahtavia ideoita kiusauksen lisukkeeksi jotta saadaan siitä juhlava ateria. Yöruoaksi sitä ei laiteta, koska me paistetaan makkaraa nuotiolla, rantasaunalla ,yöllä ja siihen sitten lisukkeet. Kiitän ideoista ja myös haukuista, osataan sitten varautua syömään paljon kiusausta jos ei vieraille satu maistumaan :) ap

Vierailija
72/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lohikeitto. On edullinen, helppo mutta silti juhlava. Hyvää tuoretta leipää. Lapsille lihapullia ja muussia. Kukaan ei ollut kala-allerginen :) Mutta meillä oli myös kahta eri salaattia, eli olisi saanut mahan täyteen ilman kalakeittoakin.

Vierailija
73/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan erinomaisesta mausta

ja hienosta esillelaitosta sekä luovuudesta

jopa työtodistuksissa on mainintaa asiasta, jopa sieltä Gourmet-ravintolasta.

Opettajani aikoinaan sanoi ravintolakoulussa että sinun annokset voisi laittaa seinälle tauluksi. Pyrin harmoniaan maussa ja viimeistelyyn annosten ulkonäössä.

Mitään perusmättöä en ole kiinnostunut tekemään, täytekakuista sen verran että kaunis ulkonäkö ei tapauksessani sulje pois hyvää makua.

Toki olen samaa mieltä siitä että moni kakku päältä kaunis sisältä silkkoa..

Itsekin syön mieluummin vähemmän kaunista mutta maukasta kakkua.

Vierailija
74/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia ihan ok menyitä löytyy. Kyllä minusta hyvä kiusaus on ihan kelpo tarjottava.

Sukulaisella oli niin hienot tarjottavat, että nälkä jäi. Ruoka vietiin pois tarjoltakin niin äkkiä ettei vaan kukaan santsaamaan ehtinyt. Oli kai niin kallista. No viina se taisikin olla niissä häissä pääasia, sen tarjoamiseen oli panostettu ja morsiankin kaatui kännissä tanssilattialle. Se vasta oli hienoo.

Vierailija
75/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistetaan tietty määrä / hlö.

Hienoa on jos on ollut varaa satsata tasokkaaseen ruokaan ja juomiin.

Liukastua voi tanssilattialla ilman viinaakin.

Ymmärrän katkeruutesi jos tarjosit makaroonilaatikkoa häissä ja sukulainen pani paremmaksi. Katkeraa.

Vierailija
76/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nokipannu kahvia, tikkupullia ja loimulohta.

ajattelin pueutua myös pilkkihaalariin, kun niin rakstan sitä. taidan mennä muuten siinä pilkireijällä naimisiinkin ja tahdon että kunniakuja on tehty pilkeistä.

Vierailija
77/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oli myös lohikiusausta ja kasviskiusausta. Salaatteja oli myös monenlaisia, itse tehtyä leipää, erilaisia juustoja ym. Hääkakut olivat tavallisia kermakakkuja, mutta itse tehtyjä, mehukkaita ja mies teki kakkujen päälle marsipaaniruusuja. Yksi kakuista nostettiin korkeammalle kuin muut (perinteisen hääparikoristeen kanssa) ja ympärillä oli kymmenen kakkua. Teimme myös seitsemää sorttia tarjottavaa kakkujen ohelle. Pöydät notkuivat ruokaa ja ihmiset söivät hyvällä ruokahalulla. Olin erittäin ylpeä siitä, että teimme kaikki tarjoiltavat itse mieheni kanssa. Edellisenä iltana paistoimme kaikki kiusaukset leivinuunissa ja palkatut tarjoilijatytöt lämmittivät ne juhlaan. Kakkupohjia leivoin jo etukäteen pakastimeen ja sulatin ja täytin ne edellisenä päivänä.

Miksi kaikkien pitäisi pitää häänsä jonkun tietyn standardin mukaan? Me halusimme toki myös säästää, mutta oli kyllä kiva näyttää sukulaisille ettei meidän häissä pitopalveluja tarvita. Jos teidän mielestänne ptopalvelun ruoat ovat automaattisesti parempia niin muistakaa, että ihmiset niitäkin tekevät.

Vierailija
78/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko tulla kuokkimaan teidän häihin, kun kukaan tuttu ei ole menossa naiisiin ja olisi kiva päästä juhlimaan?

Vierailija
79/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

issä joilla oli omatekoinen tarjoilu?

Vierailija
80/180 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin kyllä mitä meidän häissä tarjottiin. Mielestäni ihan ok vaikka sulle ei oliskaan kelvannut, tehän syötte sitä kotona joka päivä kuitenkin.

Ja sanoin ettei sukulaiseni häissä ehtinyt ottamaan lisää, olisko ollut ruokaa niin vähän vaan varattuna että se piti viedä kiireesti pois? Ei ehkä raaskittu varata sitä riittävästi kun piti tarjota ilmaiset viinat. en tiedä mutta nälkä jäi. Olis maistunut vaikka kinkkukiusaus siihen pikkuriikkisten mozzarellapalleroiden päälle ihan hyvin.

Morsian kaatui ihan reilusti ottaneena, haastoi ensin riitaa joidenkin vieraiden kanssa, ja oli niin jurrissa ettei päässyt kunnolla ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi