Voiko kinkkukiusaus olla häiden pääruoka? Minulla on hyvä resepti ja se on lempiruokaani
Meidän budjetti on aika pieni ja vieraita tulee kumminkin 100 ja häät on hienossa paikassa. Mitä voisi tarjota kiusauksen lisäksi jotta se tuntuisi juhlavalta tarjottavalta hyvän maun lisäksi?
Kommentit (180)
mikä sitten tekee mistään ruuasta juhlavan jos ei se että se on perinteistä juhlaruokaa?
Mikä sinusta on juhlavaa ruokaa ja perustele miksi, mikä siitä tekee juhlavaa.
Nuo mainitsemasi jänteiset, rasvaiset ja kalvolliset lihat laitetaan kaikkien rakastamaan jauhelihaan.
Sika-nautaa ja nauta-sikaa tämä kansa syö mieluusti
En lukenut kaikkia viestejä mutta miten kasvissyöjät on otettu huomioon? Tai laktoosi-intolerantikot? Tai maitoallergiset?
Älkääkä vaan sanoko että hylaa koska se ei ole sama kuin laktoositon!
Ja musta kinkkukiusaus on täysin aikansa elänyt juttu, oli kyseessä häät tai synttärit tai illanistujaiset. Mä en jaksa sitä enää. Miksei vaihteeksi broilerikiusaus tai vaikka kana-riisivuoka?
juhlavaa voisi olla esim. sisäfilepihvi konjakkikerma kastikkeella ja pariisiperunat. Mutta meidänkin häät olivat aikoinaan maalaiskartanossa ja ruokana oli yllätys yllätys kinkku- ja lohikiusausta sekä erilaisia salaatteja ja juustoja. Siihen ympäristöön ei todellakaan olisi sopinut sisäfilepihvit...
jota ei syödä arkena, se on taidokkaasti valmistettu ja myös näyttävän näköisesti laitettu esille. Kattaus, harvinaisemmat ja kalliimmat raaka-aineet, ruokajuomana viiniä, ateria koostuu useista eri osista (vähintään alkudrinkki, alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, kahvi ja avec). Minusta karjalanpaisti ja kinkkukiusaus nyt ovat arkiruokia enkä ikinä tarjoaisi niitä häissä. Molemmat ovat erittäin herkullisia arkiruokia kuitenkin.
Minusta häiden ruokatarjoilussa on tärkeintä se, että se toimii nopeasti ja jouhevasti. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin hidas tarjoilu, ruokien odottelu ja jonottelu.
Vierailija:
En lukenut kaikkia viestejä mutta miten kasvissyöjät on otettu huomioon? Tai laktoosi-intolerantikot? Tai maitoallergiset?
Älkääkä vaan sanoko että hylaa koska se ei ole sama kuin laktoositon!
Ja musta kinkkukiusaus on täysin aikansa elänyt juttu, oli kyseessä häät tai synttärit tai illanistujaiset. Mä en jaksa sitä enää. Miksei vaihteeksi broilerikiusaus tai vaikka kana-riisivuoka?
Laktoosi-intolerantikko voi varata mukaansa laktaasientsyymivalmisteita, jos ei ole 100 %:n varma ruoan laktoosipitoisuudesta. Perinteisestä seisovasta pöydästä löytävät ruokavaihtoehtoja niin kasvissyöjät, laktoosi-intolerantikot kuin maitoallergisetkin. Meidänkin häissä oli maitoallergikko, kala-allergikko ja ties kuinka monta laktoosi-intolerantikkoa (sulhanen mukaan lukien). Kaikki saivat vatsansa täyteen eikä tullut mitään oireita.
Tarvittaessa tarjotaan siis muutakin, ei varmuuden vuoksi. ap
kinkkukiusausta, nakkeja ja taisi olla vielä lihapullia. Yhtä lajia salaattia ja leipää. Kyllähän se vähän oudolta tuntui. Mutta toisaalta juhlapaikka oli sellainen, että siellä ei ollut varsinaista keittiötä vaan ruuat oli ilmeisesti kuljetettu paikalle lämpölaatikoissa.
Juhlat olivat muutoin erittäin mukavat, oli ohjelmaa, kaunis sää jne. Mutta mieleen kyllä jäi tarjoomusten ' köyhyys' . (Varsinkin kun kiusaus ei ollut mitenkään erikoisen hyvä...) Eli jos pitäydytte kinkkukiusauksessa niin satsatkaa makuun, lisukkeisiin, kakkuihin, koristeluun etc. ja ehkä on syytä kertoa, että menuulla on teille ' syvempi merkitys' ...
Nakit ja kinkkukiusaus ei ole juhlaruoka, mutta saahan tilannetta parannettua vaikka upealla pöydän koristelulla.
Voisitteko tarjota kermaperunoita, kalkkunarullaa ja kastiketta? Se olisi jo heti juhlavampi vaihtoehto?
lijat sitten maksaa enemmän. ap
Teidän häät, teidän tarjoilut - niin yksinkertaista se on. Jos minut kutsutaan häihin, joissa on muuten mukavaa ja hääpari on minulle tärkeä, niin ei tulisi mieleenikään arvostella tarjottuja ruokia. Siis nimenomaan tarjottuja! Eri asia, jos olen asiakkaana ja maksan ruuista, silloin voin esittää kritiikkiä. Tyhmiä ovat sellaiset, jotka edellyttävät oman makunsa mukaista " juhlaruokaa" toisten ihmisten järjestämissä juhlissa.
eli kaikki saivat vähintään sen yhden annoksen. Ihan hyvä idea minun mielestäni.
Eli miksi ette tarjoaisi niitä kermaisia perunoita ja lihaa erikseen??? Olisi heti paljon juhlavampaa.
karjalanpaisti/lihakeitto on juhlavamman NÄKÖISTÄ kuin kinkkukiusaus?
joku kertoi niin olevan...
Musta kinkkukiusauksesta valitettavasti tulee " halppisfiilis" kun kaikki tietää se se on hirveän halpaa valmistaa. Miettikää vielä jos olisi joku toinen vaihtoehto
kaikelta ylimääräiseltä kutan rasvalta!
T: lihanleikkaaja K-kaupasta!
Alupalat ja pääruoka tarjoiltiin pöytiin, jälkiruokana oli myöhemmin perinteinen hääkakku, jonka sai jokainen hakea itse.
Pääruokana oli lihaa valmiiksi lautasille leikattuna. Kastike ja vihanneskoristelut olivat myös lautasilla valmiiksi, mutta perunat tulivat kermaperunoina vuoissa pöytään aina neljälle ruokailijalle kerrallaan. Minusta aika fiksu systeemi. Tuolla perunakuviolla taattiin, ettei kenellekään jäänyt nälkä.
Liha tosin oli strutsia, joten se lisäsi juhlavuutta vielä lisää tuohon melko perinteiseen annokseen.
Vierailija:
Alupalat ja pääruoka tarjoiltiin pöytiin, jälkiruokana oli myöhemmin perinteinen hääkakku, jonka sai jokainen hakea itse.
Pääruokana oli lihaa valmiiksi lautasille leikattuna. Kastike ja vihanneskoristelut olivat myös lautasilla valmiiksi, mutta perunat tulivat kermaperunoina vuoissa pöytään aina neljälle ruokailijalle kerrallaan. Minusta aika fiksu systeemi. Tuolla perunakuviolla taattiin, ettei kenellekään jäänyt nälkä.
Liha tosin oli strutsia, joten se lisäsi juhlavuutta vielä lisää tuohon melko perinteiseen annokseen.
itse inhoan juuri tuollaisia jäykkisjuhlia jossa ollaan niin hienoa niin hienoa. Ja varmaan niissä juhlissa oli paikkakortitkin....
Meillä etenkin häissä ruoka on se kohokohta, vieraille varsinkin. Eli hääauto, morsiamen puku, juhlapaikan koristelu voi olla halvempaa ja omatekoista, mutta ruokana on aina " parasta" . Meillä se on kokolihaa, useita salaatteja, kaloja, juustoja, perinteistä pitopöytää.
Minusta on vaan jotenkin epätasapainoista, että esim morsiamen puku ja sormus maksaa tonnin kummatkin, kukka-asetelmat on kukkakaupasta, mutta ruokana jotain arkista lihakeittoa.
Mutta ap, minusta kinkkukiusaus nappiin osuneilla lisukkeilla ei ole huonommasta päästä. Minusta se ei tee muuta kun viesti rennommista häistä, paljon parempi kun joku karjalanpaisti. Pääasia kuitenkin on että ruoka maistuu ja sitä riittää!
PAREMMAN MAKUISTA yhtä ainoaa ruokalajia sen tilalle ei siis noutopöytää. En voi sietää esim kalaa, siksi lohikeitto ei käy jne.